אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סודות היזמות: כשלא ממש הולך כמו שתכננתם

סודות היזמות: כשלא ממש הולך כמו שתכננתם

מה עושים אם מגלים שהרעיון שלכם לא טוב מספיק כדי להיות בסיס לעסק מצליח? רויטל הנדלר, יזמת אינטרנט סדרתית, מגלה השבוע את המרכיב הסודי השלישי הדרוש להקמת עסק

13.11.2014, 11:14 | רויטל הנדלר

אם כבר הבנתם שיש מי שרוצה את העסק שלכם, זיהיתם מי הוא ואפילו קיבלתם הוכחה לכך שהוא מוכן לשלם על המוצר או השירות שלכם זה נפלא. אבל מה אם לא? האם היוזמה שלכם הגיעה לקיצה? עדיין לא. המרכיב הסודי השלישי להקמת עסק הוא הקשבה.

קראו עוד בכלכליסט

כשלא הולך כמו שתכננתם

חפשו בעיה חדשה שתוכלו לפתור - נצלו את העובדה שכבר עשיתם סקר שוק ותחקרתם אנשים לגבי בעיות שיש להם בנושא בו אתם מומחים. יזמים רבים התחילו בלי רעיון או עם רעיון שהתברר לא מספיק חזק ובתחקור אמיץ וכנה מצאו בעיה חדשה, שאמנם לא חשבו עליה בהתחלת הדרך - אבל יכלו לפתור. הדרך ליזמות מוצלחת היא לזהות בעיה קיימת שאתם יכולים לפתור. הבעיה צריכה להיות כואבת מספיק ללקוחות. ככל שהבעיה כואבת יותר כך גדלה הוודאות שעליתם על הדבר שייעשה הבדל ו...כסף. 

בדקו אם יש מודעות לבעיה שאתם פותרים - לפעמים הבעיה קיימת, אבל היא כל כך מושרשת בתרבות שלנו, שאין לנו חוויה של בעיה או קושי. כך לדוגמא, בסטארטאפ הנוכחי שלי, בריזומטר, אפליקציה מבוססת מיקום לניטור של זיהום אוויר, הבעיה אינה ניטור זיהום אוויר. אם הייתי מתחקרת לקוחות פוטנציאלים ושואלת אותם ״כמה היית משלם על ניטור זיהום אוויר בזמן אמת?״ כנראה שהיינו סוגרים את הסטארטאפ כבר ביום למחרת. הבעיה היא מחלות כמו דלקות עיניים, אוזניים, אסטמה אשר קשורות בזיהום אוויר, אך אינן מזוהות ככאלה על ידי קהל היעד, או בכלל כבעיה. נכון להיום מבחינת קהל היעד יש פתרון למחלות האלה - פנייה לרופא. לכן, במקרה כזה השאלה שמפנים ללקוח הפוטנציאלי צריכה להישאל רק אחרי שנספק לו ידע על מה גורם זיהום אוויר ועל מניעת מחלות. 

מתוך הסרט הרשת החברתית, גם פייסבוק התחילה כפתרון לבעיה קטנה, אך הקשיבה ללקוחות מתוך הסרט הרשת החברתית, גם פייסבוק התחילה כפתרון לבעיה קטנה, אך הקשיבה ללקוחות מתוך הסרט הרשת החברתית, גם פייסבוק התחילה כפתרון לבעיה קטנה, אך הקשיבה ללקוחות

בעיה קטנה שטומנת בחובה הזדמנות גדולה - גם את פייסבוק לא ידענו שאנחנו צריכים. לא ידענו שנהנה כל כך לקבל פידבק מיידי על החיים שלנו ולא ידענו שיש לנו חסך כל כך עצום בשיתוף אנשים במה שקורה לנו. אבל פייסבוק התחילה כסוג של דפי זהב לסטודנטים כדי שיוכלו להתקשר בינם לבין עצמם בקלות, כמו שהיה נהוג בפייס-בוקס של כל אוניברסיטה, רק עם אפשרות תקשורת קלה. משם הרשת החברתית התפתחה עד למקום שהיא תופסת היום. פייסבוק היא דוגמא קלאסית לפתרון לצורך קטן אך אקוטי - תקשורת על גבי רשימת השמות של כל הסטודנטים באוניברסיטה, והמשך הקשבה אמיתית ללקוחות ולצרכים שלהם - שיצרה מגה מפלצת לתקשורת הנוחה ביותר שקיימת היום.

המרכיב הסודי השלישי להקמת עסק חדש ומצליח - הקשבה אמיתית ללקוחות

למרות שאנחנו בטוחים שכולנו מקשיבים, להורים, לבן הזוג, לילדים שלנו וללקוחות שלנו, הקשבה אמיתית היא נדירה ביותר. אנחנו בעיקר מקשיבים לעצמנו ולמה שאנחנו חושבים על מה שהאחר אומר. כאשר תזהו שאתם עושים את זה - פיצחתם את הקוד. תוכלו לזהות מתי אתם לא מקשיבים, ותעבירו את עצמכם חזרה למצב של הקשבה אמיתית - זו הדרך לייצר ערך אמיתי ולאורך זמן ללקוחות שלכם, ויחד עם ערך אמיתי, העסק שלכם ישגשג.

הכותבת היא יזמת אינטרנט סדרתית, מייסדת AllJobs וממקימי BreezoMeter ו-TechForGood.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות