אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הלקוחות שלכם מרוצים? תדאגו שהם יספרו על זה ברשת צילום: shutterstock

הלקוחות שלכם מרוצים? תדאגו שהם יספרו על זה ברשת

מסתבר שלגולשים חשובה יותר כמות חוות הדעת מאפשר הציון שניתן בהן; כך תשכנעו את הלקוחות שלכם לפרסם ברשת את דעתם על העסק

29.05.2014, 11:05 | שרון שוהרט
הרשתות החברתיות מגשרות על פני מרחקים גיאוגרפיים ומאפשרות הרחבה משמעותית של הקשרים שלנו - ושל ההשפעה שלנו. כיום, רבים הם האתרים ברשת בהם ניתנת לגולשים אפשרות לפרסם את חוות הדעת שלהם על שירותים כאלה ואחרים שקיבלו מעסק.

קראו עוד בכלכליסט

בעולם בו השירותים הניתנים ע"י בתי עסק דומים אחד לשני, לעיתים חוות דעת על העסק עוזרת לגולש להחליט אם לבחור באותו העסק על בסיס בחירות של גולשים שקדם להם אותו הצורך.

המלצות או חוות דעת הם המידע הזמין ביותר שיש לגולשים כדי למצוא בעל מקצוע או מוצר שהם חפצים בו. יותר מ-68% מהגולשים נעזרים בחוות דעת ברשת על מנת למצוא מוצרים או שירותים.

לחוות הדעת ישנם יתרונות רבים גם לבעלי העסקים:

  • ניתן להסיק מחוות הדעת מה חושבים הלקוחות ומה יכול לשפר את העסק.
  • חוות דעת הן תוכן גולשים אשר מקדם את ההופעה בגוגל.
  • קריאת חוות דעת מגדילה את זמן השהייה באתר.

כיום יש מגוון פלטפורמות שמציגות את חוות הדעת לקהל הגולשים, החל מהרשתות החברתיות שבהם לא אחת ניתן למצוא חוות דעת של גולש כזה הוא אחר ע"ג העמוד העסקי של אותה חברה, דרך אינדקסים שמפרסמים חוות הדעת באופנים שונים:

  • מאפשרים לגולש לפרסם חוות דעת, והיא מפורסמת כמו שהיא.
  • מאפשרים לגולש לפרסם חוות דעת עם הצגת הוכחת קניה.
  • מאפשרים לגולש לפרסם חוות דעת לאחר תשאול טלפוני.

עסקים רבים כבר הבינו את החשיבות העצומה שיש לעסקים בכך שיופיעו ברשת  חוות דעת על מנת שיחוו יותר תועלת מהפרסום ברשת.

אז איך משכנעים לקוחות לכתוב חוות דעת?

רבות מחוות הדעת המתפרסמות הן חוות דעת קיצוניות, הן לכיוון החיובי והן לכיוון השלילי, ונכתבות ע"י הלקוח סמוך לחווית שירות טובה או גרועה. אך ישנו קהל גדול של לקוחות שיכול להעיד על טיבו של השירות או מוצר שניתן או נמכר על ידי בית העסק גם במקרים לא קיצוניים.

הלקוחות שלכם מרוצים? תדאגו שהם יספרו על זה ברשת, צילום: shutterstock הלקוחות שלכם מרוצים? תדאגו שהם יספרו על זה ברשת | צילום: shutterstock הלקוחות שלכם מרוצים? תדאגו שהם יספרו על זה ברשת, צילום: shutterstock

לצורך כך ניתן להשתמש באמצעים שונים ומגוונים ולתמרץ את הלקוחות לכתיבת חוות דעת:

  •  שליחת דיוורים המפנים לפלטפורמה בה ניתן לכתוב חוות דעת.
  • פרסום testimonials - עדויות באתר בית העסק.
  • שליחת סמס או אימייל סמוך למועד מתן השירות בבקשה לקבל משוב על המוצר.

ברגע שנכתבת חוות הדעת, לכאן או לכאן רצוי שבעל העסק יגיב עליה באופן ענייני ותשובתו תוכל להעיד על כך שהוא קשוב ללקוחותיו. תגובת בעל העסק יכולה לשמש אותו למינוף עצמי בדברים בהם הוא חזק ולשיפור בנושאים שהוא חלש בהם.

אין כמו עדות ממקור ראשון להבין את החוויה שהעניק העסק ללקוחותיו, ואין כמו משוב חוזר מהלקוחות למקצה שיפורים שיכול לעשות העסק במטרה לשפר את יחסיו עם לקוחותיו הקיימים והעתידיים.

מחקרים מראים כי לגולשים חשובה יותר כמות חוות הדעת מאפשר הציון שניתן בהן.

העסק הופך לאמין יותר, חי יותר ושירותי יותר כאשר לקוחות העידו על השירות או המוצר אשר חוו או קיבלנו מבית העסק.

ולכן בית העסק צריך לדאוג שבפלטפורמות הרלוונטיות יהיו נוכחויות של חוות דעת אשר מספרות את סיפור הלקוחות, כל אחד מכיוונו.

הכותבת היא מנהלת מוצרים ופרוייקטים- zap group

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות