אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"חות מצוינים ל-yes: גייסה 31 אלף לקוחות בשנה צילום: צביקה טישלר

דו"חות מצוינים ל-yes: גייסה 31 אלף לקוחות בשנה

בשורת ההכנסות רשמה החברה עלייה של 5.4% ל-1.72 מיליארד ב-2014. לשם השוואה, HOT איבדה 22 אלף מנויים בשנה שעברה. הרווח לפני הוצאות מימון הסתכם בכ-162 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-107 מיליון שקל ב-2013

09.03.2015, 10:18 | אופיר דור
חברת הטלוויזיה בלוויין yes רשמה שיפור בכל הפרמטרים הפיננסיים והתפעולים ב-2014, החל מההכנסות וה-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) ועד למצבת המנויים וההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU). כך עולה מהדו"ח הכספי של החברה.

באופן חריג מתפרסם הדו"ח הכספי של yes בנפרד מדו"חות חברת בזק שיתפרסמו בסוף החודש. הסיבה לכך היא עסקת בעלי העניין שבה אמורה בזק לרכוש את חלקה של יורוקום של שאול אלוביץ ב-yes. אלוביץ הוא גם בעל השליטה בבזק בשרשור. עסקת בעלי העניין תובא לאישור אסיפת בעלי המניות של בזק ב-23 לחודש והדו"חות המצוינים של yes אמורים לשכנע את בעלי המניות לתמוך בעסקה במתווה הנוכחי. לפי המתווה המוצע, תרכוש בזק את חלקה של יורוקום ב-yes (50.2%) תמורת 680 מיליון שקל במזומן ועוד 370 מיליון שקל בתשלומים מותנים.

בשורת ההכנסות רשמה yes עלייה של 5.4% מ-1.64 מיליארד שקל ב-2013 ל-1.72 מיליארד ב-2014. השיפור בהכנסות נבע מגיוס של כ-31 אלף לקוחות נטו ל-yes במהלך השנה שעברה, כמו גם בזכות שיפור קטן של 0.4% בהכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) ל-234 שקל לחודש. הכנסות yes גדלו בשיעור דומה ברבעון הרביעי של השנה לעומת התקופה המקבילה שנה קודמת.

ה-EBITDA של החברה עלה ב-7.5% והסתכם ב-570 מיליון שקל ב-2014 לעומת 530 מיליון שקל ב-2014. ברבעון הרביעי נרשמה עלייה של כ-3.5% ב-EBITDA לעומת תקופה קודמת. העלייה ב-EBITDA מיוחסת כמובן לשיפור בהכנסות שקוזז בעלייה בעלות המכר בעיקר בהוצאות התוכן. כהכנה לכניסה של סלקום לשוק הטלוויזיה בסוף 2014, שדרגה yes את היצע התכנים שלה משמעותית על ידי הוספת עונות מלאות של סדרות וספריית סרטים חינמית ל-VOD ולכן העלייה בהוצאות התוכן שלה אינה מפתיעה.

רון איילון מנכ"ל Yes, צילום: צביקה טישלר רון איילון מנכ"ל Yes | צילום: צביקה טישלר רון איילון מנכ"ל Yes, צילום: צביקה טישלר

הרווח לפני הוצאות מימון לבעלי מניות ומסים לשנת 2014 הסתכם בכ-162 מיליון שקל לעומת רווח של כ-107 מיליון שקל ב-2013, עלייה של כ-51.6%. בשורה התחתונה רשמה yes הפסד של 322 מיליון שקל ב-2014 לעומת 381 מיליון ב-2013. אולם לשורת ההפסד אין משמעות אמיתית כיוון שהיא נובעת מהוצאות מימון עבור הלוואות שהעניקו בעלי המניות ב-yes לחברה בשנים הראשונות לקיומה, ואלו צפויות להימחק עם המיזוג בין yes לבזק.

במידה רבה ניצלה yes עד תום את המשבר השירותי והתדמיתי שעבר על המתחרה שלה בשוק הטלוויזיה HOT ב-2014. HOT איבדה 22 אלף מנויים בשנה שעברה. הדו"חות הנוכחיים הם האחרונים שאינם מושפעים מהכניסה של סלקום לשוק הטלוויזיה בסוף 2014. לכניסה זו תהיה השפעה על הדו"חות הבאים של yes שנאלצה להגביר את כמות המבצעים שלה בעקבות התחרות החדשה ועשויה לספוג נטישה מוגברת של לקוחות למתחרה החדשה.

מנכ"ל yes רון אילון התייחס לדו"חות הכספיים: "אנו שמחים לראות כי שירות הלקוחות המוביל עליו אנו מקפידים, לצד חווית הצפייה המתקדמת ביותר עם התכנים המדוברים בעולם שאנו מספקים, מוכיחים עצמם כל פעם מחדש, ואנו מודים ללקוחותינו על הצבעת האמון הגדולה בנו, זאת למרות כל המגבלות הרגולטוריות הקשות המוטלות עלינו שאינן מאפשרות לנו להציע חבילות טריפל".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
הנה עצה להוט איך לאבד פחות מנויים
אני מכיר מעט מאוד אנשים שלא נכוו בשלב כזה או אחר מהשירות של הוט. חלקם ישבעו שלעולם לא ישלמו ולו שקל אחד להוט גם אם תהיה זולה בהרבה. אני בטוח שבהוט מכירים את זה, רק לא מבין למה אין שם מהפכה בתחום. הרי זה מתבקש. בכל מקרה, במצב שבו לקוח עצבני ולדעת הנציג הראשון שטיפל בו - בצדק - הנציג צריך "להרים דגל" ושימור לקוחות צריך לדאוג להרגיע את הלקוח. אחת הבעיות העיקריות שראיתי היא ששימור לקוחות יודע להתקשר יום אחרי שהלקוח נטש את החברה. איפה הם היו לפני? אם לקוח עצבני - יש ברוב המקרים סיבה לכך. לקוח כזה יעזוב ואין טעם לרדוף אחריו. אם בשיא העצבים יגידו לו, בלי להודות באשמה, שהוא מקבל חודש חינם (לדוגמא) - אחוז גבוה מהעצבניים יחליטו להשאר וזה שווה את החודש הזה. זה תקף, אגב, לכל שירותי הלקוחות, פשוט אצל הוט יש ככה"נ יותר לקוחות עצבניים.
יגאל  |  09.03.15
2.
לחשוף שכר בחברות ומוסדות ציבוריים שמתקיימים על גב עושק כספי הציבור -בזק/יס חברות פרטיות
חברות פרטיות שנסחרות בבורסה למחליטים להשקיע במניותיהם . אז יס/בזק זה הבעיה שלנו בשכר בכירים ??? אלו חברות פרטיות שאינם ממומנות מכספי הציבור/המדינה !! היגיעה הזמן לחשוף שכר אוכלי החינם ועושקי קופת המדינה בחברות ציבוריות/ממשלתיות שמחזיקים אותנו בביצים ..חברת החשמל...המים..רשות השידור...מועצת הכבלים ... ועוד ועוד משרדים עם כסאות חמים על גב הציבור.. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
09.03.15
1.
מתים עליך רון! רק תעלה כבר את שכר העובדים בשירות!
אנחנו עובדים כל כך קשה כדי להשיג כתבות כמו אלה, לא סתם הנתונים בכתבה. הגיע הזמן לתת תמורה לעובדים ולהעלות את השכר הנוראי..נציגי שירות, מערך טכני, שימור, שטח, וכו׳. גאים שבן אדם כמוך עומד בראש החברה, אחלה בן אדם. אבל ראבק, תן קרדיט לאלו שעושים את העבודה השחורה. אולי עכשיו שנכנס הוועד יתחילו דברים להשתנות. נצל את ההזדמנות להראות לנו כמה גבר אתה, ותפעל לשינויים. יחי yes
עובדת yes  |  09.03.15