אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תקלות באוטובוסים של מאן משנת 2010; החברה - הכשלים תוקנו צילום: עמית שעל

תקלות באוטובוסים של מאן משנת 2010; החברה - הכשלים תוקנו

הכשלים התגלו במסנן הלחץ הגבוה שסופג פחמן שפולט האוטובוס ובעקבות תלונות רבות של נהגים החברה שינתה את המפרט הטכני שלו

21.10.2014, 19:42 | גולן חזני

מספר גבוה של תקלות התגלו באוטובוסים של חברת מאן שיוצרו ב-2010. התקלה התגלתה במסנן הלחץ הגבוה ובעקבות תלונות רבות של נהגים נאלצה החברה לשנות את המפרט הטכני של המסנן.

קראו עוד בכלכליסט

תפקידו של המסנן לספוג חלק מהפחמן הדו חמצני שפולט מנוע האוטובוס. המסנן עצמו נמצא בתוך המנוע ומדובר בפריט חדש יחסית שהוכנס כדי להתאים את פליטת הפחמן הדו חמצני לתקן האירופי "יורו 5".

אגזוז של אוטובוס (ארכיון), צילום: צביקה טישלר אגזוז של אוטובוס (ארכיון) | צילום: צביקה טישלר אגזוז של אוטובוס (ארכיון), צילום: צביקה טישלר

בעוד שחברות אחרות השתמשו בחומר שנקרא אוריאה, תוסף דלק שמבצע את הפעולה ואשר הנהג מוסיף אחת למספר תדלוקים, הרי שמאן הכניסה את השכלול הטכני שאיפשר את אותה פעולה בפריט שמוכנס למנוע ומונע את הצורך בתוסף הדלק.

כאמור, בפריט התגלו ליקויים, וחברות אוטובוסים ישראליות טענו כי נאלצו להגיע בשנה האחרונה למוסכי החברה, שם הוחלף הפריט או תוקן. דובר מאן מסר בתגובה, כי "במסנן הלחץ הגבוה High pressure cooler שהותקן באוטובוסים של MAN (שלדות מדגם R33) משנת היצור 2010, אכן התגלה בשנים האחרונות מספר גבוה יחסית של כשלים. עקב כך שינתה החברה את תכנון הפריט ושיפרה אותו. מאז החל השימוש בחלק המשופר, לפני כשנה, כמעט ולא התגלו בו כשלים ולהערכת החברה בכך באה הבעיה על פתרונה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות