אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יולי תמיר: "ילדים שומרים על יצירתיות כשנותנים להם לבצע משימות פתוחות" צילום: נמרוד גליקמן

יולי תמיר: "ילדים שומרים על יצירתיות כשנותנים להם לבצע משימות פתוחות"

בפאנל הסיום של הוועידה לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט", המליץ מנכ"ל ובעלי Greenbo רועי יולוס ליזמים "עשו את מה שאתם אוהבים וגלו סבלנות"

12.05.2014, 15:09 | אופיר דור
"יצירתיות הפכה למילה שחוקה ואני לא מאמינה שניתן ללמד יצירתיות בצורה דידקטית. אנחנו בשנקר מנסים ללמד איך לחשוב בצורה חופשית ולשבור את השיח המקובל", אמרה פרופ' יולי תמיר, נשיאת מכללת שנקר ושרת החינוך לשעבר בפאנל "חדשנות כמנוע צמיחה" בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט".  

קראו עוד בכלכליסט

תמיר סיפרה על ביקור של מנהל החדשנות בפיליפס, שתיאר בעיה שהחברה נתקלה בה. "היה להם סורק CT שדרש מהילדים הנבדקים לא לזוז במשך כמה דקות וזה יצר בעיות. בתחילה ניסו בפיליפס לחשוב איך ליצור מכשיר מהיר יותר אבל בסוף הם הגיעו למסקנה שצריך לנסות ולמצוא דרך להשאיר את הילד מרוכז. זה סוג אחר של הסתכלות על בעיה מסוימת וזה עזר להם לחסוך הרבה כסף".

לדברי תמיר, "ילדים שומרים על יצירתיות כשנותנים להם לבצע משימות פתוחות. הבעיה במערכת החינוך היא שיש לחץ להגיע לתוצאות בכל מיני מדדים בינלאומיים וכך חונקים את המערכת. דווקא מערכת החינוך הישראלית מקלקלת פחות מאחרות בעולם את היצירתיות של ילדים, ומסינגפור באים ללמוד מאיתנו איך לשחרר".

חברי הפאנל: מימין המנחה אסף גלעד, דורון מרקו, ירון קופל, יולי תמיר ורועי יולוס, צילום: נמרוד גליקמן חברי הפאנל: מימין המנחה אסף גלעד, דורון מרקו, ירון קופל, יולי תמיר ורועי יולוס | צילום: נמרוד גליקמן חברי הפאנל: מימין המנחה אסף גלעד, דורון מרקו, ירון קופל, יולי תמיר ורועי יולוס, צילום: נמרוד גליקמן

פיתוח של העציץ החכם

שנקר מארחת מידי שנה את המוקדמות הישראליות של אליפות העולם ביזמות יצירתית –Creative Business Cup. החברה המנצחת במוקדמות נשלחת לתחרות העולמית המתקיימת בקופנהגן, דנמרק, ובה משתתפים עסקים מ-40 מדינות.

ב-2012 זכתה חברת Greenbo, שהתפרסמה בעציץ החכם המתלבשת על המעקה שהיא מייצרת, במוקדמות בישראל ובמקום השני העולמי בתחרות היזמות היצירתית.

רועי יולוס, מנכ"ל ובעלי Greenbo, החליט אחרי שנים ארוכות של עבודה בהייטק לשנות כיוון וללמוד עיצוב. דרך ניסיונות בדירת הסטודנטים שלו הוא הגיע לפיתוח של 'העציץ החכם'. "לקח שלוש שנים עד שפתחתי חברה ואז התחיל המסע הקשה ביותר לקבלת מימון. המסע לגיוס הכסף היה מאוד קשה, לקחתי את כל החסכונות שלי ואת הפנסיה של ההורים שלי. אחרי שבבנק הראו לי את הדלת בנימוס, צירפתי עוד שני חברים שהביאו את החסכונות שלהם ויצאנו לדרך".

הטיפ של יולוס ליזמים הוא לעשות את מה שהם אוהבים ולגלות סבלנות. "בהתחלה זרקו אותנו מכל החנויות. לקח זמן עד שהצלחנו לשכנע והמוצר תפס. תחרות כמו אליפות העולם ביזמות יצירתית היא מקפצה משמעותית שנותנת מקום לחשיפה".

הרקדן בלהקת בת שבע שהפך ליזם סדרתי

"החוכמה היא לצאת החוצה ולשאול אנשים רבים ככל האפשר מה הם חושבים על הרעיון שלך", אמר דורון מרקו, יזם מנכ"ל ובעלי White Innovation, המפתחת מדפסת תלת מימד למזון. מרקו, בעברו רקדן בלהקת בת שבע, הוא יזם סדרתי שהקים כבר כמה חברות לפני העסק הנוכחי שלו.

"הרעיון הוא כמו הילד שלך וזה תמיד מפחיד לשאול מה חושבים על הילד שלך אבל מזה לומדים המון", אומר מרקו. "צריך להקשיב גם לדברים שליליים שאומרים לך. עדיף גם לנסות לגייס כסף מחברים כי אז אתה שומע פיידבקים. אם עשרה

אנשים אומרים לך שהרעיון שלך גרוע, אז אולי הוא באמת לא טוב".

הטיפ של מרקו ליזמים מתחילים הוא לא לפחד. "הרעיון והטכנולוגיה הם האחרונים בסדר החשיבות. הכי חשוב זה דווקא האנשים שבאים איתך. כולם עושים טעויות בדרך אבל אם יש איתך אנשים טובים אתה יכול לעבור את זה".

ירון קופל, סמנכ"ל חדשנות ועיצוב בסודהסטרים העולמית, התייחס גם הוא לחשיבות של קבלת ביקורת על המוצר שלך. "אנחנו משיקים את המוצרים שלנו בשבוע העיצוב במילאנו, שם הקהל הכי ביקורתי ואם המוצרים לא מדהימים אז לא מסתכלים עליהם. אחרי שהמוצרים שלנו קיבלו ביקורות טובות, שם זה נתן לנו כוח לרוץ קדימה בכל הכוח". הטיפ של קופל ליזמים הוא "להיסגר על מה שאתה רוצה לעשות, ואז ללכת בכל הכוח על זה". 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות