אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"עולם הטכנולוגיה צריך ללמוד מתעשיית האופנה" צילום: אוראל כהן

mobile 2015

"עולם הטכנולוגיה צריך ללמוד מתעשיית האופנה"

אחרי שליאור רון פיתח עבור מוטורולה שעון חכם עגול וטלפון בהתאמה אישית, כעת הוא מתכונן לעידן שבו האפליקציות יידעו מה לעשות בלי שנבקש מהן. בראיון ל"כלכליסט" הוא מאשים את ענף הסלולר בחוסר תעוזה: "אני רוצה ליצור משהו שהוא לא עוד מלבן שחור"

29.09.2014, 11:32 | הראל עילם

ליאור רון מגיע לבית הקפה התל־אביבי שבו נקבע הראיון איתו כשהוא מצויד בגרסה החדשה של מוטו X, הסמארטפון מבית מוטורולה שמאפשר למשתמשים לעצב אותו בהתאמה אישית. המכשיר של רון, שמגיע עם גב במבוק נאה, מצליח לעורר את התעניינותו של אחד המלצרים. לרון, סמנכ"ל בכיר במוטורולה לתחום המוצרים, יש סיבה יותר טובה משל רובנו להשוויץ בסמארטפון שלו: הוא האיש שהוביל את פיתוחו של מוטו X.

קראו עוד בכלכליסט

"הייתי בליל הסדר בארץ לפני כמה שנים, ובארוחה המשפחתית לכל יושבי השולחן היה אייפון", הוא מספר בשיחה עם "כלכליסט". "כל אחד מהמכשירים היה שונה, עם קייסים וסקינים. זה נתן לי את ההשראה ליצור מכשיר שמאפשר לאנשים להגדיר את עצמם".

ברביעי הקרוב בכנס Mobile 2015 של "כלכליסט" יתארח רון, הנחשב לישראלי הבכיר ביותר בתעשיית המובייל העולמית, וידבר על החדשנות בתחום. "קשה מאוד להתבדל היום, אין עוד תעשייה שיש בה כל כך הרבה תחרות", הוא אומר. "אתה נכנס לחנות ורואה אוסף של מלבנים שחורים שנראים אותו הדבר. רציתי ליצור משהו שונה, שלאנשים יהיה אכפת ממנו".

"סוף סוף יש פיתוחים שמדהימים אותנו"

רון, שעובד כיום מפאלו אלטו, החל את הרומן עם עמק הסיליקון ב־2007, כשגוגל רכשה את חברת המיפוי Mapsicle שהקים. בגוגל הוא הוביל את פיתוח שירות המפות והיה מעורב גם ביצירת NOW, העוזרת הווירטואלית לשירותיה של ענקית הרשת. בקרוב הוא יזכה לבית חדש, לאחר שתושלם עסקת הענק שבמסגרתה תרכוש לנובו את מוטורולה מוביליטי. המיזוג הקרוב אינו מדאיג אותו: "אנחנו חברות שמשלימות זו את זו. לנובו מתמקדת בשווקים מתפתחים ואנחנו במערב. הם ישמרו עלינו כחטיבה עצמאית, ובלנובו יש פתיחות גבוהה להעלאת רעיונות חדשים".

ליאור רון. "כשישבתי בארוחה משפחתית, כל אייפון על השולחן נראה קצת אחרת. זה נתן לי השראה ליצור סמארטפון שהצרכן יכול להתאים לעצמו" ליאור רון. "כשישבתי בארוחה משפחתית, כל אייפון על השולחן נראה קצת אחרת. זה נתן לי השראה ליצור סמארטפון שהצרכן יכול להתאים לעצמו" ליאור רון. "כשישבתי בארוחה משפחתית, כל אייפון על השולחן נראה קצת אחרת. זה נתן לי השראה ליצור סמארטפון שהצרכן יכול להתאים לעצמו"

מי שאמור לספק רבים מהרעיונות האלה הוא רון עצמו, שאחראי בין היתר לקטגוריית המחשוב הלביש בחברה. לאחרונה השיקה מוטורולה את מוטו 360 - השעון החכם הראשון שהגיע עם מסך עגול וזכה לביקורות חיוביות בתעשיית הטכנולוגיה. "המשתמשים צריכים לרצות ללבוש את המוצר שלך, לכן בחרנו בכף היד - אנשים היו מוכנים בעבר לענוד שעון, יש נורמה חברתית שמאפשרת את זה", מתאר רון את ההחלטה לפתח את המוצר. "למשקפיים החכמים יש פוטנציאל, אבל הם עדיין לא נראים ומתנהגים כמו משקפיים".

