קריאייטיבי זה אפקטיבי: מגדילים פטריוטיות
מקדונלד'ס רצתה למלא את החור שנוצר לה במכירות ביום העצמאות של אוסטרליה. אז היא מצאה דרך מקורית להתחבר לאוסטרלים דווקא בחג הלאומי שלהם
הלקוח: McDonald's | המדינה: אוסטרליה | משרד הפרסום: DDB Sydney
עבור מקדונלד'ס סוף השבוע של יום העצמאות האוסטרלי הוא חור שחור במכירות. האוסטרלים הפטריוטים מדירים ביום זה את רגליהם מסניפי הרשת הכל כך אמריקאית. במקדונלד'ס החליטו לחפש דרך להתחבר לאוסטרלים דווקא ביום החג הלאומי שלהם.
קראו עוד בכלכליסט
הרעיון שעלה היה מקורי ומפתיע, והתבסס על התובנה שאחד המנהגים האוסטרליים השכיחים ביותר הוא הדבקת כינויי חיבה. לרשת מקדונלד'ס למשל הם קוראים בשם החיבה Macca's.
כחודש לפני יום העצמאות ערכו סקר רחב כדי לבדוק אם האוסטרלים מעדיפים לקרוא לרשת בשמה הרשמי או בשם החיבה. התשובה היתה חד־משמעית - בכינוי. במקדונלד'ס החליטו ללכת עם הבחירה הזו עד הסוף!
כשבוע לפני יום העצמאות, ולראשונה מאז נולד המותג, הוחלף השם מקדונלד'ס בשלטי ה־M האיקוניים מעל המסעדות, בכינוי החיבה האוסטרליה Macca's. האוסטרלים התלהבו מהמחווה הפטריוטית, והאירוע קיבל סיקור יוצא דופן בכל ערוצי החדשות והמדיה, בדיוק בשבוע הקריטי שלפני יום העצמאות.
מקדונלד'ס הגלובלית הצליחה ליצור חיבור לתרבות הלוקאלית (מה שנקרא בשפה המקצועית, פעילות גלוקאלית), האוסטרלים הוחמאו והמכירות עלו מיידית.
בשורה התחתונה:- מכירות הרשת עלו ב־7%
- בחודש העצמאות נמכרו כ־300 אלף המבורגרים יותר מבשנה הקודמת
- המהלך זכה ליותר ממיליארד אזכורים חינמיים
תגובה אחת לכתיבת תגובה