אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"לא נכניס את היין של טוליפ לרשתות שיווק, זה יהרוס את המותג" צילום: אלעד גרשגורן

נחשף בכלכליסט

"לא נכניס את היין של טוליפ לרשתות שיווק, זה יהרוס את המותג"

רגע אחרי שמכר לדודי ויסמן 50% מיקב טוליפ לפי שווי משוער של 20 מיליון שקל, מספר הבעלים והמנכ"ל רועי יצחקי על מאחורי הקלעים של העסקה. "בתוך 5 דקות עם דודי הרגשנו שזו אהבה ממבט ראשון. אני לא חושש שהוא יצר את צעדיי, להפך"

19.06.2014, 09:05 | גלי וולוצקי

"אני יודע ששותפות חצי־חצי נשמעת כמו רעיון רע, אבל הכימיה בינינו כל כך גדולה שהרגשנו כמו בחתונה. אנחנו רוצים להיות שותפים שווים ולקבל את כל ההחלטות בהסכמה", כך תיאר רועי יצחקי, מנכ"ל יקב טוליפ ומבעליו, את תחושותיו לאחר כניסתו של יו"ר אלון החזקות דודי ויסמן כשותף ביקב.

כפי שנחשף אתמול באתר "כלכליסט" רכש ויסמן 50% מיקב טוליפ ומהחברה־הבת של היקב, אדום כהה, העוסקת ביבוא יינות. הרכישה נעשתה באמצעות חברת ההשקעות של משפחת ויסמן (ואין לה קשר לקבוצת אלון), כאשר יתר האחזקות ביקב (50%) ייוותרו בבעלות משפחת יצחקי. הצדדים מסרבים לחשוף את היקף ההשקעה, אך על פי הערכות העסקה שיקפה ליקב שווי של 20 מיליון שקל.

יצחקי. "לאורך השנים פנו אלינו לא מעט טייקונים, אבל למשפחה שלנו לא חסר כסף", צילום: אלעד גרשגורן יצחקי. "לאורך השנים פנו אלינו לא מעט טייקונים, אבל למשפחה שלנו לא חסר כסף" | צילום: אלעד גרשגורן יצחקי. "לאורך השנים פנו אלינו לא מעט טייקונים, אבל למשפחה שלנו לא חסר כסף", צילום: אלעד גרשגורן

לדברי יצחקי, לחברת ההשקעות של משפחת ויסמן אין רצון להתעסק בניהול השוטף של היקב; "אני לא חושש שיצרו את צעדיי, להפך", הוא אומר.

"חיפשנו שותפות לדרך"

יקב טוליפ הוקם ב־2003 בידי משפחת יצחקי ונחשב ליקב משפחתי במלוא מובן המילה. הקמתו מומנה בידי אבי המשפחה, יצחק יצחקי (רועי המנכ"ל הוא בנו - ג"ו), שיצא לפנסיה מעבודתו בחברת הבנייה א. ארנסון עם מניות שאותן הפך לממון רב, כשזו נרכשה בידי ארקדי גאידמק ב־2008 עבור 145 מיליון שקל.

המשפחה חובבת היין חרתה על דגלה כבר מהרגע הראשון את נושא התרומה לקהילה, וכחלק מרכזי באג'נדה ממוקם היקב בכפר תקווה שבטבעון - מוסד לאנשים בעלי מוגבלויות שחלקם אף מועסקים ביקב בתפקידים שונים.

החיבור עם ויסמן נוצר לאחר שבשנתיים האחרונות הוא נפגש עם בעלי יקבים ברחבי הארץ, וסיפר שהוא מתענין ברכישת יקב ישראלי. בתו של ויסמן, מורן, אחראית על מכירות מגה באינטרנט וידועה כחובבת יין, ושניהם רצו להפוך את התחביב המשפחתי להשקעה כלכלית.

איך נוצר הקשר ביניכם?

יצחקי: "דודי הוא לקוח קבוע של היקב כבר כמה שנים ומשתדל לשתות את היינות שלנו גם מכיוון שהוא אוהב אותם, וגם בגלל התרומה שלנו לקהילה. הוא פנה אלינו לפני כחצי שנה, ובתוך חמש דקות בפגישה הראשונה הרגשנו שזו אהבה ממבט ראשון. הוא פילנתרופ אדיר ואדם צנוע, ומצאנו איתו שפה משותפת מהר מאוד".

היקב עמד על המדף?

“ממש לא. לאורך השנים פנו אלינו לא מעט טייקונים, אבל למשפחה שלנו לא חסר כסף. היה ברור ששותפות כזאת תצא אל הפועל רק אם המניעים הם לא רק כלכליים אלא שותפות לדרך".

לדברי יצחקי, למרות כניסתו של ויסמן כשותף לעסק, כל התוכניות העסקיות של היקב יישארו בדיוק כפי שהיו לפני העסקה. יצחקי מצהיר כי לא יהיו שינויים פרסונליים ביקב וכי החופש הניהולי שלו יישאר מלא. ל"כלכליסט" נודע כי אחת התוכניות של השותפים היא לחנוך יקב בוטיק נוסף בקונספט ייחודי, שבנייתו כבר נשלמה, ואשר היינות שלו יושקו בעוד חודש.

יש כוונה להכניס את היינות של טוליפ לרשתות השיווק של קבוצת אלון, מגה ואלונית?

"חד־משמעית לא. טוליפ הוא מותג פרימיום שנמכר אך ורק בחנויות יין ובמסעדות גורמה, ואנחנו נמשיך בדיוק באותו הכיוון. כניסה של טוליפ לרשתות יכולה להרוס את המותג. זו לא הכוונה של דודי ולא הכוונה שלנו".

"דודי יכול לעזור לנו"

היקב שב־2011 הפך לכשר העלה מאז את יכולת הייצור שלו באופן משמעותי. ב־2013 ייצר היקב 220 אלף בקבוקים, כאשר 25% מהם יועדו ליצוא. השווקים העיקריים של טוליפ בעולם נמצאים בצפון אמריקה ובאירופה, אך היין מגיע גם לסין וסינגפור. בחודש הבא יחל יצוא לאירלנד.

לדברי יצחקי, השוק האמריקאי הוא יעד עיקרי של היקב, ואחת המטרות החשובות של השותפות היא להעמיק את החדירה אליו. "לדודי יש קשרים ענפים בארה"ב (בין היתר לשלדון שטיין, דירקטור באלון USA, שהינו מנכ"ל גלייזרס, חברת הפצת המשקאות השלישית בגודלה שם – ג"ו). אחד הדברים שדיברנו עליהם הוא איך נוכל להיעזר בו בשוק האמריקאי. כ־80% מהיצוא שלנו לארה"ב נמכר כעת בשוק הכשר, ואנחנו מאמינים שדודי יוכל לעזור לנו להגיע גם לשוק הלא כשר".

תגיות