אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ויטמין־שיק צילום: אי פי איי

ויטמין־שיק

אחרי שהפכו ל"פנים של" כל דבר, ממותגים ועד אג'נדות חברתיות, הדבר הבא הוא סלבס שמזוהים עם ויטמינים או תוספי תזונה יוקרתיים. המחירים בהתאם

20.07.2014, 10:19 | תמרה וולמן
לפני כחודשיים השיקה דוגמנית העבר האוסטרלית אל מקפירסון בשיתוף התזונאית ד"ר סימון לאובשר את Super Elixir - תוסף תזונה יוקרתי ויקר ששמו, בתרגום חופשי, "סם החיים האולטימטיבי". מדובר באבקה ירקרקה הנתונה במכל מהודר ומכילה 45 רכיבי תזונה שמבטיחים שלל הבטחות מפתות: משיפור הכושר מבפנים ועד תפקוד מיטבי של 11 מערכות הגוף. כל זאת נעשה באמצעות תערובת של ויטמינים, מינרלים ורשימה ארוכה של רכיבים אקזוטיים, אותה ניתן לרכוש תמורת 96 ליש"ט בכמות שאמורה להספיק לחודש.
לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: ויקטוריה בקהאם, תמונות וציטוטים מחשבון הטוויטר שלה (6 תמונות)

כאשר יש צל של סיכוי להיראות ולהרגיש כמו שמקפירסון נראית בגיל 50 - אין מקדם מכירות טוב מזה. התוסף של מקפירסון הפך להיסטריה מאז שהושק בבריטניה בסוף מאי, ואזל במקומות רבים, בהם בית הכלבו היוקרתי סלפריג'ס. המוזיקאית פלורנס וולש, סולנית "פלורנס אנד דה מאשין", והדוגמנית דייזי לואו כבר הכריזו על עצמן כמכורות, והשמועה היא שמאחורי הקלעים של פסטיבל המוזיקה הידוע בגלסטונברי השתמשו לא מעט מוזיקאים באבקה, במטרה "לסייע באיזון מצבת הכימיקלים בגופם".

האבקה של מקפירסון היא דוגמה אחת למגמה חדשה ומוגזמת: אחרי שהפכו ל"פנים של" כמעט כל דבר - מאג'נדות חברתיות ועד מותגי טיפוח ואופנה - מזוהים סלבריטאים רבים כיום עם ויטמין־מעצבים כזה או אחר או תוסף־תזונה־נוצץ, והמחירים בהתאם.

הדוגמנית, המעצבת וחברת הספייס גילרז לשעבר, ויקטוריה בקהאם, למשל, מככבת על שער גיליון אוגוסט של "ווג" הבריטי וחושפת כי מעבר ל־60 הוויטמינים והתוספים שהיא צורכת מדי יום ("ובבקשה אל תכתבי שאני משוגעת לגמרי!", היא מצוטטת בכתבה), ה־מוצר שלה הוא פולן (אבקת דבורים), שלטענתה מסייע למיגור הקמטים.

אפקט ויקטוריה

בטוויטר שלה (שמשופע בהמלצות על תוספי תזונה) יש תמונה של המוצר שהיא משתמשת בו, בתוספת הכיתוב "ה־דבר החדש שלי! אִכלו כפית ביום!". גם כאן המחיר גבוה למדי, 69.95 דולר למכל קטן.

בקהאם ידועה כמקדמת מכירות מהשורה הראשונה, ולפי האתר femalefirst.co.uk, צמחו מכירות תוסף האסאי של חברת Forza בכ־25% לאחר שהיא צייצה תמונה של תוסף שכזה עם הכיתוב "אובססיבית לפרי האסאי!". בחברה כבר מכנים את התופעה "אפקט ויקטוריה".

אל מקפירסון. שם מותג תוספי התזונה שלה "סם החיים האולטימטיבי", צילום: אימג אל מקפירסון. שם מותג תוספי התזונה שלה "סם החיים האולטימטיבי" | צילום: אימג'בנק, Gettyimages אל מקפירסון. שם מותג תוספי התזונה שלה "סם החיים האולטימטיבי", צילום: אימג

אז לאן נעלם המולטי ויטמין הישן והטוב? מדוע רבים מתוספי התזונה זקוקים לתוספת ליווי של מפורסם אקזוטי לא פחות מרשימת הרכיבים עצמה? ספרה של העיתונאית האמריקאית רייצ'ל ברטצ'ה, "Jennifer, Gwyneth & Me: The Pursuit of Happiness, One Celebrity at a Time", שיצא לאור בתחילת החודש, דן בשאלה שעשויה להסביר את הבאזז: האם הניסיון לחקות את אורח החיים של סלבריטאים עשוי להביא גם את הסיפוק, האושר והגוף החטוב שיש להם, או יותר נכון - שנדמה לנו שיש להם.

"באופן לא מודע ניסיתי לדלות טיפים מחיי כוכבות מפורסמות", הסבירה ברטצ'ה, "ואז פשוט החלטתי לחקות את התכונות שלהן שהכי עוררו את קינאתי, כדי להפוך לגרסה משופרת של עצמי".

בכל פרק בספר היא מנסה לחקות התנהלות של סלבריטאית אחרת בטריטוריה שבה היא מצטיינת, לטעמה, כמו הגוף ומשטר האימונים של ג'ניפר אניסטון, שגרת התזונה של גווינת פלטרו, המלתחה של שרה ג'סיקה פרקר, ו"כל החבילה" של ביונסה. וכל זאת בתקציב של עיתונאית משיקגו.

ברטצ'ה מודעת, כמובן, לגיחוך בניסוי שערכה, ועדיין היא מצליחה לחלץ ממנו לא מעט תובנות. היא טוענת, למשל, שהיצמדות לאורחות חייהם של מפורסמים מאפשרת נקודת פתיחה כלשהי: "גם אמנים גדולים מתרגלים העתקת עבודות של אחרים לפני שהם מפתחים טכניקה משלהם". עוד היא טוענת שבימינו יש גישה נוחה וזולה יותר למידע ולאמצעים שבהם נעזרים הסלבריטאים, כמו סרטוני יוטיוב חינמיים של מנדי אינגבר - מאמנת היוגה של ג'ניפר אניסטון, או ספר הבישול של גווינת פלטרו.

המחיר מוסיף ליוקרה

התזונאי יאן מארבר אמר ל"דיילי מייל" שכולנו אוהבים לחשוב שיש איזה סוד לבריאות טובה שטרם היכרנו, ואל מקפירסון, למשל, מתנדבת לכאורה לחלוק אותו איתנו. לגבי תג המחיר הגבוה אמר כי זה דווקא חלק מהאטרקטיביות של המוצרים, מאחר שהוא עוטף אותם בהילת יוקרה. אבל, הוא מסכם, אם אתה חש ירוד, לחוץ, ולא ישן מספיק - תוסף יקר איננו התשובה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות