אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אופ"א תחקור את ההסכם של פריז סן ז'רמן עם רשות התיירות של קטאר צילום: אם סי טי

אופ"א תחקור את ההסכם של פריז סן ז'רמן עם רשות התיירות של קטאר

פריז סן ז'רמן עשויה להיענש על ידי אופ"א בגלל הסכם החסות שלה עם רשות התיירות הקטארית - QTA, ששווה כ-200 מיליון יורו בשנה. כעת בוחנת ההתאחדות אם ההסכם עומד בתנאי "השווי ההוגן"

08.04.2014, 14:49 | שירות כלכליסט

פריז סן ז'רמן עשויה להיענש על ידי אופ"א בגלל הסכם החסות שלה עם רשות התיירות הקטארית - QTA. הסכם ששווה כ-200 מיליון יורו בשנה.

קראו עוד בכלכליסט

על פי דיווחים בצרפת וגרמניה, אופ"א חוקרת אם ההסכם עומד בתנאי "השווי ההוגן". השווי ההוגן הוא חלק חשוב בפייר פליי הפיננסי, כי הוא אמור למנוע מבעלי קבוצות להעביר כספים גדולים דרך הסכמי חסות מנופחים. QTA ו-QSI, הבעלים של פריז סן ז'רמן, הן חברות בבעלות ממשלת קטאר. באופ"א, אחרי שתי פגישות עם אנשי פריז סן ז'רמן, טוענים כי ההסכם אינו בשווי הוגן בגלל שהסכם דומה של מנצ'סטר סיטי עם חברת התעופה של אבו דאבי שווה 15 מיליון יורו בשנה.

נאסר אל חאליפי, יו"ר QSI. רוב הספונסרים מקטאר, צילום: איי אף פי נאסר אל חאליפי, יו"ר QSI. רוב הספונסרים מקטאר | צילום: איי אף פי נאסר אל חאליפי, יו"ר QSI. רוב הספונסרים מקטאר, צילום: איי אף פי

ייתכן שאופ"א תחשיב בחישובי הפייר פליי הפיננסי רק נתח מהסכום של ההסכם. עם זאת, יש לציין ש-63% מההכנסות של פריז סן ז'רמן מגיעים מהסכמי חסות - שרבים מהם עם חברות קטאריות, אשר בבעלות של ממשלת קטאר. אגב, את ההסכם של QTA עם פריז סן ז'רמן חתמו על שני דפי A4 ובקטאר טוענים שהוא הפך את המדינה למקום תיירותי נחשק בעיני פריזאים רבים.

בישראל? חצי מקבוצות הליגה לא קיבלו אישור פיננסי עדיין

 

בינתיים בישראל גם כן מכינים קבוצות לעידן הפייר פליי הפיננסי. ועדת רישוי המועדונים התכנסה אמש כדי לדון בבקשות הקבוצות לקבלת רישיון להשתתפות בתחרויות המאורגנות על ידי אופ"א בעונת המשחקים 2014/15. הוועדה, שהיא חיצונית להתאחדות, דנה בבקשות הקבוצות שהוגשו להתאחדות לכדורגל במסגרת הליך הרישוי החל מחודש דצמבר האחרון ובודקת את עמידתן בנדרש בקטגוריות כ"א ומנהלה, משפטית, ספורט, תשתיות ופיננסית.

הוועדה החליטה להעניק רשיון להשתתפות בתחרויות המאורגנות על ידי אופ"א בעונת המשחקים 2014/15 לבני יהודה, הפועל באר שבע, הפועל קרית שמונה, מכבי חיפה ומכבי תל אביב. כמו כן הועדה החליטה להעניק רשיונות לקבוצות הפועל חיפה והפועל רעננה ויחד עם זאת להטיל על כל אחת מהקבוצות קנס בסך של 5,000 שקל בשל אי עמידה בלוחות הזמנים.

הוועדה החליטה שלא להעניק רשיונות לקבוצות בית"ר ירושלים ומועדון ספורט אשדוד בשל אי עמידה בדרישות הקטגורייה הפיננסית. בנוסף, הזמינה הוועדה את נציגי קבוצות בני סכנין, הפועל תל אביב ומכבי עירוני פתח תקווה על מנת לספק הסברים והבהרות לנושאים שעלו במסגרת הקטגורייה הפיננסית. לאחר מכן תקבל הוועדה החלטה באשר למתן או אי מתן רישיונות לקבוצות אלו. קבוצות הפועל ניר רמת השרון והפועל עכו כלל לא הגישו בקשה לקבלת רישיון, ובהתאם לכך לא הוענק להן רישיון על ידי הוועדה.

כמו כן קבוצת מכבי נתניה שבעלת סיכויים להשתתף בתחרויות המאורגנות על ידי אופ"א בעונת המשחקים הבאה, תעבור הליך מיוחד המיועד לקבוצות שאינן משחקות בליגה הבכירה בהתאם לתקנון אופ"א, אשר בסיומו יחליטו מוסדות אופ"א האם להעניק את הרישיון לקבוצה.

תגיות