אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר הרכבת הקלה מנסה לשכנע מוסדיים להשקיע בפרויקט

יו"ר הרכבת הקלה מנסה לשכנע מוסדיים להשקיע בפרויקט

אלכס ויז'ניצר מנסה לשכנע מוסדיים להשקיע מיליארדי שקלים בהקמת 7 מערכות הסעת ההמונים של הרכבת הקלה, תוך הבטחה שהמדינה תעניק להם רשת ביטחון לשם כך

16.06.2014, 09:27 | ליאור גוטמן

ארבע שנים לאחר ההלאמה וחצי שנה לאחר דו"ח נוקב של מבקר המדינה, פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב נאלץ לחפש מימון חדש להשלמת הבנייה.  

קראו עוד בכלכליסט

ל"כלכליסט" נודע שיו"ר הרכבת אלכס ויז'ניצר נפגש בשבועות האחרונים עם גורמים מוסדיים, לאחר שגילה במהלך אפריל שהמדינה אינה מתכוונת לממן את הפרויקט. החלטת האוצר לא לתקצב את הרכבת הקלה יצרה בעיה תכנונית כבדה, כיוון שבדצמבר 2010 קבעה הממשלה שעד 2025 יוקמו שבע מערכות להסעת המונים מכפר סבא בשרון ועד אזור נס ציונה בשפלה, אולם עד היום לא נרשמה התקדמות ניכרת בעבודות.

ואם לא די בכך, נת"ע (חברת נתיבי תחבורה עירונית) אמורה, לפי החלטת הממשלה, לסיים בתוך עשור את כל מערכי הרכבת במרכז, כשהממשלה לא קבעה למשימה זו כל מקור מימון תקציבי. הקו הראשון של הרכבת (קו אדום) הולאם ב־2010, אולם אומדני המדינה טרם ההלאמה היו מוטעים, והתקציב זינק מ־10.8 מיליארד שקל במקור ל־17.3 מיליארד שקל כיום, ומועד ההשקה זז מאמצע 2013 לסוף 2021.

הדמיית הקלה בת"א הדמיית הקלה בת"א הדמיית הקלה בת"א

ויז'ניצר מנסה לשכנע מוסדיים להשקיע מיליארדי שקלים בהקמת שבע מערכות הסעת ההמונים של הרכבת הקלה, תוך הבטחה שהמדינה תעניק להם רשת ביטחון לשם כך. מבדיקת "כלכליסט" אצל חלק מהגופים המוסדיים שאליהם פנה ויז'ניצר עולה שהם נוטים להיענות בחיוב להצעת ההשקעה, אך נראה שבתמורה הם ידרשו מהמדינה רשת ביטחון לפי מודל המימון של מיזמי תחבורה קודמים כמו כביש 6.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
רק רכבת תחתית
רכבת קלה היא אסון, זאת רכבת שייקח לך 3 שעות להגיע מבת ים לפתח תקווה. ראו לדוגמה כמה איטית להחריד הרכבת הקלה בירושלים. רכבת קלה, מתאימה למרכזי ערים בכדי להחליף את האוטובוסים הקטנים יותר. רכבת קלה אינה מערך הסעת המונים כלל וכלל. כדי לפתור את בעיית התחבורה בגוש דן יש להקים רכבת תחתית. רק רכבת תחתית מהירה יכולה ליצור הקלה משמעותית בסבל היומיומי שאנשים כאן עוברים. רכבת תחתית שיהיו לה תחנות במיקומים אסטרטגים בלבד, תהיה אפקטיבית יעילה ומהירה. ניתן יהיה להגיע מבת ים לפתח תקווה תוך פחות מחצי שעה ואין סיבה שזה ייקח יותר.. כדי לממן השקעה כזו, די בהנפקת אג"ח מיועדות לנושא זה עם גיבוי ביטחון ממשלתי. אני מאמין שמוסדיים רבים יקפצו על המציאה.
אורן  |  16.06.14
2.
אי השתתפות המדינה במימון - מחדל
מערכות כאלו אמורות לחסוך מיליארדי שקלים בטווח הארוך ולשפר את איכות החיים בגוש דן הצפוף. גוש דן ייעשה צפוף יותר ויותר עם השנים מכיון שקיימת משיכה גדולה לגור בתל אביב וסביבותיה , משיכה שאינה הולכת להשתנות. כמו כן מדובר במרכז העסקים והבילוי של המדינה. אם יתקצבו את הפרוייקט נכון המודל של כביש 6 יכול להרוויח הרבה.
רואה חשבון  |  16.06.14