תחום המחשוב הלביש, אומר רון, הוא רק חלק משינוי אדיר שתעשיית המובייל עוברת ממש בימים אלה. "זאת תקופה מרתקת. אנחנו תקועים כבר שנים עם מלבנים חכמים בכיס ומחכים למשהו שידהים אותנו. עכשיו סוף סוף זה קורה: המכוניות, הבתים והערים הופכים חכמים, והמגמה הזאת הולכת לפרוץ ממש בשנים הקרובות".

מוטו X החדש מוטו X החדש מוטו X החדש

לדבריו, כדי שהשינוי הזה יקרה בהצלחה, תעשיית ההייטק וענף האופנה צריכים להפוך קרובים בהרבה מאשר כיום. "האתגר שעומד בפני תעשיית הטכנולוגיה הוא ליצור מוצרים מושכים, ותעשיית האופנה צריכה מצדה להבין איך לחשוב על טכנולוגיה".

רון מעריך ששתי התעשיות ישפיעו זו על זו בשנים הקרובות, אך עם זאת ברור לו איזה ענף צריך לעבור שינוי גדול יותר. "אני חושב שלתעשיית הטכנולוגיה יש יותר מה ללמוד מתעשיית האופנה מאשר ההפך. במשך שנים ניסו ליצור שעון חכם, ואף אחד לא שאל את עצמו קודם איך זה אמור להיראות. כולם רוצים מוצרים יפים שיבדלו אותם מהסביבה, גם גיקים".

"בעתיד לא נצטרך אפליקציה לכל דבר"

 

לא רק המוצרים הפיזיים צפויים לעבור שינויים דרמטיים בשנים הקרובות, לפי רון, אלא גם עולם התוכנה. "היום אנחנו נמצאים בעידן שבו יש אפליקציה לכל דבר. בשלב הבא יותר לא נצטרך לתקשר עם האפליקציות ולתת להן פקודות. הן יעבדו ברקע, יבינו את רצונותינו ויידעו מה צריך לעשות בכל שלב".

NOW

 של גוגל וסירי של אפל הן סנוניות ראשונות בתהליך הזה, אבל סובלות ממגבלות משמעותיות. "העוזרות הווירטואליות עדיין לא מבינות שפה טבעית", מסביר רון. בחזונו, אפליקציות מהסוג הזה יזכירו יותר את מערכת ההפעלה שדיבבה סקרלט ג'והנסון בסרט המצליח "היא". "הסייעת תמיד צריכה להיות שם, ולהבין דברים מהשיחות שלי וממה שאני עושה במהלך היום". בסופו של דבר, מזכיר רון, רוב הפעולות שהמשתמשים עושים בסלולרי הן קצרות ונמשכות פחות מ־30 שניות. אנו שולפים את הטלפון מהכיס, בודקים אפליקציה או התראה אחת, וסוגרים אותו. ניווט של שעות בין אפליקציות הוא לא פעולה שרובנו מתנסים בה.

"תעשיית המובייל היא התעשייה המאתגרת בעולם ולצרכן ישנם הסטנדרטים הכי גבוהים", מסכם רון, "הציפיות בשמים. זה המכשיר הכי אישי שיש והוא חייב לעבוד באופן מושלם, ללא תקלות. אין לנו סבלנות ואנחנו לא יכולים לעשות הנחות. אבל זה מה שמשך אותי לתעשייה הזאת. יש מיליארדי טלפונים חכמים בעולם, ויש להם יכולת מדהימה להשפיע על חיי היומיום של אנשים".

לטלפון האישי שלו רון קורא חביתוש, והוא יכול לעורר אותו בכל רגע בכך שהוא אומר בקול את המילים "שלום, חביתוש". הוא מדגים בפנינו את הטריק, צוחק ואומר: "אף אחד לא רוצה לדבר עם האח הגדול. אנחנו מחפשים משהו אישי. כשאני מדבר לחביתוש, ההרגשה שנוצרת היא אחרת לחלוטין".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות