האם רייסר זה הווינר הבא?
בטוטו מאמינים שמותג מירוצי הסוסים שלהם יכול להכניס יותר ממיליארד וחצי שקל בשנה
29.10.2014, 11:28 | אוריאל דסקל
לפני מספר שנים יו"ר צחי פישביין אמר כי מירוצי סוסים הם יהיו מנוע הצמיחה העיקרי של הטוטו, המועצה להסדר הימורים בספורט - מה שיאפשר לגוף להכניס יותר מ-3 מיליארד שקל בשנה. שנה מאז השקתו של "רייסר", מותג המירוצים של הטוטו, קצת קשה לראות את מירוצי הסוסים הופכים למנוע הצמיחה העיקרי של הטוטו אבל בארגון מתעקשים שזה בדיוק מה שהולך לקרות.
קראו עוד בכלכליסט
בטוטו מספרים שיש צוות של אנשים - אנליסטים של מרוצי סוסים שהביצועים שלהם יחסית טובים לאור העובדה שבאמת אין הרבה מסורת של מרוצי סוסים בישראל. "שמנו לב שהישראלים מהמרים הרבה פעמים על סוסים בגלל התלבושות של הרוכבים על הסוסים (ג'וקיס)", אומר גרינפלד. "אז נכון, יש לנו הרבה מלל וניתוחים אבל לצרכן הישראלי קל יותר להתחבר לזה".
ואתם באמת חושבים שככה הרייסר יכול להכניס יותר ממיליארד שקל? "גם הווינר לא התחיל כמפלצת - המותג מספר 1 בשוק", אומר גרינפלד. "זה יקח זמן. כמו כן, יש היקף מצומצם מאוד של הימורים - עדיין לא מהמרים כמו באירופה על סוסים. אנחנו מציעים את המוצר ל-3-4 שעות - זה לא הרבה. באירופה אפשר ביום להמר על מירוץ בהולנד, ואז מירוץ בדובאי ואז מירוץ באוסטרליה - ויש הרבה יותר ספקי תוכן. אנחנו עובדים על זה". הטוטו לא חושף את ההוצאות על שיווק הרייסר ועלויות ספקים ושותפויות אבל מיכל אשל, מנהלת שיווק רייסר, טוענת שכרגע המותג רווחי - "לא עשרה אחוז כמו שאנחנו רוצים אבל ציפינו להפסדים בשנים הראשונות. אבל צריך להבין שנעשתה כאן בנייה מאפס. זה לוקח זמן. צריך להביא מידע ולהנגיש הכל לשפה העברית - אז כרגע אנחנו מרוצים".
2 תגובות לכתיבת תגובה