אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקראת המונדיאל, פפסי משיקה את קמפיין הכדורגל הגדול ביותר שלה צילום: אימג'בנק, Gettyimages

לקראת המונדיאל, פפסי משיקה את קמפיין הכדורגל הגדול ביותר שלה

המתחרה הגדולה של קוקה-קולה תשתמש בשחקנים שחתומים אצלה על הסכמי חסות כגון ג'ק ווילשר, דוד לואיז, סרחיו ראמוס, רובין ואן פרסי וליאו מסי כחלק מ"שיווק גרילה" נגד הספונסרית הראשית של פיפ"א, קוקה קולה

08.04.2014, 15:53 | סוכנויות הידיעות

פפסיקו אינה מתכוונת לאפשר לקוקה קולה לשלוט במונדיאל, שיתקיים השנה בברזיל.מערכת היחסים של קולה-קולה עם פיפ"א נמשכת זה כבר העשור החמישי, אולם פפסי, יצרנית החטיפים הגדולה בעולם, מתכוונת להשיק את קמפיין הכדורגל הגדול ביותר שלה עד כה, בכיכובם של שחקני כדורגל בכירים כמו ליונל מסי הארגנטינאי. 

קראו עוד בכלכליסט

מסי. מצולם בריו, צילום: אימג מסי. מצולם בריו | צילום: אימג'בנק, Gettyimages מסי. מצולם בריו, צילום: אימג

"זו הפעם הראשונה שאנחנו יוצאים בקמפיין כדורגל עולמי בהיקף כזה", הודיעה קריסטין פטריק, סמנכ"לית השיווק של פפסי. "הקמפיין ייצא ב-130 מדינות, ויש לנו גוף תוכן נרחב לטלוויזיה, סרטים קצרים, תכנים דיגיטליים. בכל חודש מעתה ועד לקיץ מתוכננים אירועים מיוחדים".

פטריק הוסיפה כי החברה "מצייתת" לכל האיסורים הנובעים מכך שהיא אינה ספונסרית רשמית. לב הקמפיין הוא סדרה של פרסומות שצולמו בשכונת עוני בריו, בכיכובם של מסי וכוכבים נוספים שישתתפו במונדיאל, כמו ג'ק ווילשר האנגלי, דוד לואיז הברזילאי סרחיו ראמוס מספרד וחלוץ הולנד רובין ואן פרסי.

חברות שילמו בשנה שעברה 404 מיליון דולר בתמורה לזכות להיות ספונסריות בלעדיות של המונדיאל. הכספים הללו מהווים חלק חשוב מההכנסה של פיפ"א, והגוף המנהל מגן באגרסיביות על ההכנסה הזו באמצעות חוקים שנועדו להגן על השותפות.

"אם כל אחד יוכל להשתמש בסימון הרשמי בחינם וליצור חיבור למונדיאל 2014, אז לא תהיה שום סיבה להפוך למחזיק זכויות, וכתוצאה מכך פיפ"א לא תוכל להבטיח את המימון שהיא זקוקה לו כדי לארגן את האירוע", נכתב באתר האינטרנט של הארגון.

קמפיין הפרסום של פפסי דרש קרוב לשנתיים של עבודה, מציינת פטריק. הוא אינו כולל את המילים מונדיאל, 2014 או ברזיל, אך כן כולל קאבר של ג'אנל מונאי לשירו של דיוויד בואי Heroes, שמלווה מסע של ילד בשכונת עוני בריו דה ז'נרו, ועובר בדרך על פני שורה של כוכבי כדורגל. לדבריה של פטריק, לא היה הגיוני שלא לצלם את הפרסומת בברזיל. "אנחנו מתחקים אחר מה שקורה במובן של מה שמעניין את שחקני הכדורגל, וכידוע כל העיניים נשואות השנה לברזיל", אומרת פטריק. "יהיה זה מעט מוזר לצלם משהו השנה במדינה אחרת. זה מבוסס על מה שמעניין אוהדי כדורגל, ולדעתי אנחנו עומדים בכל התקנות".

פפסי משקיעה בכדורגל כבר 15 שנה. קמפיינים קודמים כללו את דיוויד בקהאם, תיירי הנרי ורונאלדיניו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות