אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מזומנים לפימי: המ-לט מחלקת את כל הרווח הנקי שלה כדיבידנד

מזומנים לפימי: המ-לט מחלקת את כל הרווח הנקי שלה כדיבידנד

חברת הברזים והשסתומים שבשליטת קרן פימי רשמה ברבעון השלישי צמיחה של 17.1% במכירות ל-24.4 מיליון דולר, אבל שערי המטבע צמצמו את השיפור ברווח הנקי הרבעוני ל-3.3% בלבד

23.11.2014, 10:21 | גיל קליאן

חברת המ-לטבבשליטת קרן פימי של ישי דוידי מסיימת את הרבעון השלישי של 2014 עם עלייה בהכנסות וברווח הנקי - והודיעה הבוקר (א') על חלוקת דיבידנד של 38 מיליון שקל. מדובר על דיבידנד בגובה כל הרווח הנקי של החברה ב-4 הרבעונים שחלפו מאז הדיבידנד הקודם.

קראו עוד בכלכליסט

ברבעון השלישי רשמה המ-לט צמיחה של 17.1% במכירות שלה שהגיעו ל-24.4 מיליון דולר. העלייה במכירות של החברה גררה אחריה גם שיפור במדדי הרווח של החברה. כך הרווחיות התפעולית של החברה עמדה ברבעון השלישי של 2014 על 14.2% לעומת 10.6% ברבעון המקביל של שנת 2013. הרווח התפעולי המריא ב-56.7% והגיע ל-3.5 מיליון דולר. פרט לזינוק במכירות, המ-לט ביצעה גם התאמות בתהליכי הייצור שלה שתמכו בהגדלת הרווחיות התפעולית. מבנה ההוצאות של החברה לא השתנה מהותית בין הרבעונים, מה שגם תמך בשיפור הרווח התפעולי - פרט להוצאות ההנהלה שהראו עלייה קלה בגלל הוצאות שכר מנהלים מוגדלות ובונוסים לבכירים (שצמודים לרווחיות של החברה).

למרות השיפור ברווח התפעולי, הרווח הנקי של המ-לט הראה צמיחה מינורית הרבה יותר של 3.3%, ועמד ברבעון השלישי של שנת 2014 על 1.8 מיליון דולר. הסיבה לכך היא עלייה בהוצאות המימון של המ-לט - שקפצו פי 7 ברבעון לסכום של 938 אלף דולר. המ-לט מייצרת ברזים ושסתומים לתעשייה, כאשר 93% מהמכירות שלה ב-2013 היו ליצוא. עם זאת, מרבית מכירות החברה הן לאירופה ולמזרח הרחוק - כך שבעוד חברות יצואניות רבות נהנו ברבעון השלישי מהעלייה החריגה ברבעון זה בשער הדולר מול השקל - בהמ-לט דווקא נפגעו משערי החליפין של המטבעות מול הדולר.

ישי דוידי, מנהל קרן פימי, צילום: נמרוד גליקמן ישי דוידי, מנהל קרן פימי | צילום: נמרוד גליקמן ישי דוידי, מנהל קרן פימי, צילום: נמרוד גליקמן

אורי אולינר, מנכ"ל המ-לט, ציין בהודעת החברה כי "אנו ממשיכים לבצע מהלכים שיבססו את החברה בטריטוריות בהן היא פועלת, באמצעות יצירת שיתופי פעולה שיגדילו את היקף פעילותנו בסגמנטים נבחרים בהם התעשייה נמצאת בצמיחה, תוך הגדלת פורטפוליו המוצרים. אנו נותרים אופטימיים לגבי היכולת של החברה להמשיך ולצמוח באופן אורגני, ובנוסף ממשיכים לחפש הזדמנויות לרכישת חברה שתתאים לפרופיל הצמיחה של החברה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות