אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שנה לקריסת בטר פלייס: רנו מודה כי "מכירות הרכב החשמלי חלשות" צילום: בלומברג

שנה לקריסת בטר פלייס: רנו מודה כי "מכירות הרכב החשמלי חלשות"

לדברי בכיר בחברה, "אנשים עדיין לא הגיעו לנקודה שבה הם חשים כי הם זקוקים לרכב חשמלי לשימוש יומיומי מלא". בשנה שחלפה מסרה רנו 19,093 מכוניות חשמליות

25.05.2014, 19:44 | תומר הדר

השבוע, שנה בדיוק לאחר קריסתה המתוקשרת של חברת בטר פלייס מודים בכירי רנו כי תכניותיה של החברה לגבי הפצת רכב חשמלי היו ככל הנראה אופטימיות מדי. בראיון לרשת "בלומברג" ציין ז'רום סטול, בכיר ברנו העולמית כי "אנחנו לא נמצאים במצב בו השוק פעל כפי שחזינו".

קראו עוד בכלכליסט

על פי סטול, "אנשים עדיין לא הגיעו לנקודה בה הם חשים כי הם זקוקים לרכב חשמלי לשימוש יומיומי מלא. אנשים צריכים להרגיש רצון לעבור לרכב חשמלי". בסך הכול מסרה רנו בשנה שעברה רק 19,093 מכוניות חשמליות, זאת מתוך 2.6 מכוניות שמסרה בסך הכול ברחבי העולם.

רנו פלואנס בתחנת טעינה, צילום: בלומברג רנו פלואנס בתחנת טעינה | צילום: בלומברג רנו פלואנס בתחנת טעינה, צילום: בלומברג

כזכור, כבר בשלהי שנת 2012 החל תהליך גסיסתה הארוך של בטר פלייס, עם הדחתו של שי אגסי, שהוחלף בשורה של מנהלים, כולל משה קפלינסקי ואוון ת'ורנלי שפרשו במהרה מן החברה. במהלך התהליך חדלה רנו מלשווק את הפלואנס החשמלית באוסטרליה ואילו ב-26 למאי 2013 הגישה בטר פלייס בקשה לפירוק.

כיום נוסעות בכבישי ישראל כמה מאות מכוניות בטר פלייס שנמסרו ללקוחות החברה, העושים כיום בעיקר שימוש בעמדות טעינה של ג'ינרג'י. רכבים נוספים משמשים כרכבי תפעול במספר גופים כגון רשות שדות התעופה. בשונה מן המצב שהיה לפני כשנה וחצי, כיום תחנות החלפת הסוללה, המאפשרות לרכבים לנסוע לטווח ארוך, אינן פעילות ורובן עזובות ומיועדות להשכרה.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
המודל העסקי של בטר-פלייס כפה בלעדיות באספקת חשמל. חשמלית ללא טעינה עצמית לא טובה למרחקים גדולים
בטר-פלייס ניסתה, וגם הצליחה לכפות על רוכשי הרכב החשמלי שלה לקנות רק ממנה את החשמל עבורן, במחיר ובמקומות שהיא קבעה. הדבר ההגיוני ביותר שיכול להיות עם רכב חשמלי הוא שבעליו יוכל לטעון אותו בלילה, כמו את הפלאפון, בחניה בבית ועל חשבון צריכת החשמל הביתית. ממילא מדובר בשעות של צריכה מועטה מחברת חשמל, כך שמדובר במצווה לנצל את החשמל שממילא מיוצר אז על ידי תחנות הכוח לריק. אבל לא, בטר-פלייס התעקשה להיות greedy ולא הסכימה לסידור כזה, כי היא רצתה לכבול את לקחותיה בחבל תבור אליה לכל אורך חייה של המכונית. לדעתי מדובר בעושק, ומסתבר שאין מספיק פראיירים בישראל על מנת לאפשר למודל עיסקי כזה לעבוד. לדעתי, זו עיקר הסיבה שבגללה היא נפלה, כי יש המוני אנשים שעבורם זה אידיאלי לנסוע הלוך-חזור לעבודה ברכב חשמלי ומידי פעם לבילויים מוקמיים ולקניות. המכונית החשמלית האידיאלית מכילה גם מנוע בנזין או גז, שמסוגל לטעון את המצבר תוך כדי נסיעה או בזמן חנייה. כך יכולה לשמש מכונית חשמלית גם לנסיעות ארוכות מחוץ לעיר, כאשר רוב הזמן היא נוסעת על חשמל בלבד. רנו עשו טעות בכך ששיווקו מכונית שנוסעת על חשמל בלבד וללא אפשרות של טעינה עצמית. עכשיו מתבררת גודלה של הטעות.
אייל , תל אביב-יפו  |  26.05.14
לכל התגובות