אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פתיחת ארנה בנהריה תידחה לפחות לנובמבר צילום: גיל נחושתן

פתיחת ארנה בנהריה תידחה לפחות לנובמבר

הקניון של מרכוס וובר ואברהם נניקשוילי אמור היה להיפתח במרץ, אך פתיחתו נדחתה על רקע עתירות נגדו. שינוי של הסדרי התנועה יעכב עוד את הפעלתו

13.10.2014, 08:22 | אורנה יפת וזוהר שחר לוי

סוחרי קניון ארנה נהריה, שבבעלות קבוצת ארנה סטאר (לשעבר מנופים פיננסים), קיבלו הודעה כי פתיחת הקניון תידחה ל־28 בנובמבר. זאת לאחר כמה דחיות שנרשמו בעבר בפתיחת הקניון ונבעו מההליכים שנוהלו נגד הקניון על ידי תושבי האזור.

מאז שרכשה מנופים את שטח הקניון ב־2007 הוא עבר שורה של הליכים משפטיים, ובשנה שעברה קבע בית המשפט העליון כי נבנה על פי תוכנית בנייה לא מפורטת מספיק. הבעיה הנוכחית שמעכבת את פתיחת הקניון נוגעת להסדרי התנועה שבסביבתו. באוגוסט עתרו 350 תושבים נגד מתן טופס 4 לקניון. בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד נעמי וייל, אלימלך קריסטל ועומר קריסטל, נטען כי "קיים חשש לקריסת מערכת הדרכים שבסביבת הקניון", וזאת נוכח מיקומו באחד הצמתים המרכזיים של נהריה.

בספטמבר קיים בית המשפט לעניינים מינהליים בחיפה דיון בעתירה, והורה למחוק את העתירה בהסכמת הצדדים על רקע הכוונה להסדיר את הבעיות. עם זאת קבע בית המשפט כי גורמי התכנון ייתנו לתושבים התראה של 14 יום לפני שיוחלט על מתן טופס 4 לקניון.

קניון ארנה בנהריה, צילום:  גיל נחושתן קניון ארנה בנהריה | צילום: גיל נחושתן קניון ארנה בנהריה, צילום:  גיל נחושתן

"בית המשפט קבע שהעירייה לא תיתן טופס 4 ליזמים עד שלא יפתרו את כל בעיות התחבורה", אומר חבר מועצת העיר בנהריה אייל וייזר. "הקימו קניון ענק וכל מה שיש לו זו כניסה אחת לכלי רכב. כבר היום יש פקקים עוד לפני שהקניון נפתח. הולכת להיות קטסטרופה".

אף שהסדרת בעיות התחבורה עלולה להיארך לפחות כמה חודשים, טוען שלומי חג'ג', מנכ"ל חטיבת הקניונים בארנה, כי העבודות יסתיימו עד סוף נובמבר. "אנחנו צריכים לסיים את כביש הגישה הנוסף ולא התווכחנו על הנושא. סלילת הכביש החלה, והקבלנים מעריכים שייקח להם עד נובמבר לסיים את העבודות. אנחנו עובדים בשיא המרץ, זה גם המועד שמסרנו לסוחרים".

במקביל לדחייה בפתיחת הקניון נראה כי להנהלתו לא היה קל לגייס רשתות גדולות והיא נאלצה ללכת לקראתן. ל"כלכליסט" נודע כי הקניון שילם לרשתות הקמעונאות הגדולות תשלום עבור בינוי החנויות בסכום שנע, על פי הערכות, בין 4,500 ל־5,000 שקל למ"ר. חג'ג' סירב לנקוב בסכום ששילם הקניון לסוחרים, אך הודה כי הקניון סייע בבינוי. "סייענו למי שחשוב לנו להכניס לקניון. קיבלנו החלטה למי לעזור על סמך הדרישה שיש לאותה רשת. מי שלוקח 800 מ"ר לא דומה למי שלוקח 50 מ"ר".

בספטמבר 2014 שינתה מנופים פיננסים את שמה לחברת ארנה סטאר גרופ. הקבוצה נסחרת לפי שווי של 228 מיליון שקל ומוחזקת על ידי איי.אס.טי.סי הסינגפורית שבשליטת מרכוס וובר (62%) ועל ידי אברהם נניקשוילי (23%). יתר האחזקות מצויות בידי הציבור.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
העיר שהייתה ולא תהיה....
מעבר לעובדה שלנוסטלגיה יש את הנטייה לגרום לנו לחשוב שפעם היה טוב יותר, במקרה של העיר נהריה זה נכון, היה טוב יותר. העיר הזאת באמת הייתה קסומה והנהריינים הוותיקים (כן, אומרים נהריינים ולא נהרייתים) וודאי זוכרים עיר שטוחה, עם הרבה בתים פרטיים ובלי אנדרטאות בדמות 10 קומות ומעלה של בצע כסף שחוסמות את השמיים. בלי מפגני ראווה בדמות פנסי רחוב מוזרים ואבנים משתלבות שמוחלפות בכל פרץ מאוויים בלי ברורים של העומד בראשה. עיר של עסקים קטנים, עיר של מפעל נקניקים ועוד אחד של גבינות ומוצרי חלב - במקום בו עומדת מפלצת הבטון הזאת שנקראת קניון היו מקימים בעבר קרקס נפלא לילדים ומקיימים אירועים שונים לרווחת התושבים. אבל אין מה לעשות, הקדמה דורסת את הכל - משנה את פני העיר, פני התושבים וגם את נפשם....
אני , נהריה  |  13.10.14
3.
אז כביש הם יודעים להוסיף
אבל האם הרשויות חשבו גם על תגבור התחבורה הציבורית לקניון? כמה מקומות חנייה יהיו בקניון? האם לא היה מקום לצמצם בכוונה תחילה את כמות מקומות החנייה, על מנת לעודד הגעה בתחבורה ציבורית? וחניות לאופניים יש? וגשר להולכי רגל, לצד השני של כביש 4, בנו? דש לז'קי
מתכנן , מרכז הארץ  |  13.10.14
לכל התגובות