אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשתמשים חוזרים לחווה: זינגה מתחילה לצאת מהבוץ צילום: בלומברג

המשתמשים חוזרים לחווה: זינגה מתחילה לצאת מהבוץ

הדו"ח הרבעוני של מפתחת משחקי הפנאי מראה שעל אף שהפסידה 57 מיליון דולר, חלה צמיחה מורגשת במספר המשתמשים שלה - דבר שלא ארע מאז השנה שעברה. המשחקים הפופולריים הם זינגה פוקר ופארמוויל 2

09.11.2014, 12:24 | נמרוד צוק
בסוף השבוע פרסמה זינגה את הדו"ח הרבעוני שלה, שהביא למשקיעים בחברת המשחקים המדשדשת בשורות מעורבות: מצד אחד החברה עדיין מפסידה כסף רב, עם הפסד רבעוני של 57 מיליון דולר ויותר מ-180 מיליון דולר מתחילת השנה. בצד החיובי, נראה כי בריחת המשתמשים שפגעה בחברה ב-2012 ו-2013 נבלמה, דבר שהביא את מנייתה לעליה של 6% לאחר פרסום הדו"ח.

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות החברה ברבעון ירדו ב-12.8% לעומת הרבעון המקביל ב-2013 והסתכמו ב-176.6 מיליון דולר, פחות מהערכות האנליסטים שהעריכו אותן ב-181 מיליון דולר. 79% מההכנסה הגיעה ממכירת משחקים ושירותים נלווים בתוכם, נתח שהצטמצם ב-20% והסתכם ב-139.4 מיליון דולר. ההכנסות מפרסום צמחו ב-32% לעומת הרבעון המקביל ב-2013 והסתכמו ב-37 מיליון דולר. המשחק המצליח ביותר של החברה היה פארמוויל 2, עם 27% מההכנסות, ואחריו זינגה פוקר עם 22%.

פארמוויל 2 פארמוויל 2 פארמוויל 2

בעוד במהלך שנים אלו איבדה החברה בין 5 ל-10 מיליון משתמשים פעילים יומיים בכל רבעון וירדה מ-72 מיליון בשיאה ל-27 מיליון בלבד ברבעון האחרון של 2013, בשלושת הרבעונים האחרונים היא מצליחה לשמור על יציבות יחסית. ברבעון השני מספרם גדל ל-29 מליון, ועתה ירד מעט שוב ל-26 מיליון. 18 מיליון מתוכם שיחקו בגרסאות המובייל של מוצרי החברה ורק 8 מיליון - בגרסאות הדפדפן.

חלק מההפסד שרשמה החברה השנה נובע מהרכישה של זינגה את חברת המשחקים הבריטית NaturalMotion בסכום של 527 מיליון דולר, מתוכו 319 מיליון במזומן, שהתבצעה בינואר האחרון.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות