צילום: שוקה כהן
בלעדי לכלכליסט
יינות ביתן מפתחת פורמט של סניפי ענק בצורת שוק
הרשת מקימה כפיילוט ברחובות סניף שישתרע על 5,000 מ"ר ויעוצב בסגנון שוק עם דוכנים. אם הניסוי יצליח הקונספט החדש יורחב לסניפים נוספים
08.01.2015, 08:29 | אורנה יפת
יינות ביתן, הממוצבת כרשת מוזלת שבסניפיה לא הושם דגש עד כה על חוויית קנייה, משנה כיוון. ל"כלכליסט" נודע כי הרשת מתכננת לפתוח לפני פסח סניף ענק ברחובות על שטח של 5,000 מ"ר, שיעוצב בקונספט של שוק עם דוכנים. הסניף הראשון תחת הקונספט יהווה פיילוט, ואם יצליח תורחב הפריסה לסניפים נוספים.
קראו עוד בכלכליסט
ביתן גייס את המעצב של מועדוני הזאפה
מי שאחראי לעיצוב המתחם הוא מיקלה סימאונה, אדריכל איטלקי שעלה לישראל לפני 11 שנה, ובין היתר אחראי על עיצוב פרויקטים כמו מרכז הקניות שהוקם לאחרונה בנצרת עילית, מועדוני זאפה בבנימינה, תל אביב וירושלים, בית ציוני אמריקה ועוד. הרעיון להקמת הקונספט עלה לאחר שנחום ביתן סייר במרכז הקניות שעיצב מיקלה בנצרת עילית, שהנו אחד הגדולים בישראל. "ביתן ביקש ליצור מקום עם חוויית קנייה ללקוח. עד היום לא שמו דגש על עיצוב בסניפים, ובמתחם החדש הם החליטו להשקיע בכך", אומר סימאונה. לדבריו, "השוק יפעל בחלל שיאגד בתוכו סופרמרקט, שוק אורגני, מסעדה, בית יין, בית קפה ודוכנים מתחום המזון והנון־פוד. יהיו בו דוכנים של פירות וירקות, חמוצים, טקסטיל, מוצרי חשמל, מיצים, צעצועים ומוצרים חד־פעמיים. כמו כן יהיה דוכן לממכר גלידה, מוצרים קפואים, גבינות, מחלקת דגים, בשר, מאפים, עופות, תבלינים, אוכל מוכן ועוד, והמוכרים בהם יהיו בסטיונרים שילבשו בגדים ייחודיים".לדברי סימאונה, האווירה במקום תהיה ססגונית, והסגנון העיצובי ישלב מראה של שווקים אירופיים בשילוב אלמנטים ישראליים.
יינות ביתן, שהחלה את דרכה כחנות יינות משפחתית שהקים אביו של נחום ביתן באשקלון, מפעילה כיום 66 סניפים ברחבי הארץ הפרוסים על פני כ־72 אלף מ"ר, ומניבים מחזור מכירות של כ־3 מיליארד שקל בשנה. קונספט השוק מושקע הרבה יותר מיתר סניפי יינות ביתן ברמת העיצוב וההשקעה הכספית, אך ככל הנראה יוצעו במסגרתו מוצרים במחירים שונים כדי לא להרתיע צרכנים.
17 תגובות לכתיבת תגובה