אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יצחקי: "איננו מכרים את ארגוני הרכב מארה"ב שהתלוננו על חוק רישוי רכב החדש" צילום: אריאל בשור

נחשף בכלכליסט

יצחקי: "איננו מכרים את ארגוני הרכב מארה"ב שהתלוננו על חוק רישוי רכב החדש"

מנכ"ל משרד התחבורה הבטיח עם זאת בוועדת הכללה כי טענות הארגונים ייבדקו. ארגוני הגג של יצרני הרכב האמריקאים טוענים כי לא יוכלו לעמוד בדרישות החוק הישראלי

27.04.2014, 11:58 | תומר הדר

"לוועדת הכלכלה הגיעו פניות של יצרני הרכב, שהועברו ישירות לשר התחבורה ישראל כץ", כך אמר היום יו"ר וועדת הכלכלה ח"כ אבישי ברוורמן. בדבריו התייחס ברוורמן לחשיפת "כלכליסט" הנוגעת לפנייתם הישירה של שני איגודי הגג של יצרני הרכב בארה"ב ובאירופה לוועדת הכלכלה בנושא חוק רישוי רכב.

מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי אמר בוועדה כי "מדובר בארגונים שאינם מוכרים לנו, אנו נבדוק את טענותיהם".

בשבוע שעבר פנו שני הארגונים החזקים בתעשיית הרכב העולמית: ה-ACEA - ארגון יצרני הרכב האירופי, וה-AAPC - מועצת יצרני הרכב האמריקאים, במכתב חריף ליו"ר ועדת הכלכלה אבישי ברוורמן ובו מפורטות השלכות חוק רישוי רכב על יחסי מדינת ישראל ויצרני הרכב.

ח"כ אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה, צילום: טלי מאייר ח"כ אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה | צילום: טלי מאייר ח"כ אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה, צילום: טלי מאייר

חוק רישוי רכב, הנדון בוועדת הכלכלה זה מספר חודשים, אמור להסדיר את ענף הרכב בישראל. בין היתר עוסק החוק בהתרה של יבוא מקביל של דגמים שאינם מיובאים לארץ על ידי יבואני הרכב הוותיקים, בהסדרת מעמדם של יבואני רכב מקבילים, כלומר יבואני רכב קטנים, הסדרת מעמדם של יבואני רכב אישיים והסדרת נהלים הנוגעים לייבוא חלקי חילוף וניהול מוסכים ומפעלים לייצור חלפים לרכב.

 

בפניה שוטחים ארגוני הגג של יצרני הרכב שורה ארוכה של טענות הנוגעות להתנהלות הוועדה ומדגישים כי לא יהיה ביכולתם לעמוד בדרישות החוק בישראל לכשיאושר חוק רישוי רכב.

בדיון נדונו בין היתר ההיתרים לגישה למידע למוסכים ונושא הרישוי למכירת רכב משומש. לדברי ח"כ יצחק וועקנין: "איזו אחריות יש לי ששם לא מכיילים לי ספידומטר ואין לי אחריות לבטיחות. כשאנחנו מחוקקים חוק ראשי במדינת ישראל עלינו לחשוב על בטיחות התושבים, יש לייבא רכב חדש ולא משומש".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
ל-1 נראה לך שיצרן רכב יתן אחריות על רכב שלא נרכש ישירות ממנו?
זה כמו שקנית מחשב יד שניה. גם אם האחריות עדין בתוקף, לא תוכל להשתמש בה. אז זה לא רק עניין של מונופול. מדינת ישראל מצפה שיבואן יכסה את כל מה שהמקבילה שלו מביא מחו"ל... רגע אם בטלפונים סלולרים המקבילה, לא יבואן מוכרז, נותן שירות כל שגם מי שייבא יבוא מקביל. כך תהייה תחרות גם בשרות לא רק במחיר ההתחלתי של הרכב. בישראל מתחכמים רוצים להפוך את היבוא האישי ללא רלוונטי כדי לגבות יותר מיסים. אז צריך שלא להעביר חוק שכזה. לא אינני שייך לאף אחד מהיבואנים ו/או יצרני הרכב בעולם. זהו איננו החוק העקום היחידי שישראל ממציאה לעולם ומצפה שיצרנים יעבדו על פיו. אם אני הייתי יצרן לא הייתי מוכר רכב אחד לישראל. בכל מקרה מדובר ב-0.001% מסך היצור העולמי. אי מכירה לישראל לא תשפיע על יצרני הרכב כהוא זה.
ישראלי בקנדה  |  27.04.14