אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סופר־מתיחת פנים

סופר־מתיחת פנים

יונדאי i20 החדשה עברה מהפך עיצובי מרשים בהשוואה לקודמתה כדי לשדר ספורטיביות בכל מחיר. עם איכות חומרים גבוהה ונסיעה נוחה אפשר לגלות מעט סלחנות למנוע החלש. ההצלחה בישראל תהיה תלויה בפער המחיר מהאחות הקטנה

29.12.2014, 08:22 | תומר הדר, מאלגה

מבקרים בסלע גיברלטר, שימו לב: מדובר בסלע. אמנם סלע גדול, כזה שמשקיף לים התיכון, מחופה בצמחייה ומהווה נקודת מחלוקת בין מדינות, אך עדיין סלע. הסלע של גיברלטר מוקף בעיירה. שלא במפתיע, גם לעיירה קוראים גיברלטר. תושבי העיירה המוזנחת להפליא מתפרנסים בעיקר ממכירת מזכרות הקשורות בעובדה שלעיירה יש משאב לאומי: סלע גיברלטר. אלה שאינם מוכרים מזכרות הקשורות בסלע מתפרנסים ממכירת מזון לגדודי תיירים שהגיעו מרחוק כדי לראות את הסלע. כדי להגיע ממאלגה לגיברלטר נדרשת נסיעה של כשעתיים, שעוברת בלא פחות מארבע תחנות תשלום. בכל תחנה יש לשלם לפחות 4 יורו והעובדים בתחנות התשלום מגחכים. גם הם יודעים שאתה בדרך לראות סלע.

יונדאי I20 החדשה. מבט מבפנים יונדאי I20 החדשה. מבט מבפנים יונדאי I20 החדשה. מבט מבפנים

אתה ביונדאי i20. מכונית קוריאנית בלב ספרד. מה יש לקוריאנים בכלל לחפש בספרד? המון דברים. יונדאי אינה רנו, וגם לא פולקסווגן ולא פיאט. מדובר ביצרנית רכב צעירה יחסית שבשנים האחרונות נוחלת הצלחה בשוק הרכב האמריקאי. למעשה, יונדאי אפילו הקימה חטיבת יוקרה, הסימן האולטימטיבי שאתה מוכן לכבוש שוק זר. הבעיה היא שבדרך לכיבוש היבשת החדשה אנשי יונדאי מעט שכחו את היבשת הישנה. וביבשת הישנה יש כסף. אלא שבשונה מהאמריקאים, האירופים הם לקוחות בררנים. הם מחפשים במכוניות אופי, התנהגות ספורטיבית ושאר מונחים שהלקוח האמריקאי לא נותן עליהם את הדעת. הפתרון של יונדאי מעניין: במקום להעסיק צוותי מהנדסים ומעצבים קוריאנים, יונדאי העבירה את מתקני התכנון לגרמניה. ולכן בקרב המעצבים, האנליסטים והמהנדסים שאחראים על i20 החדשה שומעים בעיקר גרמנית. המטרה של יונדאי ברורה: לתפוס נתח משמעותי באחד מפלחי השוק המהותיים ביותר באירופה: זה של מכוניות הסופר־מיני.

שמרנות פנימית

כיום יונדאי כבר מייצרת i20. אלא שייתכן שלא הבחנתם. לא מדובר במכונית שאינה טובה, אלא במכונית שנחבאת אל הכלים. הדגם החדש שונה לחלוטין: אפשר אפילו לומר שמדובר במכונית מעט מוחצנת. אנשי יונדאי רוצים לשדר ספורטיביות וכל האמצעים כשרים: החלונות הקטנים שמאחורי החלון האחורי הוכהו כדי ליצור רושם של קורות גדולות ובשרניות, תחתית הדלתות מחופה בפלסטיק שחור שיוצר רושם כאילו הגלגלים (הגדולים בכל מקרה) גדולים ממידתם האמיתית, וגם הישבן עוטה צמד פנסים אחוריים וצרים. מיונדאי i20 קשה להתעלם. בפועל גם מדובר במכונית גדולה יותר מן הדגם היוצא: בעוד i20 הקודמת השתרעה על 3.99 מטרים, הדגם החדש משתרע על 4.03 מטרים. בפנים יונדאי מאחסנת את הארטילריה הספורטיבית לטובת תא נוסעים שמרני. הפנים מזכיר מאוד את זה של יונדאי i35 - גם לטובה וגם לרעה. לטובה, כי יונדאי מבינה היטב שהלקוחות אינם מחפשים מכונית ספורטיבית באמת, אלא מכונית שימושית. בראש לוח המחוונים משקיף מתקן המסוגל לאחוז בסמארטפון ולהתחבר אליו, שחוסך את הצורך במסך תצוגה גדול. תנוחת הישיבה מצוינת, וגם מאחור ניתן להתרווח לצורך תנומה קלה ואיכות החומרים גבוהה. לרעה, כי בכל זאת היינו שמחים לראות כמה גימיקים שיבדילו בין ה־i20 לבין המתחרות האחרות מאירופה.

