![הן פרסמו, ואתם קניתם: החברות שמכרו לכם שקרים](https://pic1.calcalist.co.il/PicServer2/20122005/419553/5_l.jpg)
הן פרסמו, ואתם קניתם: החברות שמכרו לכם שקרים
למה שילמה יצרנית נעלי הספורט סקצ'רס קנס של 40 מיליון דולר, במה הונתה פייזר את משתמשי מי הפה "ליסטרין" ומה לא היה נכון בפרסומי סנאפצ'ט?
בשבוע שעבר יישבה חברת ויברם (VIbram) תביעה ייצוגית נגדה בסך 3.75 מיליון דולר. החברה, המייצרת נעלי ריצה דמויות כפפות לכף הרגל ומפרסמת שהן מועילות לשלד ולשרירים ומאפשרת לגוף לנוע בטבעיות, נאלצה לשלם פיצויים ל-70 מיליון אמריקאים שרכשו את המוצר וכעת מאשימים אותה בהולכת שולל ובמכירת מוצר שאינו מעניק את היתרונות שהחברה טוענת.
זו בוודאי לא הפעם הראשונה שחברות נאלצות לשלם מחיר כבד בשל ה"לוקשים" שהן מוכרות לציבור. ה"האפינגטון פוסט" ערך רשימה קצרה של חברות ענק מוכרות שלא סיפקו את הסחורה שהבטיחו.
1. נעלי סקצ'רס
ב-2012 הסכימה יצרנית נעלי הספורט סקצ'רס לשלם קנס של 40 מיליון דולר לאחר שהוליכה שולל ופרסמה כזבים לגבי דגם נעליים Kick שהחברה הציגה כתורם לחיטוב הירכיים ולשריפת קלוריות בעת נעילתן. החברה השתמשה בכירופרקט כפריזנטר של המוצר שכביכול ערך מחקר המוכיח את יעילות הנעליים. הכירופרקט נשוי לאחד ממנהלות השיווק של החברה.
2. מי פה "ליסטרין"
ב-2005 הורה שופט אמריקאי לענקית תרופות פייזר, שהייתה אז בעלת מותג היגיינת הפה "ליסטרין", להסיר מודעות שטענו כי מי הפה אפקטיביות לא פחות מחוט דנטלי לשמירה על בריאות השיניים והחניכיים ובמניעת עששת. התביעה הוגשה ע"י יצרנית חוט דנטלי שטענה כי פרסומי החברה אינם מבוססים כלל.
3. סנאפצ'ט
אפליקציית שיתוף תמונות, שמבטיחה כי לא ניתן לשמור את התמונות ששיתפתם, נאלצה לשלם קנס לוועדת המסחר הפדרלית בשל הולכת שולל של המשתמשים, שכן הוכח כי ניתן לשמור את התמונות המועלות לרשת החברתית, ובקלות. סנאפצ'ט השיבה כי לא הקדישה די זמן לפיתוח המוצר, אולם הבטיחה כי פתרה את רוב הבעיות.
5. פצפוצי אורז "רייס קריספיז"
בתוך הפאניקה שתקפה את העולם בעת מגיפת שפעת העופות ב-2009, ניצלה קלוגס את ההזדמנות וציינה על קופסאות פצפוצי האורז שלה, כי המוצר מסייע לחיזוק המערכת החיסונית אצל ילדים. מדענים מחו על הניצול הציני באמצעים שאינם מבוססים מדעית והחברה הפסיקה את הקמפיין.
באותה השנה, ועדת המסחר הפדרלית בארה"ב, אילצה את קלוגס למחוק מעל גבי קופסאות ה"מיני וויטס" הצהרה כי המוצר מחזק את כושר הריכוז אצל ילדים. טענה בלתי מבוססת נוספת של החברה.
6. חברה אוליי (Olay)
ב-2006 נאסר על חברת 'אוליי' לפרסם בבריטניה מודעות לקרם העיניים שלה. בפרסומת כיכבה דוגמנית העל לשעבר טוויגי בת ה-59 עם עיניים נטולות קמטים באופן בלתי מתקבל על הדעת. הרשויות אסרו על פרסום המודעות בשל העובדה שהוליכו שולל לקוחות לגבי השפעתו של המוצר.
החברה מסרה ל"האפינגטון פוסט" כי הסירה את המודעה והחליפה אותה במודעה אחרת שבה לא בוצע ריטוש לעיני הדוגמנית.
18 תגובות לכתיבת תגובה