אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קורות החיים מתו, יחי Googlepleasehireme

קורות החיים מתו, יחי Googlepleasehireme

מת'יו אפשטיין שלח קורות חיים ל-20 חברות ולא זכה אפילו לראיון אחד. הוא הקים אתר וזכה ל-80 הצעות עבודה ו-15 דקות תהילה

30.05.2014, 08:18 | שירות כלכליסט
עידן קורות החיים הסתיים. אם בעבר ידענו שצריך ללמוד, להשיג ציונים טובים, לנסח קורות חיים, לשלוח אותם, להתראיין למקום העבודה - ולחזור על הפעולה בעת הצורך - היום דברים השתנו. נלסון וונג, מחבר הספר "מותם של קורות החיים, איך להשתמש במדיה כדי להשיג את עבודת החלומות", טוען שהחוקים של חיפוש העבודה השתנו. את השינוי הוא מדגים באמצעות סיפורו של מת'יו אפשטיין.

קראו עוד בכלכליסט

אפשטיין שלח קורות חיים ללא פחות מ-20 חברות באמצעות אתר לינקדאין אך חרף המתנה הממושכת ומורטת העצבים, לא קיבל אף תשובה.

הפאניקה אחזה בו והוא הבין כי במרוץ לעבודה, הוא נבלע בהמוני המונים של קורות חיים. על כן החליט אפשטיין לעשות מעשה והשיק את דף הקידום האישי שלו Googlepleasehire.me. (גוגל בבקשה תעסיקי אותי).

נלסון וונג, מחבר הספר "מותם של קורות החיים" נלסון וונג, מחבר הספר "מותם של קורות החיים" נלסון וונג, מחבר הספר "מותם של קורות החיים"

כאשר אפשטיין סיים לקדם את האתר שלו, הוא זכה לתוצאות המסחררות הבאות:

  • הוא קיבל 80 הצעות עבודה מחברות כגון גוגל, סיילספורס, מייקרוסופט, אמאזון ואטסי, בין השאר.
  • הוא זכה ל-400 אלף ביקורים בדף עם 720 אלף צפיות ( www.googlepleasehire.me).
  • מספר המבקרים בבלוג האישי שלו גדל ב-36,000%. ( www.matthew-epstein.com)
  • זכה למעל ל-450 אלף צפיות ביוטיוב.
  • זכה ל-20 אלף לייקים בפייסבוק; ל-4,800 התייחסויות בטוויטר ו-4,100 התייחסויות ב-Google+.
  • זכה לעוד 3,300 חברים בטוויטר.
  • זכה ל-20 הצעות למגנטיזציה של שמו או של הצלחתו הויראלית.
  • זכה ללמעלה מ-550 בקשות מלינקדאין ומיילים.
  • קיבל והשיב אישית על כל אחד מ-2,200 המיילים האישיים שקיבל מאנשים ברחבי העולם שאיחלו לו בהצלחה וכתבו לו מילות עידוד.
  • זכה לכיסוי תקשורתי בעיתונות הכתובה, בטלויזיה ובאינטרנט ברחבי העולם בכלל זה ראיונות טלויזיוניים, ראיונות אינטרנטים באתרים נחשבים כמו TechCrunch וראיונות בעיתונים חשובים כגון הוול סטריט ג'ורנל והוושינגטון פוסט.

מה שאפשר לאפשטיין לזכות בהצלחה המסחררת היא הבנתו שאבד הכלח על פיסת הנייר שאנו קוראים לה "קורות החיים" ובכלל זה על הצורך להשתמש בקשרים כדי להשיג עבודה.

מת מת'יו אפשטיין, בסרטון חיפוש העבודה שלו מת

הוא הבין שמאז שאנו עומדים על דעתנו, החברה שוטפת את מוחנו לעמוד בנורמות ובדרישות בבחינת "מידה אחת מתאימה לכולם". הוא הבין שלהיות כמו כולם זה משעמם. שמשתלם להיות שונה ושאם אנו רוצים את עבודת חלומותינו, אנו צריכים לחשוב מחוץ לקופסה ולעשות פעולות כמו:

  • כתיבת בלוג אישי מרתק או מצחיק להפליא עד כדי כך שהקוראים ירצו לחלוק אותו עם חבריהם.
  • להעלות ליוטיוב סרטון קצר ובו לספר מדוע אתם הכי מתאימים לעבודה.
  • ליצור אתר אינטרנט אישי ובו לפרסם את סיפורכם.

מגייסי עובדים כמהים לשמוע סיפור מעניין ויוצא דופן בים קורות החיים המשעמם שבו הם שקועים. ובכלל, אנשים אוהבים שמצחיקים או מרתקים אותם.

לכן, העיפו הצידה כל מה שלימדו אתכם על כתיבת קורות חיים ומכתבי כיסוי, וחשבו על דרך באמת יוצאת מן הכלל להשיג עבודה.

כי באופן רשמי עידן קורות החיים הסתיים.

תגיות

21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
כולם מתעלמים מנקודה אחת קטנה...
הבחור חיפש(?) עבודה כנציג מכירות ושיווק (מנהל, נציג.. הנקודה היא מחלקת מכירות ושיווק). אני מניח שבמחלקות האלו יצירתיות והצגה הומוריסטית של היכולות הן בגדר נדרש. אני בספק אם אותה מצגת, לו הייתה מיועדת לתפקידי הנדסה, הייתה קונה לבחור את עולמו. זאת ועוד, כל זמן מה מתפרסם סיפור שכזה על עוד "כוכב" שהכין סרטון ויראלי/אתר מתוחכם/וואטאבר שזיכה אותו בעבודת-חייו (זוכרים למשל את "זרוב" הישראלית?) רוצה לומר, גם השטיק הזה כבר ממצה את עצמו אוטוטו כאשר כל איש קריאטיב מנסה להמציא את הגלגל מחדש... גלגל שכבר נשחק עד דק.
א.פ.  |  01.06.14
לכל התגובות