אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ברוורמן לא מחכה לכץ - רוצה לקבל מחקר בנושא כדאיות הקמת הנמלים צילום: עמית שעל

ברוורמן לא מחכה לכץ - רוצה לקבל מחקר בנושא כדאיות הקמת הנמלים

לאחר שמשרד התחבורה כשל בניסיונו להסביר את כדאיות הקמת הנמלים החדשים בנתונים כמותיים, יפנה יו"ר ועדת הכלכלה למחלקת המחקר של הכנסת. ברוורמן ידרוש לקבל את הנתונים במהלך אפריל

04.03.2014, 21:44 | ליאור גוטמן

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אבישי ברוורמן צפוי לפנות בימים הקרובים למחלקת המחקר של הכנסת כדי שתכין לו עבודה מקצועית על כדאיות הקמת הנמלים החדשים בישראל. הפניה תגיע לאחר שמשרד התחבורה כשל לטענתו בלהסביר את המהלך בנתונים כמותיים, זאת במסגרת דיון בנושא שנערך אתמול (ב) בוועדת הכלכלה של הכנסת.

קראו עוד בכלכליסט

ישראל כץ שר התחבורה, צילום: אוראל כהן ישראל כץ שר התחבורה | צילום: אוראל כהן ישראל כץ שר התחבורה, צילום: אוראל כהן

מי שהיה אמור להציג את נתוני משרד התחבורה היה ראש מינהל הספנות יגאל מאור, שברגע האחרון לא הצליח להגיע לדיון מסיבות אישיות, כך שמה שקרה בפועל הוא שמדיון מקצועי ומנומק הפכה ועדת הכלכלה לזירת קרבות בין ראשי ועדי הנמלים אלון חסן ומאיר תורג'מן לבין שר התחבורה ישראל כץ.

ברוורמן ידרוש לקבל את הנתונים ולהציג אותם כבר במהלך אפריל, כיוון שבמאי הקרוב יוגשו ההצעות הכספיות הסופיות להקמת הנמלים. בתחילת החודש טען משרד התחבורה שהגיע להסכמות מול מנכ"לית האוצר יעל אנדורן על הקמת שני הנמלים במקביל תוך הקטנת שטחם בכ-25% כדי למנוע עומס על ספקי חומרי הגלם והבנייה במשק שאמורים לספק תשתית לבניית נמלים ושאר מבני ציבור כגון בתים וכבישים. במשרד האוצר טוענים ש"לא מדובר בסוף פסוק" וכי הכוונה היא להגיע למצב שבסופו של יום ייבנה רק נמל בודד.

שפיר ואשטרום יבנו יחד נמל?

ל"כלכליסט" נודע שהממונה על ההגבלים פרופ' דיויד גילה אישר עקרונית (פרה-רולינג) את השתתפותן של שפיר הנדסה ואשטרום במכרז להקמת הנמלים החדשים. שתי החברות ניגשו יחד כקבוצה אחת במטרה לחלק ביניהן את העלויות שנאמדות בכמיליארד דולר לכל נמל חדש.

בתוך כך, המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה השבוע את כריית החול עבור הקמת הנמל החדש בסמוך לנמל חיפה הקיים. האישור כולל כרייה בעומק שינוע בין 20 ל-30 מטר תוך שימוש בטכנולוגיה להקמת מבנים ימיים ולאחר התחשבות בצרכי הסביבה.

מהנדס עיריית חיפה אריאל וטרמן הבטיח במהלך הדיון שהנהלת העיר לא הקלה ראש בסוגיות הגנת הסביבה וההשפעות "כך שהתוצאות מבטיחות שלא תהיה פגיעה סביבתית, לא בחופים ולא בעומק הים. לכן אנו רוצים שהנמל ייבנה במהרה ובימינו אנו, כמנוף חיוני לצפון המדינה". ראש עיריית חיפה יונה יהב בירך על המהלך וסיכם שהקמת הנמל החדש בצפון תחייה את פעילות העסקים והבילוי בעיר.

תגיות