אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה חדה של 4.5% במכירת מוצרי מזון בחודש פברואר צילום: אוראל כהן

ירידה חדה של 4.5% במכירת מוצרי מזון בחודש פברואר

על פי נתוני נילסן, קטגוריית המשקאות נפגעה בצורה הקשה ביותר ורשמה ירידה בשיעור של 8.5%. שופרסל, רבוע כחול וקו אופ ישראל הובילו את הירידות בשוק מוצרי הצריכה עם צניחה של 7.9%

11.03.2014, 19:16 | נורית קדוש

הירידה הכמותית במכירות כפי שבאה לידי ביטוי בשנת 2013 בשוק מוצרי הצריכה, מתעצמת ומתחילה לתת אותותיה גם במונחים כספיים. על פי נתוני נילסן, שוק מוצרי הצריכה רשם בחודש פברואר ירידה כמותית בשיעור של 4.5% לצד ירידה כספית בשיעור 2.5%. הפער בין הירידה הכמותית לכספית נובע מעליות המחירים שביצעו הספקים בתחילת 2013 ומשמעותם היא שהצרכנים משלמים על פחות מוצרים יותר כסף.

קראו עוד בכלכליסט

אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

הירידה החדה בשוק מוצרי הצריכה נרשמה כמעט בכל הקטגוריות. מוצרי המזון רשמו ירידה כמותית בשיעור 4.5% וירידה כספית בשיעור 2%. קטגוריית המשקאות נפגעה בצורה הקשה ביותר ורשמה ירידה בשיעור 8.5% כמותית וכספית. תחום מוצרי הנקיון ירד כמותית ב- 0.2% וכספית בשיעור 2.1%. נוכח מבצעי הוזלות שנרשמו בו תחום מוצרי הטיפוח הינו היחיד שרשם עלייה כמותית בשיעור 3.1% לצד עלייה כספית קטנה יותר של 1.6% שיש בה להעיד על הוזלות.

מי שהובילו את הירידות בשוק מוצרי הצריכה הן הרשתות המאורגנות הכוללות את שופרסל, רבוע כחול וקו אופ ישראל. ברשתות אלו הסתכמה הירידה הכמותית ב- 7.9% והכספית ב- 5.6%. על פי הערכות בענף, מדובר במספרים חסרי תקדים בעשור האחרון. בתחום המזון רשמו הרשתות המאורגנות ירידה בשיעור 7.3% כמותית ו- 4.5% כספית. קטגוריית המשקאות צנחה ברשתות אלו ב-17.1% כמותית וב- 12.3% כספית. תחום טיפוח הפרט וטיפוח הבית ששמרו על כוחם בכלל השוק צנחו ברשתות המאורגנות ב- 5.6% כמותית ו- 7.9% כספית בתחום הטיפוח ו- 1.6% כמותית ו- 4.7% כספית בתחום הנקיון.

הרשתות הפרטיות ובהן רמי לוי, יינות ביתן, ויקטורי, מחסני השוק ועוד, ממשיכות להינות מנאמנות הלקוחות והירידה בכלל שוק מוצרי הצריכה אצלן הסתכמה ב- 4.7% כמותית, לצד ירידה של 1.7% כספית. בקטגוריות המזון הירידה ברשתות הפרטיות עמדה על 5.1% כמותית ו- 1.3% כספית. קטגוריית המשקאות רשמה ירידה חזקה גם ברשתות אלו וזאת הסתכמה ב- 10.6% כמותית ו- 13.1%. בתחום הטיפוח רשמה הרשתות הפרטיות עלייה חדה בשיעור כ- 12% כמותית וכספית. בתחום חומרי הניקוי רשמו הרשתות הפרטיות עלייה כספית בשיעור 1% וכמותית בשיעור 3%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות