אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Appsflyer גייסה 20 מיליון דולר צילום: נמרוד גליקמן

Appsflyer גייסה 20 מיליון דולר

החברה היא הגדולה בעולם בתחום ניתוח מקורות החשיפה לפרסום במובייל - וחבילת התוכנה שלה מצויה ב-9 מכל 10 סמארטפונים בעולם. את סבב הגיוס הובילה קרן פידליטי האירופית

20.01.2015, 17:41 | אסף גלעד
פחות משנה מאז גייסה 7 מיליון דולר, חברת הפרסום לסלולר אפספלייר מגייסת הון משמעותי נוסף, הפעם בן 20 מיליון דולר. זהו סבב הגיוס המוסדי השני של החברה (B) ומובילה אותו זרוע ההון סיכון האירופית של קרן פידליטי, הנחשבת לאחת מקרנות הפרייבט אקוויטי הגדולות בעולם. פידליטי היתה מעורבות בהשקעות בישראל לפני יותר מעשור ומאז לא ביצעה כאן השקעות חדשות.

קראו עוד בכלכליסט

ההשקעה באפספלייר נעשתה לאחר שפידליטי האירופית חיפשה השקעה בזירת ההייטק הישראלית ומצאה אותה בסיוע אחת מחברות הפורטפוליו שלה. לקרן האירופית המכונה FGPE הון של 100 מיליון ליש"ט המוקדש לחברות הייטק צומחות ביבשת. פידליטי היא רשת עולמית של קרנות בעלות שם דומה שעומדות מאחורי השקעות בחברות כמו עליבאבא, אטארי וניואנס.

בנוסף, השתתפו בו גם המשקיעים הקיימים בחברה - הקרנות הישראליות פיטנגו ומאגמה. בחברה השקיעו גם כמה משקיעים פרטיים בהם אייל גורה ויגאל יעקובי.

עובדי אפספלייר, צילום: עמית שעל עובדי אפספלייר | צילום: עמית שעל עובדי אפספלייר, צילום: עמית שעל

מובילת השוק העולמי

אפספלייר נחשבת כיום לחברה הגדולה בעולם בתחום בו היא פועלת - ניתוח מקורות החשיפה לפרסום במובייל. אפספלייר מספרת למפרסמים מאין הגיעו המשתמשים הרווחיים ביותר לאפליקציה שלהם - האם הגיעו מחיפוש בגוגל, מודעת פרסום ברשת, דיוור ישיר למייל או מטעם חברות אחרות כאיירון סורס או אייבריו. לאחר גילוי המקורות מהם מגיעים המשתמשים הרווחים, יכולה החברה לעודד את המפרסם להשקיע יותר באותם ערוצי פרסום.

במהלך השנה הפכו המתחרים העיקריים שלה ללא רלוונטיים. HasOffers האמריקאית חדלה לעבוד עם פייסבוק בעקבות החלטה חד צדדית של הרשת החברתית, ואילו AD-X נרכשה בידי קריטאו הצרפתית, חברת הרה-טרגטינג, שהפכה אותה ללא-נייטרליית באמצעות הרכישה. נוסף על חברת אד איבן הגרמנית הקטנה, אפספלייר הישראלית היא כיום מובילת השוק.

אורן קניאל, מנכ"ל ומייסד החברה, צילום: נמרוד גליקמן אורן קניאל, מנכ"ל ומייסד החברה | צילום: נמרוד גליקמן אורן קניאל, מנכ"ל ומייסד החברה, צילום: נמרוד גליקמן

אורן קניאל, מנכ"ל החברה, סיפר ל"כלכליסט" כי השוק בו פעילה החברה הכפיל את עצמו. כיום משרתת אפספלייר יותר מ-4,000 מפרסמים שעוקבים אחר שיעור החשיפה שלהם ומקורות הטראפיק ב-800 רשתות פרסום בהם גם ישראליות כגון אאוטבריין, אינראקטיב, סופרסוניק אדס, מטומי, טפטיקה, Ybrant, StartApp וכן רשתות הפרסום של גוגל ופייסבוק. על פי דיווחי החברה, לחבילת התוכנה שלה (SDK) כבר יותר מ-4 מיליארד התקנות והיא מצויה ב-9 מתוך כל 10 סמארטפונים בעולם.

האפליקציות מבקשות מהמשתמש להיכנס

כיצד יודעת מהו המקור לטראפיק הסלולרי? במקום להתקין קבצים, אפספלייר מתמקדת ב'נייטיב קוד' בטלפונים מבוססי אנדרואיד או בקוד ה-Objective C באייפון וכך מסוגלת לבצע מעקב אחר שימוש באפליקציות והורדה שלהן ולהפעיל מנגנון רה-טרגטינג. כלומר, לעודד משתמש שהוריד אפליקציה להשתמש בה בתכיפות גבוהה על ידי שליחת הודעות שמעודדות אותו לעשות כן. נוסף על כך, השיקו בחברה טכנולוגיה חדשה המאפשרת למשתמשים לפתוח אפליקציה בדף מסוים, מה שיכול להחליף את השימוש בדפדפן הסלולרי לביצוע פעולות.

AppsFlyer מנטרת כיום קמפיינים פרסום במובייל בשווי של מיליארד מיליון דולר, מייצרת הכנסות של מיליוני דולרים ונחשבת לרווחית מאז השנה שעברה. החברה מעסיקה כיום 55 עובדים, מתוכם 45 במשרדים בהרצליה פיתוח. עד סוף השנה בכוונתה לעבור את רף 100 העובדים. את החברה הקים קניאל (מנכ"ל), יוצא אינטל, ווראז ואוויה, יחד עם רשף מן (סמנכ"ל טכנולוגיות) יוצא ג'ג'ה שנרכשה על ידי טלפוניקה.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות