אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בתוך חמישה חודשים: HoneyBook מגייסת עוד 22 מיליון דולר

בתוך חמישה חודשים: HoneyBook מגייסת עוד 22 מיליון דולר

החברה הגדילה בשנה האחרונה את מספר הלקוחות ב-1000% ואת מספר העובדים ב-300%. היא עכשיו מעוניינת להתרחב מחוץ לסאן פרנסיסקו ולהגיע גם לניו יורק, לוס אנג'לס וערים מרכזיות אחרות

05.03.2015, 15:57 | אסף גלעד

חמישה חודשים בלבד מאז גייסה 10 מיליון דולר, מגייסת חברת המסחר האלקטרוני לארועים הוניבוק (Honeybook) הישראלית-אמריקאית 22 מיליון דולר נוספים. הנהלת החברה, בראשות עוז אלון, ממוקמת בעמק הסיליקון עוד משלביה הראשונים של החברה, אך היא מחזיקה גם משרד בתל אביב.

קראו עוד בכלכליסט

בין המשקיעים ניתן למצוא את קרן אלף, המשקיעה הקודמת בחברה, אב וויליאמס, אחד מבעלי המניות הגדולים של טוויטר בעת ההנפקה, נבאל רביקנט, מייסד Angelist, ג'יימס קורייר וסטן צו'דנובסקי מ- Ooga Labs, מייקל בירץ' מבבו, בן לינג מקרן קושלה, בן נראשין ובובי לינט, מייסד קרן הילסבן. קרן הענק NVP הובילה את הסיבוב, כאשר השותף המשקיע הוא ג'ף קרואו, מי שהוביל את גם ההשקעה של הקרן בענקית הלוואות הרשת Lending Club שהונפקה בהצלחה בדצמבר האחרון.

האניבוק האניבוק האניבוק

האניבוק פיתחה ממשק מקוון לניהול חתונות, שצמח במהרה גם לתחומים אחרים כמו אירועי יום הולדת, אירועי חברות וצילומי הריון, שוק שמגלגל כ-350 מיליארד דולר בשנה בארה"ב בלבד. היא מאפשרת למשתמשים לנהל אירוע גדול ומרובה ספקים וחוזים, אך קהל הלקוחות שלה הוא קודם כל הספקים עצמם: הצלמים, התקליטנים, מעצבי הפרחים, מעצבי ההזמנות, חברות הקייטרינג, מארגני האירועים וגני האירועים.

המערכת מאפשרת למשתמשי הקצה ליצור קשר עם הספקים, שאז מעבירים את כל ההתקשרות להאניבוק. למשל, זוג אשר עומד להתחתן יצור קשר עם צלם בדרך הרגילה, ואז הצלם יעביר את ההתקשרות להאניבוק. דרך האתר, המשתמשים יוכלו לאתר ספקים נוספים, כגון קייטרינג למשל, על פי פרמטרים כגון גודל האירוע והתקציב, לסגור מול ספקים את החוזים ולנהל דרך האניבוק את כל התשלומים. החברה עצמה גם יכולה לסייע ללקוחות לאתר ספקים בעצמה, עבורם.

מתרחבים בארצות הברית - אבל מתי בישראל?

נכון לעכשיו השירות לא פעיל בישראל אלא פועל באזור סאן פרנסיסקו בלבד. בחודשים האחרונים החברה דיווחה על צמיחה אדירה של 1,000% הן במספר הלקוחות והן בשיעור הלקוחות שמחליטים להעביר את ניהול האירוע כולו למערכת של האניבוק. החברה גם הכפילה את מספר העובדים שלה פי 4, וכעת היא מבקשת להתרחב ולהקים קהילות של משתמשים בערים נוספות עם סניפים בלוס אנג'לס וניו יורק. עד סוף השנה מתכננת האניבוק לפעול ב- 12 ערים הגדולות בארה"ב באמצעות קהילות מקומיות.

מייסדי האניבוק, משמאל: עוז אלון, נעמה אלון, דרור שמעוני ושאדיה סיגלה מייסדי האניבוק, משמאל: עוז אלון, נעמה אלון, דרור שמעוני ושאדיה סיגלה מייסדי האניבוק, משמאל: עוז אלון, נעמה אלון, דרור שמעוני ושאדיה סיגלה

עוז אלון, מנכ"ל החברה, הסביר בשיחה עם "כלכליסט" את הדמיון המסוים בין לנדינג קלאב, שהונפקה כזכור בהצלחה לאחרונה, ובין האניבוק: "אנחנו פלטפורמה של שוק שמאפשר קנייה ומכירה, שמפגיש בין קונים למוכרים ומנהל עבורם את התהליך. כמו בלנדינג קלאב, העסקה עוברת רק דרך הפלטפורמה שלנו, וכמוהם, גם אנחנו גוזרים תשלום מסוים על כל עסקה". תשלום הבסיס של הספקים להאניבוק הוא כ- 3% מסך העסקה, ובמקרים בהם האניבוק איתרה ושידכה בין שני הצדדים העמלה יכולה להיות גבוהה יותר.

לפי מייקל אייזנברג, שותף מנהל בקרן אלף: "האניבוק מאפשרת את ההתפתחות של השלב הבא של כלכלת העולם, רשתות עסקים קטנים עצמאים החוברים יחד לספק שירותים כמו חברות גדולות. בשלב הראשון של האינטרנט, יזמים עצמאיים הקימו נוכחות על פלטפורמות כמו וויקס. בשלב הנוכחי היזמים העצמאים משתמשים בשווקים ורשתות כמו האניבוק כדי לגדול בלי לשלם על תשתיות ויותר מדי עובדים".

אייזנברג מזהה מגמה עולמית בנושא: "השינוי בא כחלק ממגמה לפיה צפוי גידול של 50% בעסקים העצמאיים בעשורים הקרובים, בעוד שבעשרים השנה האחרונות חלק הצטמקות במספר המעסיקים הגדולים בכל הכלכלות. זו הסיבה שהאניבוק צומחת בכ- 30% מדי חודש".

בסך הכל גייסה האניבוק 32 מיליון דולר מאז הקמתה ב- 2013 על ידי בני הזוג אלון, שהם גם הבעלים של הבר התל אביבי הותיק בקי, וכן על ידי איש התוכנה דרור שמעוני והיזמת האמריקאית שאדיה סיגלה. המשרד הישראלי מעסיק כ-10 עובדים ומעורב בטיפול ואפיון המוצר ללקוח, וכן בפיתוח התוכנה והשירות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות