אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ישראל כץ: "אם הייתי יו"ר קבינט הדיור היו בונים פה כמו בתקופת אריאל שרון"

שר התחבורה תוקף בראיון ל"כלכליסט TV" את שר האוצר לשעבר ("הוא קיבל את כל הסמכויות והבעיה נשארה") ומרגיע את ההתלהבות ממשה כחלון ("אני מדבר 'כצית' ועשיתי יותר תחרויות ממנו") ומה יש לו להגיד על הוועדים הגדולים?

11.03.2015, 15:06 | רוני זינגר

פחות משבוע לבחירות ועל רקע הסקרים המצביעים על היחלשות כוחה של מפלגת השלטון, - הליכוד, בציבור, הגיע שר התחבורה ישראל כץ לאולפן "כלכליסט TV".

קראו עוד בכלכליסט

כץ, שרואה בעצמו מועמד להיות שר האוצר, מודה בראיון עמו שהסקרים מדאיגים אותו, חוזר ומשווק את דימוי "הבולדוזר", משווה בינו לבין משה כחלון וטוען כי העשייה שלו רבה יותר, ואף שמביע הסתייגות מסרטון הליכוד שהתגאה ב"שבירת" ועדי העובדים, אך במקביל מצהיר כי "נכון להיאבק מול ועדים כוחניים".

הפער בסקרים בינכם למחנה הציוני גדל, אתה מתחיל לתהרגל לרעיון של הפסד?

"הסקרים בהחלט מדאיגים. הם נובעים מזה שגם מי שרוצה את הליכוד בשלטון חושב שהוא יכול להצביע למפלגות קטנות "ליד הליכוד" ונתניהו יהיה ראש הממשלה. זה לא עובד כך ואם הפער יימשך ויהיה גדול מדי זו בהחלט תהיה בעיה. לכן בימים האלה אנחנו פונים ומסבירים לציבור כמה בעייתי עלול להיות המצב".

שרים מהליכוד מדברים בבוז על תכניות כלכליות של מפלגות אחרות אבל אתם אפילו לא טרחתם לפרסם מצע כלכלי. עד כדי כך אתם מזלזלים בציבור?

ממשלת שלטון נמדדת במה שהיא עשתה ומה שתעשה. גם אחרי הבחירות, ובהנחה שנתניהו מרכיב ממשלה, הרי יש כבר טויוטת תקציב שהממשלה אישרה, וממילא אפשר יהיה לעשות בה שינויים מועטים. כך שכל ההבטחות שמדברים עליהן לא יתממשו. ובכל מקרה מה שקובע זה מי מוביל את הדברים.

סוגיית הדיור היא סוגייה מרכזית אצל כל המפלגות, מה הבשורה שלכם בעניין?

לפיד קיבל מנדט כשר אוצר, כיו"ר קבינט הדיור ולא בנה דירות. אם אני הייתי בתפקיד היו דירות. בדיוק כפי שעשה אריאל שרון בשנות ה-80. אני מדבר על יכולת ביצוע, בסוף מי שעושה זה מי שממונה, שצריך לדעת גם איך לעבוד עם ראש ממשלה. צריך לייצר תחרות על שיווק הקרקעות, ואני מציע להעתיק את המודל שעשיתי בנמלים גם בדיור - להביא חברות בינלאומיות כדי לבנות. כל עוד אין כאן חברות זרות, סימן שאין תחרות. יש לחברות האלה ידע, יכולת מימון, שיטות בנייה, זה ישרדג את כל הענף".

אתה מדבר כאילו לא ברור מי היה ראש הממשלה בשנתיים האחרונות.

"כן אבל הוא לא יורד לרמה כזו, לפיד קיבל את כל הסמכות. אני לא בורח מאחריות אבל לפיד לא יכול להגיד 'אני לא אחראי על כלום'. כשהשתתפתי בקבינט הדיור הצבעתי כמו חייל מה שהוא רצה הוא קיבל והבעיה נשארה, בקלות אפשר תוך שנתיים לשנות לחלוטין את נושא ההיצע, לבנות לבנות. והשאלה היא למי יש יכולת ביצוע".

