אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ממציא ההאשתג: "גוגל פלוס איבדה את דרכה, אם אי פעם היתה לה דרך"

ממציא ההאשתג: "גוגל פלוס איבדה את דרכה, אם אי פעם היתה לה דרך"

כך טוען כריס מסינה, מומחה UI בולט והאדם שתכנן את ממשק הרשת החברתית של גוגל. לדבריו, גוגל פלוס מפגרת אחרי פייסבוק בצורה כה בולטת עד שלעולם לא תוכל להדביק את הפער וכלל לא ברור מה רוצה ענקית האינטרנט לעשות עם המיזם

01.12.2014, 15:44 | נמרוד צוק
בפוסט דרמטי שנושא את הכותרת "פישלתי, וגם גוגל פישלה", תקף כריס מסינה, מעצב ה-UX שתכנן את ממשק המשתמש של גוגל פלוס ועזב את החברה לפני יותר משנה, את גוגל ואת הרשת החברתית שתכנן. מסינה הוא אחד השמות הגדולים בתחום חוויית המשתמש: הוא המציא את ההאשתג (#) ככלי לתיוג מסרי מדיה חברתית.

קראו עוד בכלכליסט

הפוסט, שפורסם בבלוג של מסינה באתר מדיום, נפתח בהתנצלות על ציוץ שפרסם לפני כשבוע בטוויטר ובו הוא טען כי "גוגל חדלה לתחזק את גוגל פלוס. אני יודע את זה כי הם הפסיקו לבצע בקרת איכות", בעקבות תקלה שהתגלתה בדיעבד כבאג בתוסף לדפדפן שאינו קשור לגוגל. אחרי ההתנצלות, עם זאת, הגיע מניפסט ארוך שנפתח במילים "פרסמתי את הציוץ כי רציתי תגובה כלשהי לשאלות כלליות יותר שהטרידו אותי - מה קורה עם גוגל פלוס? לאן מועדות פניו של השירות? ובשביל מה לעזאזל הוא טוב?".

כריס מסינה, מעצב ה-UI של גוגל פלוס כריס מסינה, מעצב ה-UI של גוגל פלוס כריס מסינה, מעצב ה-UI של גוגל פלוס

מסינה מבקר בפוסט את דייויד בסבריס, סגן הנשיא להנדסה שאחראי כיום על פיתוח גוגל פלוס, ואומר: "בראיון האחרון שהוא נתן לאתר re/code הוא לא אמר כלום. אני לא יודע אם הם יותר מודאגים מפייסבוק, סנאפצ'ט או פינטרסט, ומהעדכון האחרון לשירות שיצא באוקטובר, שכלל תכונה שעיצבתי לפני שעזבתי, קשה להגיד האם יש להם תוכנית או חזון לבניה של משהו חדש", כתב.

העולם צריך אלטרנטיבה לפייסבוק

"הסיבה שאכפת לי מזה בכלל, למרות שעזבתי את גוגל מזמן, היא כי אסור לאפשר לעתיד של הזהות הדיגיטלית שלנו להתעצב בידי חברה אחת בלבד - פייסבוק, במקרה הזה. התחרות בתחום זה טובה למשתמשים, לחברות סטארט-אפ ולתעשיה בכלל. מלבד אפל, גוגל היא אולי החברה היחידה כיום שמסוגלת לאתגר את פייסבוק - אבל גוגל פלוס איבדה את דרכה, אם אי פעם היתה לה דרך", הוא כתב. "אני לא מבין את גוגל פלוס, זה עושה אותי עצבני, וזה צריך להטריד גם אתכם", הוסיף.

מסינה טען שגוגל פלוס לא מציגה כלים לבקרת חשיפת מידע פרטי שהם פשוטים ונגישים כמו בפייסבוק. הוא סבור שבניגוד לפרויקטים אחרים של גוגל, הרשת החברתית שלה היתה חיקוי לפייסבוק, אשר לא סיפק כל ערך לגולשים ולא שינה את הצורה בה הם משתמשים ברשת. "כנראה שאני מאוכזב כי ביליתי יותר משלוש וחצי שנים בעיצוב משהו שיהפוך בקרוב ללא רלוונטי. גוגל פלוס כל כך מפגרת אחרי התחרות, שאין לה כל סיכוי לצמצם את הפער, סיכם.

תגיות