אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל לא מוותרת על גוגל פלוס, קונה עבורה אפליקציית תמונות

גוגל לא מוותרת על גוגל פלוס, קונה עבורה אפליקציית תמונות

החברה רכשה את Odysee, שירות לגיבוי אוטומטי של תמונות וסרטונים וסגרה אותו - אך מאפשרת למשתמשיו להוריד קבצים שאחסנו בו. הטכנולוגיה של המפתחת צפויה להשתלב ברשת החברתית הכושלת של ענקית האינטרנט

10.02.2015, 09:08 | נמרוד צוק
גוגל לא מוותרת על הרשת החברתית הכושלת גוגל פלוס: החברה רכשה לאחרונה את אפליקציית Odysee שפיתחה חברת הסטארט-אפ Nimbuz, שירות לגיבוי ושיתוף פרטי של תמונות וסרטים מהנייד. זאת, במטרה להטמיע את האפליקציה ברשת החברתית. כך נודע אתמול עם פרסום העסקה באתר של אודיסי. סכום הרכישה לא דווח.

קראו עוד בכלכליסט

בפוסט שבישר על הרכישה מסרה החברה כי הצוות שפיתח את הפלטפורמה יעבור לעבוד כחלק מהצוות של גוגל פלוס, וכי ב-23 בפברואר האפליקציה לא תהיה זמינה יותר לשימוש, לאחר שכבר הוסרה בימים האחרונים מחנויות האפליקציות של גוגל ואפל.

"החזון שלנו היה לספק לאנשים את הדרך הקלה ביותר לתעד מספר לא מוגבל של רגעים ולגשת לזכרונות הללו מכל מקום. כחלק מגוגל נמשיך להתמקד בבניית מוצרים מדהימים שכולם יאהבו", נאמר בהודעה קצרה שמופיעה כעת במקום דף הבית של השירות. לאחר סגירתו יוכלו המשתמשים להחזיר לרשותם החומרים שהעלו עליו כקובץ גיבוי שיהיה זמין להורדה באתר.

אפליקציית אודסי אפליקציית אודסי אפליקציית אודסי

Nimbuz, שהוקמה ב-2011 על ידי שיווה ג'אגלאגי וראגהאבן מנון השיקה את אודיסי לפני כחצי שנה, לאחר שגייסה כ-760 אלף דולר ממשקיעים בהם היזם הסדרת אד האן ואלכס שובאת, מנכ"ל חברת גוג'י פוד שמפתחת טכנולוגיות לתעשיית המזון. לא ידוע לאיזה מספר משתמשים הגיעה האפליקציה, שניתנה בחינם לשנה אחת עם דמיי מנוי שנתיים של חמישה דולר לאחר מכן.

רשת חברתית פנימית

שמירת תמונות מהסמארטפון או הטאבלט לענן או למחשב האישי באופן אוטומטי היא יכולת שמוצגת כיום על ידי שורה של שירותים ואפליקציות, מגוגל עצמה ופייסבוק ועד לפליקר ודרופבוקס. בין היתרונות העיקריים של אודיסי היו שמירה על איכות גבוהה בעת גיבוי סרטוני וידאו, שימוש בכונן המחשב האישי לאחסון התמונות שאפשר מצד אחד לחסוך בעלויות האחסון עבור החברה ומצד שני לאחסון מספר לא מוגבל של פריטים, וטכנולוגיית מטמון שאפשרה לגשת לתמונות הללו ממכשירים אחרים גם כאשר המחשב כבוי או מחובר לרשת בחיבור איטי.

בתחום השיתוף, החברה פיתחה מודל של רשת חברתית פנימית שכוללת את האנשים איתם המשתמש רוצה לשתף תמונות בתדירות גבוהה, כגון חברים קרובים ובני משפחה, בנוסף לאפשרות לשתף את התמונות ברשתות כמו פייסבוק וטוויטר.

תגיות