צילום: בלומברג
המשתמשים חוזרים לחווה: זינגה מתחילה לצאת מהבוץ
הדו"ח הרבעוני של מפתחת משחקי הפנאי מראה שעל אף שהפסידה 57 מיליון דולר, חלה צמיחה מורגשת במספר המשתמשים שלה - דבר שלא ארע מאז השנה שעברה. המשחקים הפופולריים הם זינגה פוקר ופארמוויל 2
09.11.2014, 12:24 | נמרוד צוק
בסוף השבוע פרסמה זינגה את הדו"ח הרבעוני שלה, שהביא למשקיעים בחברת המשחקים המדשדשת בשורות מעורבות: מצד אחד החברה עדיין מפסידה כסף רב, עם הפסד רבעוני של 57 מיליון דולר ויותר מ-180 מיליון דולר מתחילת השנה. בצד החיובי, נראה כי בריחת המשתמשים שפגעה בחברה ב-2012 ו-2013 נבלמה, דבר שהביא את מנייתה לעליה של 6% לאחר פרסום הדו"ח.
הכנסות החברה ברבעון ירדו ב-12.8% לעומת הרבעון המקביל ב-2013 והסתכמו ב-176.6 מיליון דולר, פחות מהערכות האנליסטים שהעריכו אותן ב-181 מיליון דולר. 79% מההכנסה הגיעה ממכירת משחקים ושירותים נלווים בתוכם, נתח שהצטמצם ב-20% והסתכם ב-139.4 מיליון דולר. ההכנסות מפרסום צמחו ב-32% לעומת הרבעון המקביל ב-2013 והסתכמו ב-37 מיליון דולר. המשחק המצליח ביותר של החברה היה פארמוויל 2, עם 27% מההכנסות, ואחריו זינגה פוקר עם 22%.
בעוד במהלך שנים אלו איבדה החברה בין 5 ל-10 מיליון משתמשים פעילים יומיים בכל רבעון וירדה מ-72 מיליון בשיאה ל-27 מיליון בלבד ברבעון האחרון של 2013, בשלושת הרבעונים האחרונים היא מצליחה לשמור על יציבות יחסית. ברבעון השני מספרם גדל ל-29 מליון, ועתה ירד מעט שוב ל-26 מיליון. 18 מיליון מתוכם שיחקו בגרסאות המובייל של מוצרי החברה ורק 8 מיליון - בגרסאות הדפדפן.
חלק מההפסד שרשמה החברה השנה נובע מהרכישה של זינגה את חברת המשחקים הבריטית NaturalMotion בסכום של 527 מיליון דולר, מתוכו 319 מיליון במזומן, שהתבצעה בינואר האחרון.
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה