אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבשר בכשרות מיוחדת הקפיץ את מכירות נטו צילום: נועם מושקוביץ'

הבשר בכשרות מיוחדת הקפיץ את מכירות נטו

הכנסות קבוצת המזון נטו עלו ב־7.3% במחצית הראשונה. הרווח התפעולי ירד ב־4% בעיקר בשל שחיקה בפעילות המפעלים טיבון ויל, דלידג ושלושת האופים

18.08.2014, 19:38 | נורית קדוש

עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני סייע לקבוצת המזון נטו לרשום עלייה של 8% במכירות הרבעון השני, ולסיים את המחצית הראשונה של השנה עם עלייה של 7.3% במכירות, שהסתכמו בסך הכל בכ־1.2 מיליארד שקל.

קראו עוד בכלכליסט

התרומה לעלייה במכירות הרבעון השני נבעה בעיקר ממגזר השוק המקומי, שאליו משתייכים הבשר בכשרויות מהודרות והדגים, שנרכשים בכמויות גדולות יותר לקראת החג. מכירות מגזר זה זינקו במחצית הראשונה ב־14% לעומת התקופה אשתקד. במקביל נרשמה עלייה של 6.5% בפעילות היבוא של נטו, הכוללת מכירות מוצרים מיובאים של נטו ובהם בשר קפוא ומצונן ודגים קפואים וטריים. עלייה של 3.1% נרשמה במכירות המוצרים של מפעלי נטו, הכוללים בין היתר את טיבון ויל, דלידג ושלושת האופים.  

בעל השליטה בנטו דודי עזרא. עיתוי פסח עזר למכירות הרבעון השני, צילום: נועם מושקוביץ בעל השליטה בנטו דודי עזרא. עיתוי פסח עזר למכירות הרבעון השני | צילום: נועם מושקוביץ' בעל השליטה בנטו דודי עזרא. עיתוי פסח עזר למכירות הרבעון השני, צילום: נועם מושקוביץ

העלייה במכירות המחצית הראשונה במגזר השוק המקומי ומגזר היבוא נתנה אותותיה גם בשיפור ברווח התפעולי שנרשם בכל אחד מהמגזרים, בעוד הרווח התפעולי של מפעלי המזון של נטו ירד במחצית הראשונה. מכירות מגזר השוק המקומי צמח ב־10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי של מגזר זה עלה ב־48.3% והסתכם ב־8.9 מיליון שקל. מכירות מגזר היבוא צמחו ב־6.4% לעומת אשתקד והסתכמו ב־348.8 מיליון שקל. זאת בעוד הרווח התפעולי עלה ב־19% לעומת התקופה המקבילה והסתכם ב־15.4 מיליון שקל. מגזר המפעלים של החברה אמנם רשם עלייה קלה של 5.7% במכירות, אך גם ירידה חדה של 22.3% ברווח התפעולי. ניתן להעריך כי חלק מהירידה נבעה ממבצעים על מוצרי המאפה של שלושת האופים, לפני פסח ועם תום החג.

למרות העלייה במכירות, הרווח הגולמי של נטו הסתכם ב־140.7 מיליון שקל, בדומה למחצית הראשונה אשתקד. מכיוון שלא נרשמה עלייה ברווח הגולמי במקביל לעלייה במכירות, נשחקה הרווחיות הגולמית והסתכמה ב־11.8% בלבד מהמכירות, לעומת 12.5% אשתקד. שחיקה נרשמה גם ברווח התפעולי, שהסתכם ב־41.7 מיליון שקל לעומת 43.4 מיליון שקל אשתקד (ירידה של 4%).

למרות הירידה ברווחיות הגולמית והתפעולית, הציגה נטו עלייה ברווח הנקי מ־30.5 מיליון שקל ל־33.5 מיליון שקל, כתוצאה מירידה בהוצאות המימון ועלייה בהכנסות המימון.

תגיות