יונדאי, וגם יתר יצרני הרכב, ניצבים בפני מצב בעייתי בשוק הרכב האירופי. בעוד חודשים ספורים ייכנסו לתוקף תקנות זיהום מחמירות. השוק האמריקאי מחמיר פחות מאירופה, ויונדאי נאלצה לבצע בכמה מקרים התאמות למנועים הקיימים. ל־i20 שלנו יש מנוע בנפח 1.4 ליטרים ותיבת הילוכים ידנית בעלת שש מהירויות. כאשר i20 תגיע לישראל, המנוע ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבע מהירויות. במפתיע, על הנייר 100 כוחות סוס הם הרבה. בפועל, המנוע דורש מאמץ ניכר כדי להפיק את אותם 100 כוחות סוס. כאשר הקצב יורד, צריכת הדלק משתפרת פלאים: ה־i20 צורכת כמעט 14 ק"מ לליטר, הבעיה היא שלרוב היא נדרשת לשהות דווקא היכן שהכוח נדרש. על היעדר כוחו של המנוע מפצה התנהגות כביש שכוילה באירופה. i20 הקודמת היתה כלי עבודה ולא יותר מכך, החדשה לעומתה גם מפגינה התנהגות כביש איכותית. השיפור מורגש בעיקר ביכולת שלה לספוג מהמורות וזעזועים, מבלי לאבד את היכולת לאחוז היטב. גם רמת הרעשים בתא הנוסעים פחתה פלאים ביחס לדגם הקודם, תוצאה של שיפור הבידוד הקולי. יתרה מזאת, מדובר במכונית שמסוגלת לשייט במשך שעות ארוכות בכבישים מהירים מבלי לגרום לנהג לעייפות, הודות לתחושה שמדובר במכונית גדולה בהרבה מממדיה האמיתיים. בפועל, יונדאי i20 מהווה שדרוג ניכר לעומת קודמתה.

יונדאי i20 החדשה יונדאי i20 החדשה יונדאי i20 החדשה

מחיר יצירתי

שלום לסלע. שלום לעיירה המנומנמת. שלום לעמדות הביקורת. שלום לישראל. כמו מכוניות רבות, שבהן הושקעו שעות רבות של מאמצי שיווק והנדסה, גם i20 החדשה צפויה להיתקל במהלך החודשים הקרובים בשוק חדש וקשה במיוחד, כזה שאינו מתחשב באיכויות אלא בשערי מטבע. וכאן צפוי לה קרב מעניין: כיום ה־i20 נדחקה לשולי התודעה של הצרכן הישראלי בעיקר מכיוון שאחותה הקטנה i10 עושה חיל, אך גם מכיוון שהדגם הקודם מצא את דרכו במהרה לציי רכב רבים. אלא שהדגם החדש הוא ברייה שונה: מדובר במכונית מוחצנת יותר ואיכותית יותר. אך לאיכות ומוחצנות יש מחיר. כדי לוודא שהיא תצליח יהיה יבואן יונדאי חייב לתמחר אותה באופן שלא יאיים על ה־i10 מחד, אך גם לא יחמוס ממנה לקוחות מאידך. כמו כן, בשוק שבו ניתן כיום לרכוש מכונית משפחתית קטנה כמו מיצובישי אטראז' בכ־95 אלף שקל, קשה יותר מתמיד למצוא צרכנים שימהרו לשלם על סופר־מיני איכותית ולא על משפחתית זולה. לנוכח כל אלה יצטרכו אנשי כלמוביל למצוא דרכים יצירתיות במיוחד לשווק את ה־i20, אך בשורה התחתונה מדובר בדגם שמצליח להשיל את התדמית האפרורית של קודמו.

מנוע: בנזין, נפח 1,368 סמ"ק, הספק מרבי 100 כ"ס, מומנט מרבי 13.6 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 184 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־11.6 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 18.8 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: טרם נקבעה

מחיר: טרם נקבע

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
זלזול בלקוחות
מנוע 1.4 אטמוספרי 100 כ"ס, תיבת ארבע הילוכים, צריכת דלק עלובה. תזכירו לי באיזה שנה אנחנו נמצאים? המכונית המשפחתית הלא חדשה שלנו הוצגה ב-2007, גם לה יש מנוע 1.4 אבל מוגדש ורב עוצמה, היא גדולה וכבדה יותר, עם יותר התנהגות ואת כל זה היא עושה עם פחות צריכת דלק. אז עם כל הכבוד לכל הגרמנים בצוות הפיתוח, מדובר עדיין ביונדאי טיפוסית אשר מיועדת לחובבי יונדאי טיפוסיים אשר מחפשים מוצר בלי שום תוכן מוטורי ממשי, בלי טיפת חדשנות של ממש ומחיר מופרז ביחס להשקעה הדלה במכלולי ההנעה והמרכב.
נהגוס  |  29.12.14