אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המחאה בהונג קונג פגעה בהכנסות המותג ברברי באסיה

המחאה בהונג קונג פגעה בהכנסות המותג ברברי באסיה

בית האופנה הבריטי דיווח כי המכירות באסיה הואטו ברבעון הרביעי. בסיכום כללי - המכירות בעולם עלו ב-14%

14.01.2015, 20:09 | שירות כלכליסט

ההפגנות הפרו־דמוקרטיות שנערכו בהונג קונג באוקטובר ובנובמבר אשתקד פגעו במכירות בית האופנה הבריטי ברברי ברבעון הרביעי של השנה.

קראו עוד בכלכליסט

הונג קונג בדרך כלל נחשבת לשוק רווחי עבור המותג הבריטי היוקרתי, ואחראית ל־10% מכלל המכירות העולמיות של החברה. אלא שלרוע מזלו של המותג, המפגינים בעד הדמוקרטיה הקימו את מאהל המחאה שלהם במרכז הרובע העסקי, ובמשך חודשיים הפריעו להתנהלות השגרתית במקום והרחיקו לקוחות פוטנציאליים מחנויות שמוכרות מוצרי ברברי.

חנות של ברברי, צילום: Or Many חנות של ברברי | צילום: Or Many חנות של ברברי, צילום: Or Many

מנתונים שפרסמה היום החברה עולה כי המכירות באסיה הואטו והמכירות בחנויות הפתוחות בהונג קונג נפלו קלות - נתון שבחברה מייחסים להפגנות בעיר. המאהל פונה מיושביו במהלך דצמבר, אך המנהל הפיננסי של החברה סירב להגיב לשאלה אם המכירות חזרו לעצמן מאז.

עם זאת, מלבד הבעיות בהונג קונג נהנתה החברה מרבעון טוב. לפי הדו"ח, ברבעון האחרון טיפסו המכירות ב־14% ל־604 מיליון ליש"ט.

בחברה דיווחו כי באירופה ובאמריקה נרשמה צמיחה דו־ספרתית במכירות הודות לביקוש למעילי גשם, צעיפים מקשמיר ושכמיות, וכן הודות לקמפיין חג המולד המצליח של החברה בכיכובו של רומיאו בקהאם, בנם של ויקטוריה והכדורגלן לשעבר דיוויד בקהאם.

"אנחנו שמחים להכריז על ביצועים טובים בתקופה החשובה הזו, שבמהלכה העובדים שלנו עבדו קשה כדי להוציא את המיטב מהמותג ללקוחות שלנו בחנויות ובאינטרנט", מסר מנכ"ל החברה כריסטופר ביילי.

תגיות