אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פיד של מילים: האמן שפרסם בטוויטר כל מילה בשפה האנגלית צילום: אי פי איי

בשולי הרשת

פיד של מילים: האמן שפרסם בטוויטר כל מילה בשפה האנגלית

המשורר אדם פאריש צייץ את כל 109,150 המילים במשך שבע שנים, בתדירות של מילה בכל חצי שעה. למרבה ההפתעה, הפרויקט שלו זכה להצלחה ולריטוויטים רבים. עתה, מספר על הרעיון מאחוריו ועל המיזמים הבאים

09.06.2014, 17:32 | נמרוד צוק

במשך שבע שנים חזר חשבון הטוויטר everyword על פעולה אחת ויחידה, אותה אפשר לנחש משמו: באמצעות בוט שתפעל את החשבון, הוא פרסם, בתדירות קבועה של פעם בחצי שעה, את כל 109,150 המילים שקיימות באוצר המילים האנגלי (על פי גרסה מילונית אחת שלו).

קראו עוד בכלכליסט

על אף חדגוניותו, הצליח הפרויקט המוזר לגרוף לא פחות מ-101 אלף עוקבים שעשו בין עשרות למאות פיברוטים וריטוויטים לכל אחד ואחד מהציוצים. שלשום (ש') הוא הגיע לסיומו, כאשר המילים ברשימה פשוט נגמרו. האיש מאחורי הפרויקט, אדם פאריש, משורר ומתכנת מניו יורק, הסביר את הרעיונות מאחורי הפרויקט והתובנות שהגיע אליהן בזכותו, בפוסט בבלוג שלו ולאחר מכן בראיון לגארדיאן.

כר פורה לאמנים. טוויטר כר פורה לאמנים. טוויטר כר פורה לאמנים. טוויטר

"ב-2007 טוויטר היה דבר חדש שכולם מתלהבים ממנו, אבל אני הייתי ספקן בקשר אליו", אמר. "הרגשתי שמדובר במדיום בו אנשים מפרסמים טקסטים חסרי משמעות ותלושים מהקשר, אז החלטתי ליצור סאטירה על הקצרנות הקיצונית של המדיום באמצעות בוט שיפרסם מילה אחת בכל פעם", סיפר לגארדיאן.

"היום אני רואה את טוויטר אחרת, ו-everyword הפך מבחינתי למשהו שהוא יותר פרויקט כתיבה ניסיוני קסום. אף פעם לא חשבתי על זה כמשהו שיהפוך לויראלי ואוכל למכור אותו, אלא פשוט כדרך לבטא רעיון שעניין אותי ככותב. יותר מדי חלקים באינטרנט עוסקים היום בנסיון למכור משהו, והמטרה שלי היא ליצור חוויה שתציע משהו אחר".

את הרעיון לשם קיבל פאריש מפרויקט טכנולוגי-אמנותי אחר מ-1997, every icon, שכלל גריד של 32 על 32 פיקסלים שבתוכו יצר קוד אוטומטי שמרכיב רנדומלית אייקונים באמצעות צירוף משבצות שחורות ולבנות. לדבריו, אחת המסקנות מהפרויקט היא שלא ניתן להגיע לרשימה סופית ומוסכמת של מילים הכלולות בשפה. "מילים חדשות נוצרות כל הזמן, ואין הסכמה בין בלשנים על המילים שהן לגיטימיות ואלו שלא. אף אחד לא יודע איפה עובר הגבול", הוא אמר.

חוויית שימוש אישית? לא תודה

לדברי פאריש, everyword ניסה לחדד את ההתייחסות למילים כאל אובייקט תרבותי עצמאי, מנותק מהקשר. "מצד שני, מכיוון שהציוצים של everyword מופיעים כחלק מהפיד של כל אחד מהעוקבים, המילים זוכות להקשר חדש שנוצר על ידי הציוצים שמופיעים לפניהן ואחריהן. אני לא אוהב את הרעיון של שימוש כאינטרנט כחוויה מותאמת אישית - אני נכנס לאינטרנט כי אני מחפש חוויה שמשותפת לאנשים נוספים, אני רוצה לראות מה שהם רואים, להבין איך הם חווים את העולם", אמר.

למרות שהגיע לסוף המילון, פאריש לא מתכנן לסגור את החשבון; בפוסט בבלוג שלו כתב שהוא מתכנן "לתת לו לנוח מעט", ולאחר מכן להחזיר אותו לעונה שניה, שתכלול את החזרה על אוצר המילים האנגלי - הפעם, בהתבסס על רשימת מילים מקיפה אף יותר.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות