אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בתוך חצי שנה: 8,237 יחידות נופש הוחזרו לקלאב הוטל צילום: יאיר שגיא

בתוך חצי שנה: 8,237 יחידות נופש הוחזרו לקלאב הוטל

הפשרה שהושגה בתביעה הייצוגית נגד חברת המלונות אפשרה לבעלי היחידות לוותר על הזכאות עליהן. המנכ"ל רוני פיבקו: "ההחזרות עומדות על 18.3% מכלל היחידות שנמכרו ואנחנו מניחים שכל מי שלא החזיר עד כה מעוניין להישאר"

27.05.2014, 09:44 | גיל קליאן

לא פחות מ־8,237 בעלי יחידות נופש של קלאב הוטל בחרו להחזיר את יחידות הנופש שלהם לחברה, כך לפי דו"חותיה של גול פרטנרס לרבעון הראשון של 2014. הדו"חות מתייחסים לביטולי זכאות שהתרחשו מאוקטובר 2013, אז נקבעה הפשרה בתביעה הייצוגית של בעלי יחידות הנופש נגד קלאב הוטל, ועד 31 במרץ 2014. 

קראו עוד בכלכליסט

גול פרטנרס מחזיקה בחברת RCI שפועלת כסוכנות נסיעות וכסוכנות להחלפת יחידות נופש בין ישראלים לבין מחזיקי יחידות נופש אחרות בעולם. לקוחות קלאב הוטל מהווים 60% מלקוחותיה של RCI בתחום התיירות. בדו"חות הרבעון הראשון החברה מציינת כי מתוך כל החזרות יחידות הנופש שקיבלה קלאב הוטל באותה תקופה, 1,459 הם לקוחות של RCI ומהווים 14.4% מכלל המנויים שלה שמשלמים לה דמי חבר קבועים.

רוני פיבקו, מנכ"ל קלאב הוטל, אמר ל"כלכליסט" כי "החברה מכרה 45 אלף יחידות נופש בישראל, כך שההחזרות עד 31 במרץ עומדות על 18.3% מכלל יחידות הנופש שנמכרו. יחידות הנופש החוזרות לא יהוו נטל על החברה. עדיין מרבית רוכשי יחידות הנופש מרוצים מהעסקה ולא מחזירים את היחידות". בנוסף אומר פיבקו כי "הכנסת חוקקה חוק שכל מי שרוצה להחזיר יכול להחזיר, אנחנו מניחים שכל מי שלא החזיר עד כה מעוניין להישאר. מגמת ההחזרות בשוליים, אני חושב שהיא נעצרה. הרוב הגדול, מה שאני קורא לו הרוב הדומם, מאוד נהנה מיחידות הנופש". לפי פיבקו, החברה הפסיקה למכור יחידות נופש ב־1997 ומאז משכירה את היחידות בפרויקטים שלה כחדרי מלון לכל דבר.

קלאב הוטל באילת, צילום: יאיר שגיא קלאב הוטל באילת | צילום: יאיר שגיא קלאב הוטל באילת, צילום: יאיר שגיא

התובעים בתביעה ייצוגית היו רוכשים שקנו יחידות בעיקר בשנות השמונים והתשעים בחוזי הרכישה ארוכי טווח, ל־50 שנה לפעמים גם ל־98 שנה. החוזים התבססו על עיקרון שלפיו הרוכשים מקבלים בעלות על יחידת נופש ויש להם זכאות לשהות בה פרק זמן קבוע כל שנה, כאשר הם נושאים חלקית בעלות האחזקה של אותה יחידה.

בתביעה הייצוגית טענו בעלי היחידות כי החוזים שעליהם חתמו אינם הוגנים וכוללים התחייבות שלא ניתן להשתחרר ממנה לתשלום דמי אחזקה אשר עולים בהתמדה.

עוד טענה שעלתה בתביעה הייצוגית היתה שלרוכשים אין שום דרך להיפטר מהבעלות על היחידות שכן איש לא מעוניין ברכישתן.

לפי הסכם הפשרה בתביעה, יכלו בעלי יחידות הנופש לבטל את ההסכם שלהם עם החברה עד 15 בפברואר, אך עם כניסת תיקון לחוק הגנת הצרכן ב־24 במרץ יוכלו בעלי יחידות הנופש להמשיך ולבטל את זכאותם. החזרת היחידות מאפשרת להימנע מתשלום דמי אחזקה, אך לא קבל זיכוי על השקעתם ביחידה עצמה בעת הרכישה.

בתגובה לאותן טענות טענו בקלאב הוטל כי החוזים הם לפרק זמן קצוב, גם אם מדובר בפרק זמן ארוך, וכי הרוכשים יכולים להשתחרר מההתחייבויות שלהם באמצעות מכירת היחידה שלהם. במקביל טענו קלאב הוטל כי אם יורשו הרוכשים להחזיר לחברה את יחידות הנופש שלהם, יתייקרו דמי האחזקה לבעלי היחידות האחרים שכן יישארו בכל מלון פחות מחזיקי יחידות שצריכים לשאת בנטל דמי האחזקה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
הבעיה העיקרית היא
במעמד הרכישה מסר המנהל של החברה באילת כי דמי האחזקה שהיו אז 225 דולר לא יעלו מעל ל-285 דולר במשך השנים הרבות הבאות וכיום זה 660 דולר ובקלאב הוטל מציינים שזה עוד יעלה עקב ההחזרים אז זה למעשה עקב האכילס שבעיסקה שהם היום גובים תעריף מלא של השכרה רגילה לכול השבוע ואין ברכישה שום הטבה ואני בטוח שהרוכשים יחזירו ברובם את היחידה כי זה כבר ממש לא משתלם
גיל  |  27.05.14
לכל התגובות