אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נחשפת הסיבה להנחות של תנובה: ירידה של 8.5% במכירות החלב בחודש אוגוסט צילום: עמית שעל

נחשפת הסיבה להנחות של תנובה: ירידה של 8.5% במכירות החלב בחודש אוגוסט

תנובה נפגעה מנדידת לקוחות אל טרה, שהשלימה מעבר למחלבה בדרום ומכירותיה זינקו ב־26%

11.09.2014, 09:52 | נורית קדוש

הולכים על הקצה תנובה נותנת הנחות חריגות לפני כניסת חוק המזון לתוקף מונופול החלב יעניק הנחות של 25% לרשתות הפרטיות שיצליחו להגדיל את מכירות מוצריו, שחלקם בפיקוח. תנובה: המבצע נועד לעזור לאחר צוק איתן נורית קדוש, 4 תגובותלכתבה המלאה

יממה אחרי שנחשף מבצע ההנחות העמוקות שהציעה לרשתות הפרטיות על הגברת רכישות מוצרי החלב מתוצרתה (ראו מסגרת), עולה כי בחודש אוגוסט רשמה תשלובת החלב של תנובה ירידה של 8.5% במכירות ביחס לאוגוסט אשתקד. זאת בעוד שוק החלב כולו רשם באוגוסט ירידה מתונה יותר בשיעור 5%, כך עולה מנתוני סטורנקסט. ניתן להעריך כי בעקבות הירידה החדה במכירות, הציעה תנובה לרשתות הפרטיות שירכשו במשך עשרה ימים חלב, גבינה לבנה, קוטג' וגבינה צהובה בכמות גדולה מהתקופה המקבילה בחודש אוגוסט, הנחה בשיעור 25% על תוספת המכירות.

מחלבות שטראוס רשמו ירידה חדה יותר של 9.1% בחודש אוגוסט ומי שהצליחה לרשום באוגוסט עלייה חדה בשיעור 26.6%, בניגוד גמור למגמת הירידה במכירות הקטגוריה, היא טרה מקבוצת קוקה קולה, שהשלימה את המעבר מהמחלבה המיושנת בתל אביב למחלבה החדשה בנתיבות. במהלך השנה שעברה סבלה טרה מחוסרים בשל העתקת קווי הייצור וכעת ניתן להעריך כי היא מחזירה חלק מלקוחותיה.

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל תנובה אריק שור. חלק מהלקוחות חזרו לטרה, צילום: עמית שעל מנכ"ל תנובה אריק שור. חלק מהלקוחות חזרו לטרה | צילום: עמית שעל מנכ"ל תנובה אריק שור. חלק מהלקוחות חזרו לטרה, צילום: עמית שעל

מסתמן כי חלק מהירידה במכירות תנובה נובע מכך שבשנה שעברה החברה הגדילה את מכירותיה על רקע מחסור במוצרי טרה שהיתה מצויה במהלך העתקת המחלבה. עם חזרתה של טרה לפעילות מלאה, מוצריה פרוסים בכל הרשתות והלקוחות שבשנה שעברה "נדדו" לתנובה חוזרים לצרוך את מוצרי טרה.

למרות שנראה היה שהירידה בשוק מוצרי הצריכה (מזון, משקאות, טיפוח וניקיון) שהחלה בתחילת השנה התמתנה לקראת תום המחצית הראשונה, סופג הענף ירידה של 10.7% במכירות אוגוסט ביחס לחודש המקביל אשתקד. כך עולה מנתוני סטורנקסט המציגים ירידה בשיעור 2% במכירות השוק מינואר ועד אוגוסט. בענף תולים חלק מהירידה החדה בעיתוי חגי תשרי ובהם ראש השנה, יום כיפור וסוכות, שחלו בשנה שעברה בתחילת ספטמבר, ואילו השנה יחולו בסוף ספטמבר. אשתקד נרשמו באוגוסט מכירות מוגברות לקראת החגים, ואילו השנה אלו צפויות להירשם רק בשבועיים הבאים.

קטגוריית המזון רשמה באוגוסט ירידה של 9.9%, המשקאות צנחו ב־14.6%, מוצרי הטיפוח ירדו ב־11.8% וחומרי הניקוי ירדו ב־10.7% ביחס לאוגוסט אשתקד. בין החברות, גלידת שטראוס הובילה את הצניחה במכירות עם ירידה של 7.2%, ופגעה במכירות החברה האם יוניליוור שירדה ב־4.6%. יפאורה תבורי ירדה ב־7%, בעוד טמפו הצליחה לצמוח ב־1.6%. החברה המרכזית רשמה עלייה של 3.5% בזכות התחזקות טרה שבבעלותה.

תגיות