אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קריאייטיבי זה אפקטיבי: עוף מוזר

קריאייטיבי זה אפקטיבי: עוף מוזר

רשת המסעדות המקסיקניות צ'יפוטלה פועלת בשוק המזון המהיר שנים רבות אך לא הצליחה להתחרות באמת במקדונלד'ס או KFC. כיצד היא הצליחה להפוך לאחת מהרשתות המוכרות ביותר בארה"ב?

23.12.2014, 09:04 | ניב חורש וזיו קורן

הלקוח: Chipotle Mexican Grill, ארה"ב | משרד הפרסום: CAA

צ'יפוטלה היא רשת מסעדות גריל מקסיקני הפועלת בשוק האמריקאי שנים רבות. למרות הרצון להתרחב צ'יפוטלה לא באמת הצליחה להתחרות בענקיות מזון מהיר ותיקות כמו מקדונלד'ס, טאקו בל ו־KFC. האתגר שעמד בפני החברה היה לפרוץ בשוק של מותגי־על ותיקים ומוכרים.

קראו עוד בכלכליסט

כדי לעשות את זה בחרה צ'יפוטלה להתחבר לטרנד הבריאות: הרשת החלה לרכוש בשר ועוף מחוות קטנות, שהחיות גדלות בהן באופן טבעי, ולשלב במנות ירקות אורגניים בלבד. לאחר שתהליך שדרוג המוצר הסתיים, הגיע הזמן לשווק ולפרסם אותו. הרעיון המרכזי היה שכדי להצליח להתחרות בתאגידי הענק צריך לתקוף אותם חזיתית בכל הכוח.

 

בדצמבר 2013 יצאה צ'יפוטלה במהלך תקשורתי גדול בהובלת דמות ייחודית וחביבה של דחליל גמלוני, העובד בתאגיד מזון ענקי. הדחליל, שרואה בעבודתו את סבלן של החיות, מחליט יום אחד שנמאס לו ופותח את צ'יפוטלה - מקום אורגני, טבעי ונעים. סרטון הפרסומת לא חסך בביקורת על תעשיית המזון והציב בפני הצרכנים שאלה: האם אתם רוצים לאכול אוכל רע ותאגידי או את האלטרנטיבה הטובה והבריאה של צ'יפוטלה?

המהלך האמיץ זכה לתוצאות מרשימות והפך את צ'יפוטלה לאחת מרשתות המזון המקסיקני הגדולות והמוכרות בארה"ב. זו היתה הוכחה נוספת לעובדה ששחקנים קטנים לא צריכים לחשוש מפרסום פרובוקטיבי, שקורא תיגר על הגדולים וה"רעים".

מתוך קמפיין לרשת מסעדות צ מתוך קמפיין לרשת מסעדות צ'יפטלה מתוך קמפיין לרשת מסעדות צ

בשורה התחתונה:

  • מכירות הרשת עלו ב־13.4% בתוך רבעון
  • עשרות סניפים נפתחו בארה"ב ובמדינות נוספות
  • המשחק Scarcrow זכה למספר ההורדות הגבוה ביותר ב־App Store

 

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG

תגיות