אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל אל על: "אף אחד לא נכנס לשאננות. כולם פה ערים למצב" צילום: עמית שעל

מנכ"ל אל על: "אף אחד לא נכנס לשאננות. כולם פה ערים למצב"

דוד מימון מתייחס בשיחה עם "כלכליסט" להשלכות "צוק איתן": הפגיעה בהכנסות הרבעון השלישי תסתכם בעד 65 מיליון דולר ואם חס וחלילה הגיזרה בעזה תתלקח הפגיעה תהיה חמורה יותר"; את הרבעון השני לפני המבצע סיימה החברה עם עלייה של 8% בהכנסות ל-571.5 מיליון דולר ועם זינוק של פי 4.5 ל-16.3מיליון דולר

14.08.2014, 10:49 | שי סלינס

"אף אחד אצלנו באל על לא שאנן, כולם פה ערים למצב - מהמנכ"ל ועד אחרון העובדים", כך אומר מנכ"ל אל על, דוד מימון, בשיחה עם "כלכליסט" לאחר פרסום תוצאות חברת התעופה לרבעון השני בו הציגה החברה עלייה בהכנסות וזינוק ברווח הנקי.

"אנחנו נמצאים במחצית הרבעון השלישי של השנה וההערכות שלנו מסתכמת בפגיעה של 55 עד 65 מיליון דולר בהכנסות", אומר מימון. "הפגיעה נובעת בעיקר מאי כניסת הזמנות של תיירים זרים, מביטולי הזמנות של ישראלים וזרים ומהעובדה שהוצאנו 20 טיסות נוספות במהלך ביטול הטיסות לישראל, כאשר 10 אלף ישראלים חזרו הביתה מבלי שהוציאו שקל נוסף". כמו כן מדגיש מימון את העובדה שבשל מבצע "צוק איתן" מסלול הטיסה של מטוס התארך בין חצי שעה לשעה, עניין ששורף המון דלק ומגדיל את השעות הנוספות של העובדים.

מימון מדגיש כי הפגיעה בהכנסות החברה היא נכון להיום. "אם חס וחלילה הגיזרה בעזה תתלקח הפגיעה תהיה חמורה יותר. נכון לרגע זה עם הפסקת האש הקיימת, אנחנו עושים שימוש מושכל בציוד המטוסים שלנו לאור היקף תנועת הנוסעים. מהיום ראשון שהמבצע התחיל אנחנו מנסים למצוא דרכים להתייעל". 

את הרבעון השני של השנה שקדם למצבע, אל על סיימה עם ההכנסות שהסתכמו ב-571.5 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 529.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-8%. בהכנסות מנוסעים נרשם גידול של כ- 9% כתוצאה מגידול בכמות הנוסעים המוטסת בקיזוז הקיטון בתשואה לנוסע-ק"מ. ההכנסות מהובלת מטענים קטנו בכ-3.6% בעיקר כתוצאה מקיטון בכמות טון-ק"מ שהוטסה. בהכנסות האחרות חל גידול של כ-12.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר כתוצאה מגידול בהכנסות ממכירת מזון תעופתי לגורמי חוץ.

קראו עוד בכלכליסט

מטוס אל על מטוס אל על מטוס אל על

מספר העובדים, הקבועים והזמניים בחברה, עמד במהלך הרבעון השני בממוצע על 6,147 עובדים, לעומת 5,956 עובדים במהלך הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2014 הסתכם ב- 16.3 מיליון דולר, ביחס לרווח נקי של כ-3.7 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2013.

עוד עולה מהדוחות כי הגידול בהכנסות במגזר מטוסי הנוסעים נבע בעיקר בשל העלייה בכמות הנוסעים המוטסת ואילו ההכנסות במגזר מטוס המטען נותרו כמעט ללא שינוי. בהכנסות האחרות חל גידול, בעיקר בגין גידול בשרותי תחזוקה שניתנו לגורמי חוץ. חלקו של מגזר מטוסי הנוסעים מסך ההכנסה ברבעון נותר ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כ-92.5%.

במגזר מטוסי המטען חלה ירידה של 3.2% מסך ההכנסה ברבעון השני של שנת השנה שעברה ל-3% ברבעון השני של 2014.

מגזר מטוסי הנוסעים רשם ברבעון זה תרומה של 69.9 מיליון דולר(13.2% מהמחזור) ביחס לתרומה של 57 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד וזאת בעיקר כתוצאה מגידול בהכנסות בעיקר מעלייה בכמות הנוסעים המוטסת שהייתה גבוהה יותר מהגידול בהוצאות ההפעלה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות