אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהפכה שקטה ביוגורט: שטראוס רוצה שתספרו קלוריות במקום שומן צילום: שלומי ארביב

מהפכה שקטה ביוגורט: שטראוס רוצה שתספרו קלוריות במקום שומן

החברה עורכת סדרת שינויים בקטגוריית היוגורט פרי, ולראשונה תמתג את היוגורטים הדיאטטיים ומופחתי הסוכר - עם הבלטה לקלוריות על חשבון אחוזי השומן. שטראוס: נדרש אומץ לשנות את המסר מ־0% שומן ל־66 קלוריות, אבל זה מה שהצרכן רוצה

04.02.2015, 08:57 | נורית קדוש

בניסיון לבלום את הירידה במכירות יוגורט פרי, יוצאת שטראוס במהלך רחב היקף בקטגוריה בהשקעה של 5 מיליון שקל. ל"כלכליסט" נודע כי במסגרת המהלך פיתחה שטראוס סדרת יוגורט פרי חדשה מופחתת סוכר, שתימכר לצד סדרת היוגורט פרי הדיאטטית שמוכרת שטראוס כיום ומבוססת על ממתיקים מלאכותיים.

קראו עוד בכלכליסט

שתי הסדרות יעברו כחלק מהמהלך מיתוג אחיד וייצבעו בצבע סגול, אולם החידוש המשמעותי באמת במהלך יהיה נעוץ בדגש שיושם לראשונה על סימון הקלוריות במוצרים על חשבון סימון אחוזי השומן. שטראוס מבצעת את השינוי בסימון מתוך מחשבה שבשנים האחרונות הצרכן, שמנסה לנהל את המשקל שלו, שם דגש רב יותר על צריכת קלוריות במקום על אחוזי שומן.

השינויים שמבצעת שטראוס במדף היוגורט נעשים על רקע תוצאות בעייתיות מאוד. מכירות שוק היוגורט כולו הסתכמו בשנת 2014 ב־781 מיליון שקל, ירידה של 6.9% לעומת 2011. קטגוריית הפרי הובילה את הירידה בשוק היוגורט, ומכירותיה צנחו ב־13.5% בתקופה האמורה. גם תת־הקטגוריה הדיאטטית ביוגורט פרי ספגה פגיעה עם ירידה של 7.7%. היוגורט הלבן רשם עלייה שולית במכירות של 0.3%.

לדברי אריאלה שיפנבאור־וייס, מנהלת השיווק של שטראוס מחלבות, הירידה המתמשכת במכירות יוגורט פרי הובילה את החברה לבצע מחקרי עומק כדי לאתר את הצרכים העדכניים של הצרכנים. "בישראל יש ייצוג יתר לנושא אחוזי השומן וכל המוצרים במקררי החלב מסומנים דרך אחוזי השומן, בעוד הצרכן מקדיש יותר חשיבות לקלוריות מאשר לשומן", אומרת שיפנבאור־וייס. "אנחנו ממצבים את המוצרים החדשים דרך הקלוריות. נדרש הרבה אומץ מחברה לשנות את המסר מ־0% שומן ל־66 קלוריות בקטגוריית הדיאט. אולם לדעתנו, איחוד סדרת הפרי מופחתת השומן וסדרת הדיאט תחת נראות חדשה בצבע סגול יאפשר לצרכן המעוניין לנהל משקל, לאתר בקלות את הקטגוריה הרלבנטית לו במדף".

במסגרת הבדיקה שלה, ניסתה שטראוס לבחון מה הביא לירידה במכירות קטגוריית היוגורט פרי. "הצרכנים ציינו שהערך הקלורי הגבוה של הקטגוריה לא מוצדק. מוצרי הדיאט גובים מחיר בטעם ובמרקם וגם מכילים ממתיקים מלאכותיים, ולכן פיתחנו אפשרות של יוגורט מופחת שומן וסוכר ללא ממתיקים מלאכותיים".

בשלב זה המוצר מופחת הסוכר רלבנטי רק לשוק היוגורט פרי, אולם להערכת שיפנבאור־וייס, בעתיד יצמחו מוצרים מופחתי קלוריות על חשבון המוצרים הרגילים והדיאטטיים. השקת הסדרה תלווה בקמפיין תחת המסר: "איזה כיף שיש דברים שלא צריך להתלבט עליהם".

השינויים שערכה שטראוס בסדרות היוגורט פרי יוצאים לדרך כחודש אחרי שטרה השיקה לראשונה סדרת יוגורט עם חתיכות פרי ללא שומן, ללא חומרים משמרים וללא ממתיקים מלאכותיים.

הירידה המתמשכת במכירות שוק היוגורט, ובעיקר יוגורט הפרי, הובילה את המחלבות הגדולות השולטות בענף למסקנה כי המחירים הגבוהים והערכים התזונתיים הגבוהים מדי של היוגורטים הם מקור הבעיה. המחלבות עמלו על פיתוח סדרות חדשות באוריינטציה בריאותית ודיאטטית, אלא שהיעדר הטיפול במחיר עלול לבוא לידי ביטוי בהמשך מגמת הירידה.

לפני כחצי שנה השיקה תנובה יוגורט פרי 1% שומן המכיל 99 קלוריות ומומתק באמצעות צמח הסטיביה. בטרה ניסו לפעול בתחום באמצעות הקטנת גביעי מולר פרופ ל־100 מ"ל כך שיכילו 99 קלוריות, אולם המוצר לא זכה לביקוש רב וירד מהמדפים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
אתם לא מבינים את נושא השומן עד הסוף...
השומן איננו דבר רע אלא אם אוכלים כמויות בלתי נידלות ממנו. שנית הבעייה הגדולה ביוגורטים היא כנות הסוכר שניתנת להורדה בלפחות חצי ואולי יותר. שלישית אין שומן אין ויטמינים מסיסי שומן A,D,E,K אשר חשובים לגוף. אחרון הוספת סידן ליוגורט הופכת אותו לפוליפילה ואיננה מבטיחה ספיגה גבוהה יותר (צריך ויטמין D שיעזור).
פה קבור הכלב  |  04.02.15
9.
כמה הערות חשובות על אחוזי שומן, ועל מחירים. היכנסו!
יוגורט דיאט לא טעים. עדיף יוגורט 3% שגם בריא יותר מבחינת ספיגת סידן. וקלוריות בכל מקרה צריך לספור. המלצתי לשטראוס היא להוריד מעט את כמות הסוכר, ובכל מקרה להשתמש בסוכר פירות בלבד, ולא בסוכר תעשייתי מזוקק. ירידת המכירות נובעת מתמחור חזירי. 5 שח לגביע של 150 הוא מחיר לפחות פי 3 מהסביר. לדוגמה, לאחרונה מוכר רמי לוי שמיניות של יופלה פרי ב19.90 והופ המכירות קופצות, כי 2.50 לגביע זה ברמה נסבלת, אם כי עדיין מוגזם. גילוי נאות: אני שייך לעשירון עליון, ולא קונה יוגורט פרי של שום חברה, אלא אך ורק מ2.50 שח לגביע ומטה. אני ממליץ לממשלה הבאה לפתוח את שוק היוגורט ליבוא, יש בהחלט פסי ייצור כשרים לפחות למי שאוכל חלב נכרי.
אברהם , ירושלים רבתי  |  04.02.15
לכל התגובות