אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבת של שרת הקליטה מונתה למנהלת בנת"ע צילום: גיא אסיאג

הבת של שרת הקליטה מונתה למנהלת בנת"ע

יו"ר החברה אלכס ויז'ניצר מקורב לשר החוץ אביגדור ליברמן. סופה לנדבר ממפלגתו של ליברמן היא אימה של מנהלת משאבי האנוש החדשה בחברה שמקימה את הרכבת הקלה. שני מכרזים קודמים לתפקיד נכשלו

18.09.2014, 07:03 | ליאור גוטמן

ג'אנה קנופלר, בתה של שרת הקליטה סופה לנדבר, מונתה לתפקיד מנהלת משאבי אנוש בנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), החברה הממשלתית שאחראית על הקמת מערכות הרכבת הקלה בתל אביב. ההחלטה על מינוייה התקבלה לאחר שלושה מכרזים.

קראו עוד בכלכליסט

יו"ר נת"ע אלכס ויז'ניצר נחשב לאחד ממקורביו של שר החוץ אביגדור ליברמן, שבתקופה שכיהן כשר התחבורה מינה אותו לתפקיד מנכ”ל מע”צ. אמה של קנופלר היא בכירה במפלגת ישראל ביתנו בראשותו של ליברמן.

יו"ר נתע אלכס ויז יו"ר נתע אלכס ויז'ניצר. החברה עברה טלטלה בעקבות דו"ח מבקר המדינה | צילום: יובל חן יו"ר נתע אלכס ויז

נת"ע פירסמה את המכרז הראשון למשרת מנהל משאבי האנוש לפני כשנה וחצי, אולם ניגשו אליו מספר מצומצם של אנשים, ואף אחד מהם לא נמצא ראוי לתפקיד. בחודשים שלאחר מכן, הנהלת החברה התחלפה לגמרי בעקבות ממצאים חריפים שפירסם מבקר המדינה, כאשר באוגוסט 2013 מונה ויז'ניצר, ובאפריל 2014 מונה יהודה בר און למנכ"ל.

מעט לאחר מינויו של בר און, פרסמה נת"ע מכרז שני למשרת מנהל משאבי אנוש, שזכה להיענות גדולה יותר, לרבות אנשים מהמגזר הציבורי.

לאחר שהזוכה במכרז השני החליטה להסיר את מועמדותה, החברה פרסמה מכרז שלישי לפני מספר שבועות, שבו קנופלר התמודדה וזכתה.

קנופלר מכהנת כיום כמנהלת משאבי אנוש בחברת הייטק גדולה. יש לה תואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה, תואר שני במנהל עסקים וכ־15 שנות ניסיון בניהול משאבי אנוש. "היא היתה הכי טובה, חוץ מהחסרון שיש לה - שהיא הבת של סופה", אמר אתמול בציניות בכיר בענף.

תקציב הרכבת הקלה זינק ב־7 מיליארד שקל

 

נת"ע סובלת בשנתיים האחרונה מטלטלות רבות. באוקטובר 2013, שלוש שנים לאחר שהולאם פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב בהובלתה, פירסם מבקר המדינה יוסף שפירא דו"ח חריף שחשף את המחדלים החמורים שנעשו בחברה. מהדו"ח עלה כי ההלאמה בוצעה ללא תוכנית, נת"ע עצמה אינה מסוגלת להתמודד עם עומס המשימות ופעולות התכנון רחוקות מהצהרות הממשלה.

לפי הדו"ח, עלות הפרוייקט של קו הרכבת הראשון, שיחבר בין פתח תקווה, תל אביב, בת ים וראשל"צ, זינקה מכ־10.8 מיליארד שקל ב־2010 לכ־17.33 מיליארד שקל כיום. כל זאת עוד לפני שהחלו לחפור את החלק התת־קרקעי מתחת לתל אביב. כמו כן מועד הפתיחה הרשמי של הקו נדחה משנת 2017 במקור ל־2021.

סופה לנדבר, צילום: גיא אסיאג סופה לנדבר | צילום: גיא אסיאג סופה לנדבר, צילום: גיא אסיאג

לרוע מזלה של נת"ע, השנים הראשונות לאחר ההלאמה שלה לא התנהלו בצורה חלקה גם מהבחינה הניהולית. דו"ח ביקורת של רשות החברות הממשלתיות מצא כי יו"ר הדירקטוריון לשעבר, פעיל הליכוד מיכה רצון, התערב במכרזים ובאיוש כוח אדם; המנכ"ל הקודם יצחק זוכמן אולץ לפרוש לאחר סכסוכים עם הדירקטוריון; והחברה הואשמה באיוש אנשים שאינם מתאימים לתפקיד, רק בשל קירבתם למפלגות השלטון.

בנת"ע מתעקשים שמאז שהתחלפה ההנהלה, המהלכים בחברה מפוקחים בצורה הרבה יותר הדוקה על ידי משרדי האוצר והתחבורה.

"התהליך המכרזי היה קפדני ושקוף"

 

בנת"ע שוללים את הטענות על המינוי הפוליטי ואומרים כי "קנופלר נבחרה לתפקיד מנהלת אגף משאבי אנוש לאחר תהליך מכרזי קפדני, שקוף, בלתי מתפשר ומקצועי ביותר. השיקולים הבלעדיים בבחירתה היו ניסיון ניהולי בתחום משאבי אנוש, מקצועיות ומצוינות. בחירתה גובתה בחוות דעת משפטית ובבדיקה של מבקר הפנים בהליך הוגן והגון אשר נערך כדין.

"הגברת קנופלר תיכנס לתפקידה אחרי החגים, וזאת לאחר, שכמו כל עובד חדש המתקבל לחברה, היא חתמה על הצהרת היעדר ניגוד עניינים והיעדר קיום קרובי משפחה המועסקים בחברה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות