אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אתרי קניות משנים מחירים בהתאם למכשיר בו אתם גולשים

אתרי קניות משנים מחירים בהתאם למכשיר בו אתם גולשים

מחקר חדש מגלה כי האתרים מזהים את הטלפון, הטאבלט או המחשב באמצעותו נכנסתם אליהם. מי שגולש ממכשיר יוקרתי במיוחד, או נוהג לגלוש הרבה באתר יקבל מחיר שונה - בפער שיכול להגיע למאה דולר. ואולם, קבעו החוקרים כי רוב האתרים שומרים על מחיר אחיד

27.10.2014, 16:44 | הראל עילם

לא כל המכשירים נולדו שווים: אל תסמכו על המחירים שאתם רואים באתרי הקניות. מחקר חדש של אוניברסיטת נורת'איסטרן מגלה כי אתרים נוהגים להעלות את המחיר בהתאם למכשיר ממנו גלשתם.

קראו עוד בכלכליסט

החוקרים השתמשו בצוות של 300 גולשים, שנעזרו בין השאר בכלי איסוף הנתונים של אמזון. הם בדקו את המחירים של שירותים ומוצרים ב-16 אתרי קניות מובילים בארצות הברית תחת מגוון של תנאים. כך למשל, הגולשים בדקו האם המחירים שונים בהתאם לשעה שבה מתבצע החיפוש, מנוע החיפוש שדרכו הגיע המשתמש, האם הוא מתבצע ממכשיר אנדרואיד, iOS או מחשב אישי, האם הוא רשום לשירות או לא, האם ביצע חיפושים דומים באתר או באתרים אחרים ועוד.

עושים קניות? אולי כדאי שתמחקו קודם את הקוקיז, צילום: shutterstock עושים קניות? אולי כדאי שתמחקו קודם את הקוקיז | צילום: shutterstock עושים קניות? אולי כדאי שתמחקו קודם את הקוקיז, צילום: shutterstock

החוקרים אמרו כי הם מצאו עדויות לתמרון מחירים גדול במספר אתרי אינטרנט ידועים - שיכולים בין השאר להגיע לפערים של עד מאה דולר לרעת הגולש. הם התמקדו בעיקר בשוק התיירות, הידוע בכך שיש לו תמחורים מאוד דינמיים ולפעמים מסתוריים. עם זאת, הם ציינו כי התמרון הוא בדרך כלל נקודתי, ניסיוני ודרך של החברות ללמוד את השוק.

כך למשל, האתרים Orbitz ו-Cheaptickets נתנו מחירים זולים יותר על חדרי מלון למשתמשים רשומים. אתרים אחרים, כגון Expedia, Hotels, הום דיפו וטרווליסוטי תמרנו את תוצאות החיפוש כדי להציג מלונות ומוצרים יקרים יותר למשתמש, כאשר הום דיפו הציגו מוצרים יקרים יותר למשתמשים המבצעים חיפוש במובייל מאשר דרך מחשב אישי. אתר פרייסלין הציג למשתמשים שחיפשו עבור מלונות יקרים יותר מחירים גבוהים יותר עבור חלק מהמלונות.

במקרים אחרים, משתמשים שמחקו את קבצי קוקיז ואת היסטוריית החיפושים שלהם קיבלו הצעות זולות בעשרות דולרים לחדרי מלון וטיסות. פרופסור כריסטו וילסון, חלק מצוות המחקר, כתב: "אתה עושה חיפוש עבור מוצר ואתה מקבל תוצאות, אבל אתה לא יודע עם אתה רואה את כל המידע. יתכן ויש עוד הצעות או מחירים זולים יותר שמוסתרים. יש בעית שקיפות. האלגוריתמים האלו משתנים בתדירות גבוהה, ואתה לא יודע האם אנשים אחרים מקבלים את אותן תוצאות".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
ל-4. קוקיס ידידי זה כבר מזמן פאסה, טכנולוגיה עתיקה שאבד עליה הקלח.
תנסה למחוק את הפרופיל שלך מcanvas fingerprinting -זה כבר יותר בעייתי. כבר היום מבצעים בך פרופיילינג בכל מקום והדבר רק הולך ומחמיר. מחירים שונים והזדמנויות שונות לאנשים שונים, תמיד זה היה, זה טבע האדם להפלות, אבל בעבר הייתה לך הדמנות להתחמק מכך, למצוא פרצות פה ושם, היום עם המחשוב, הרישות, ואמצעי הזיהוי (אפילו אצל הרופא שלי רצו לקחת תמונה ביומטרית) הטבעת מדהדקת. התייעלות קוראים לזה.
28.10.14
4.
קוקיס רבותיי קוקיס.... מעקב אחר הרגלי הגלישה!!!
חברות משלמות מיליוני שקלים על מנת לזהו דפוסי גלישה, זה ברור!!! בייחוד חברות התעופה- אם נכנסתם בפעם הראשונה לראות כרטיס טיסה באתר תיירות כל שהוא, .מאותו הרגע שתתחילו לשוטט להנאתם לחפש כרטיס מוזל, הקוקיס מזהים את היעד אליו אתם מעוניינים לטוס, וברגע שהם ננעלים על היעד שבחרתם, מחיר הטיסה ליעד עולה באופן אוטומטי!!! הפתרון: למחוק את הקוקיס מהמחשב, ולהתחיל חיפוש חדש. ואז שוב למחוק את הקוקיס מהמחשב ולהתחיל חיפוש חדש. אין מה לעשות, אנו חיים בעולם שכל כולו זה סקאם,ספאם,קא-בם!!!
28.10.14
לכל התגובות