אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עם שמרנות לא קונים במכולת צילום: מורן קריב

עם שמרנות לא קונים במכולת

להפתיע לקוחות עם שירותים חדשים, לחסוך להם זמן ולגרום להם לחייך. חוצפה ויצירתיות יכולות לעזור לחנויות מכולת ותיקות להפוך את חולשתן היחסית ליתרון לעומת סופרמרקטים גדולים

10.11.2014, 08:42 | אבי זיתן
אני זוכר אותה מזמן, מכיתה ג'. המכולת של יואב נמצאת באותו מקום כבר 38 שנה. כשעובדים במכולת כמעט 40 שנה, מכירים את השכונה מצוין: מי הבן של מי, מי נשוי למי, איפה כולם גרים. ככה זה היה לפחות בעבר, אבל הזמנים השתנו.

פעם כולם היו קונים במכולת. גם אם לא היו עושים את הקנייה הגדולה שם, היו משלימים לפחות במהלך השבוע. היום זה אחרת: הסופר פתוח לפחות עד שמונה בערב, ואם אין חלב, אבא יכול להביא אותו מחנות הנוחות בתחנת הדלק בדרך מהעבודה, וכל זה בלי להביא בחשבון את הסופרמרקט שפתחו לפני חצי שנה ברחוב הראשי. התנועה במכולת הפכה דלילה מתמיד.

מכולת בבני ברק, צילום: טל שחר מכולת בבני ברק | צילום: טל שחר מכולת בבני ברק, צילום: טל שחר

מה קורה כשאין תועלת ללקוח. מה לעשות, שיואב כבר עוד מעט בן 60 וממש לא מוכן לפרוש. אבל כשפתחו את הסופרמרקט הוא ממש התייאש. להתחרות במחירים אינו יכול כי אין לו כוח קנייה, להתחרות בשעות פתיחה זו משימה בלתי אפשרית כי הוא רק אדם אחד. יחס אישי? אנשים כבר פחות בעניין של לבוא ולקשקש במכולת. אין להם זמן.

ניתוח מתחרים. יום שישי אחד יואב סגר את המכולת בשתיים והלך לסופר לראות איפה כולם מסתובבים, ובאמת כולם שם - בתור. אף אחד מהעומדים בתור לא נראה ליואב שמח במיוחד, להפך. באותו רגע הוא הבין מה צריך לעשות.

חדשנות בשירות. במוצאי שבת התיישב יואב עם בתו והכין מכתב. בכותרת כתב: "נמאס לעמוד בתור בסופר? יואב תמיד לרשותכם". מתחת היתה רשימה של 40 פריטים, כל הדברים שאנשים משלימים לשישי־שבת. ולמטה הדוא"ל של יואב. הרעיון: שולחים דוא"ל ליואב עד חמישי בערב וביום שישי באים לקחת שקיות מוכנות, רק לבוא, לשלם וללכת. בלי תורים ובלי עצבים.

דיוור ממוקד. ביום ראשון יואב סינג'ר את בנו וכמה חברים, והם חילקו את המכתב בתיבות הדואר. בצהריים יואב קיבל דוא"ל ראשון: "אחלה רעיון. בהצלחה!". עד חמישי בערב היו לו 18 הודעות. ביום שישי בשש בבוקר הצטרפה המשפחה כולה לארגון השקיות. השירות של יואב התקבל בשמחה והחלק הטוב ביותר היה לראות לקוחות מחייכים - איזה רעיון גדול, יואב!

יום שישי אצל יואב. אנשים למדו את הקטע מהר. יואב שם מחשב במכולת, ועכשיו הוא מקבל הזמנות גם באמצע השבוע, שאותן הוא מכין על המקום. ביום שישי - טירוף אצלו! המשפחה של יואב מתייצבת בחמש בבוקר ועד שמונה וחצי הכל מוכן לאיסוף: אנשים לוקחים את הילדים לבית הספר ובדרך חזרה אוספים שקיות מיואב. חוץ מהפדיון גם מצב הרוח של יואב השתפר, לא רק שהוא לא ויתר וסגר, אלא אפילו עשה לאנשים קצת טוב, ושחרר להם עוד חצי שעה לפחות מיום שישי.

הכותב הוא בעלי חברת הייעוץ זיתן אסטרטגיה ושיווק

תגיות