אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בוטלה אגרת הנסיעה במקטע הראשון של הנתיב המהיר צילום: רודי אלמוג

בוטלה אגרת הנסיעה במקטע הראשון של הנתיב המהיר

מדובר בקטע הכביש שמתחיל בנתב"ג ומסתיים בחניון "חנה וסע"; הסיבה למהלך: החניון מתמלא לעתים קרובות - והנהגים משלמים אגרה לשווא

05.02.2015, 21:57 | ליאור גוטמן
חברת שפיר הנדסה, זכיינית פרויקט הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב, תחדל מגביית אגרה עבור נסיעה במקטע הראשון של הנתיב. מקטע זה, שמתחיל באזור נמל התעופה בן גוריון ומסתיים באזור שפירים, מוביל לכניסה לחניון הנתיב שמיועד עבור בעלי מכוניות ששואפים להשתמש בשירות ההסעה החינמי ("שאטלים") שמופעל שם.

בשנה האחרונה נוחל הנתיב הצלחה גדולה ולכן החניון מתמלא בחלק מהימים עד שאין בו מקום למכוניות חדשות. לפיכך, מי שנכנס לחניון יכול להקלע למצב בו אין לו היכן לחנות, אך ביציאה מהכביש הוא עדיין יחויב בתשלום כאילו נסע בנתיב המהיר. לפיכך, חברת חוצה ישראל, היא הרגולטור על כבישי האגרה, הנחתה את שפיר שלא לגבות כסף עבור המקטע בראשון של הנתיב. הפטור משתלום עבור נסיעה במקטע הראשון הוקצב ל-24 חודש אז ייבחן הפטור מתשלום פעם נוספת.  

הנתיב המהיר, צילום: רודי אלמוג הנתיב המהיר | צילום: רודי אלמוג הנתיב המהיר, צילום: רודי אלמוג

פרויקט הנתיב המהיר משמש ככביש אגרה באורך 13 ק"מ ובמרכזם חניון "חנה וסע". הנתיב פועל מתחילת 2011 ולפי שתוני שפיר כיום עוברים בו כ-135 מכוניות מדי חודש. לפי שפיר במהלך 2014 נרשמה עלייה של 20% במספר המכוניות בהם נסעו 4 נוסעים (נהג ושלושה נוסעים), מציאות שמקנה לבעל הרכב פטור מלא מתשלום. המחיר המינימאלי לתשלום בנתיב הוא 7 שקלים, כאשר הרף המרבי עלול להגיע עד ל-97 שקל לנסיעה בודדת.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
למגיב מספר 5 ,זה העניין שסוף הנתיב בתשלום ,באזור קיבוץ גלויות לא נסלל על ידי החברה הפרטית
למגיב מספר 5 ,זה העניין ,שסוף הנתיב בתשלום,באזור קיבוץ גלויות לא נסלל על ידי החברה הפרטית אלא נלקח מהנתיב הציבורי שהיה קיים שנים (וכך במקום 3 נתיבים שהיו לציבור במשך שנים,נותרו לציבור רק שני נתיבים כשהשלישי הפך לבתשלום)
נהג  |  08.02.15
3.
מתי יחזירו לציבור את המקטע בנתיב המהיר ,שנלקח מהכביש הרגיל,(שעליו כמובן שילם הציבור)
למי שלא זוכר,במקום לסלול את כל הנתיב באופן פרטי ,לקחו את הנתיב בהיצרות הכי משמעותית באזור קיבוץ גלויות (שהיה קיים והוקם מכספי הציבור)והפכו אותו לחלק מהנתיב בתשלום (עם הרחבה קלה שלא פיצתה) המדובר בשיא ההיצרות מ5 נתיבים ל2 !!! נא להחזירו לציבור !
נהג  |  07.02.15
לכל התגובות