אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שפיר השלימה ההנפקה בת"א: ביקושים של 12 מיליון שקל בשלב הציבורי

שפיר השלימה ההנפקה בת"א: ביקושים של 12 מיליון שקל בשלב הציבורי

החברה תחל להיסחר במדד ת"א 100 בשבוע הבא לפי שווי חברה של 2.2 מיליארד שקל. בסך הכל גייסה כ-440 מיליון שקל בשלב המוסדי והציבורי

04.12.2014, 19:30 | אורן פרוינד

חברת שפיר הנדסה זכתה הערב לביקושים של 12 מיליון שקל בשלב הציבורי בהנפקת המניות הראשונית (IPO) שלה בת"א. החברה הנפיקה 20% ממניותיה לפי שווי חברה אפקטיבי של 1.69 מיליארד שקל לפני הכסף (1.75 מיליארד שקל מבלי להתחשב בהנחה של 3.5% למוסדיים) והיא תחל להיסחר במדד ת"א 100 בשבוע הבא לפי שווי חברה של 2.2 מיליארד שקל אחרי הכסף. בסך הכל גייסה שפיר הנדסה כ- 440 מיליון שקל בשלב המוסדי והציבורי במחיר מניה של 6.26 שקלים.  

קראו עוד בכלכליסט

עוד לפני שבוע קיבלה שפיר הנדסה התחייבויות בסכום של 440 מיליון שקל מגופים מוסדיים לפי מחיר מניה של 6.26 שקל. הסכום האמור כלל בתוכו התחייבות של 60 מיליון שקל על ידי החתמים: פועלים-אי.בי.אי, לאומי פרטנרס חיתום, אקסלנס חיתום ואיפקס חיתום. הביקושים מהציבורי הורידו את חלקם של החתמים בהנפקה ל-48 מיליון שקל והיתרה (380 מיליון שקל) גויסה מגופים מוסדיים.

הגוף המוסדי הגדול ביותר שהזמין מניות של שפיר הנדסה הוא אלטשולר שחם, בהיקף של 180 מיליון שקל (40% מההנפקה) ויהפוך להיות בעל עניין בחברה עם אחזקה של 7%. גופים נוספים שהזמינו מניות בהנפקה הם חברות הביטוח הראל ומגדל שרכשו מניות בהיקף של 60 מיליון שקל ו-55 מיליון שקל בהתאמה; קרן הפנסיה עמיתים בהיקף של 20 מיליון שקל וקרן הפנסיה גלעד שהזמינה מניות בהיקף של 10 מיליון שקל.

פרויקט של שפיר הנדסה (צילום ארכיון) פרויקט של שפיר הנדסה (צילום ארכיון) פרויקט של שפיר הנדסה (צילום ארכיון)

שפיר הנדסה היא חברת תשתיות מהגדולות בישראל הנמצאת בשליטת (80%) של ארבעת האחים (הראל ישראל גיל וחן) למשפחת שפירא. החברה, שאחראית בין השאר על הקמת "הנתיב המהיר" ממחלף נתב"ג לנתיבי איילוון והקמת חלקו הצפוני של כביש 6, הוקמה ב-1968 ופועלת בארבעה מגזרים עיקריים: תעשייה, זכיינות, תשתיות ומגורים.

המנהרות לרכבת בירושלים הקפיצו את ההכנסות של שפיר

בתשקיף שפורסם לפני שבוע האחרון פרסמה שפיר הנדסה לראשונה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2014. החברה רשמה הכנסות של 639 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2014, גידול משמעותי של 32% מהרבעון המקביל של 2014 שנבע בעיקרו מהתקדמות משמעותית בפרויקט המנהרות A1 לקו הרכבות המהיר לירושלים.

כנהוג בפרויקטים של תשתיות, שפיר הנדסה מכירה בהכנסות על הפרויקטים שלה ככל שהפרויקט מתקדם. בשורה התחתונה דיווחה שפיר על רווח נקי חריג של 106 מיליון שקל לעומת הפסד של 44 מיליון שקל ברבעון המקביל ורווח נקי של 44 מיליון שקל ברבעון השני של 2014.

הגידול החריג ברווח הנקי מיוחס לרווח חד פעמי שהוכר ברבעון השלישי של 2014 בגין פעילות שהופסקה ברומניה. שפיר מבנים רומניה, זרוע פעילות התשתיות של הקבוצה במדינת רומניה, הפסיקה את פעולתה ביולי האחרון לאחר שנכנסה להקפאת הליכים מכיוון שלא קיבלה תשלום עבור עבודות שביצעה במספר פרויקטים.

החברה נקלעה לחובות לספקים של 43 מיליון שקל ונאלצה לפנות לכונס נכסים. בעקבות הפסקת הפעילות רשמה שפיר הנדסה רווח חד פעמי של 55 מיליון שקל בגין ערבות שהעניקה לפעילות ברומניה ששוחררה עם הפסקתה. הרווח גדל בסכום של 6 מיליון שקל נוספים כתוצאה מהסכם פשרה שהגיעה עם ממזמין העבודות ברומניה. ממאזן החברה עולה כי לחברה מזומנים בהיקף של 167 מיליון שקל והון עצמי של 621 מיליון שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות