רשמית: Uber פולשת למגרש הביתי של Get Taxi
החברה, שמפעילה אפליקציית נסיעות פופולרית, תחל מחר לפעול בישראל בצורה מלאה. בחודשים האחרונים הסתפקה במהלכי גיוס אגרסיביים ובלמידת שוק הנסיעות הישראלי. לרגל ההשקה, תציע הנחה של 20% לנוסעים
אפליקציית הנסיעות האמריקאית Uber הודיעה כי תחל להפעיל את שירות המוניות שלה החל ממחר (ג'). שירות זה יתחרה בגט טקסי הישראלית, שאסרה על נהגיה לאחרונה לעבוד עם אובר בעקבות ניסיונותיה הגלויים לגייס נהגי מוניות לשורותיה.
קראו עוד בכלכליסט
על מנת להתחרות בגט טקסי, הכריזה אובר על הוזלת השירות ב-20% עבור הנוסעים. בנוסף, על מנת למשוך את נהגי המוניות, הודיעה אובר כי לא תגבה עמלה מהנהגים על מחיר הנסיעה, העומד בדרך כלל על 20%. מחירי ההשקה הינם לתקופה שאינה מוגבלת בזמן.
אובר החלה כבר לפני כחודשיים לחלק עלוני הצטרפות לנהגי מוניות בתחנות מוניות באזור תל אביב ובהמשך דיווחה גט טקסי על ניסיונות עיקשים של מנהלי אובר לשכנע נהגים להצטרף גם לשירות אובר.
בתגובה, אסרה גט טקסי על נהגי המוניות שלה לעבוד עם אובר, אך אובר מאפשרת לנהגיה לעבוד בכל עבודה אחרת. כעת מבטיחים לנהגים מחיר השקעה שמקפיץ את שכר נהגי המוניות בכ-20%, סבסוד אותו מוכנה אובר לספוג לאחר שגייסה 1.2 מיליארד דולר. גט טקסי, לשם השוואה נמצאת בעיצומו של סבב גיוס צנוע יותר, של 150 מיליון דולר - שטרם הסתיים.
שירות Uber X יישאר בחוץ
אובר פעילה כבר ב-180 ערים ומבצעת מאמצים כבירים להקים קהילות נהגים במהירות בערים רבות בעולם על מנת לבסס בהן נוכחות בטרם יגיעו המתחרים האחרים דוגמת גט טקסי ו-Lyft.
יחד עם זאת, שירות המוניות אינו נחשב לשירות הליבה של אובר, המפורסמת בעיקר בשירות UberX, שירות המאפשר לאנשים פרטיים להסיע תמורת תשלום בכלי רכב פרטיים, כלומר בנסיעה שאיננה נסיעת מונית. שר התחבורה ישראל כץ הביע התנגדות לשירות זה, המתחרה בענף המוניות בישראל. בנוסף לכך השירות אינו חוקי לפי תקנות התעבורה הקובעות במפורש שלא ניתן לגבות תשלום על נסיעות ברכבים פרטיים. עוד נודע כי אובר מינתה את יוני גריפמן לתפקיד מנכ"ל החברה הישראלית שלה. גריפמן יצטרף לנמרוד ברנע ובר ירמק, שהצטרפו לחברה מוקדם יותר השנה.
7 תגובות לכתיבת תגובה