יאיר לפיד. כץ: "כשהשתתפתי בקבינט הדיור הצבעתי כמו חייל מה שהוא רצה הוא קיבל והבעיה נשארה" יאיר לפיד. כץ: "כשהשתתפתי בקבינט הדיור הצבעתי כמו חייל מה שהוא רצה הוא קיבל והבעיה נשארה" יאיר לפיד. כץ: "כשהשתתפתי בקבינט הדיור הצבעתי כמו חייל מה שהוא רצה הוא קיבל והבעיה נשארה"

אז לפיד כשר אוצר נכשל בפתרון הדיור. ושר הכלכלה נפתלי בנט דווקא זוקף לזכותו את הורדת יוקר המחיה. אז גם במקרה הזה אין קשר לראש הממשלה?

"אתם מאשימים בכל דבר את ראש הממשלה, אז פה דווקא תנו לו קרדיט. מדובר בהישג מצוין וכל מי שהוביל אותו שיקבל קרדיט. אבל בשוק המזון נדרשת מהפכה עמוקה יותר, צריך יותר תחרות על המדפים ואני יודע לעשות את זה, כמו שעשיתי ברפורמת השמיים הפתוחים ובנמלים. תחרות היא מילת המפתח".

אתמול הוצגו רווחי העתק של הבנקים. משה כחלון אמר שהוא מתכוון לטפל בזה, האם גם לך יש תכנית בעניין?

"גם פה אני מדבר על תחרות".

אתה מדבר כחלונית

"אני מדבר "כצית" באותה מידה. אני עשיתי יותר תחרויות מאשר כחלון. הוא עשה אחד מוצלח בסלולר אני עשיתי בהרבה תחומים ומול ועדים אמיתיים שמתנגדים. אני חוללתי שינוי בנושא הנמלים שיזכר בהיסטוריה, בנושא השמים הפתוחים זה שינוי שייזכר בהיסטוריה, לא פחות מהסלולר אגב. הפכנו את זה למוצר עממי וזה דבר שחולל שינוי מאוד גדול".

ישראל כץ. אני מדבר ״כצית״, צילום: אוראל כהן ישראל כץ. אני מדבר ״כצית״ | צילום: אוראל כהן ישראל כץ. אני מדבר ״כצית״, צילום: אוראל כהן

על רקע אותם ועדים שמתנגדים, המפלגה שלך העלתה בשבוע שעבר את הסרטון שבו אתם מתגאים בכך ששברתם את הוועדים הגדולים. אתה ניהלת מאבק חזיתי מול הוועדים האלה, אתה חושב שהיה צריך להתנצל על הסרטון?

"הפגישה של ראש הממשלה עם יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה היתה נכונה כי היה צריך להתנצל על הסגנון של התסריט, שהמסר שלו היה גרוע מאוד. אבל זה לא במקום העקרון של מאבק נגד ועדים כוחניים שמונעים מחברה להתפתח ולהוזיל שירותים לאזרחים. אני לא אתן לוועדים לשבת עם היד על השאלטר".

ניהלת מאבק מר מול יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד.

"נו ומה התוצאה? כל אזרחי ישראל יהנו שכל מוצר שייבוא לכאן יהיה זול יותר. אלון חסן השבית את הנמל בבר המצוה של הבן שלו. כשהייתי בשיא המאבק עם אלון חסן כדי לקדם את הרפורמה, הזמינו בוז'י הרצוג ואנשיו את חסן לוועדת הכלכלה. הם התרפסו בפניו כאילו הוא אדמו"ר ואני אומר לך שאם הם היו בממשלה לא הייתי יכול לקדם את זה בגלל האינטרסים הסקטוריאליים שלהם".

אלון חסן, יו"ר ועד נמל אשדוד המודח. כץ: "אני לא אתן לוועדים לשבת על השאלטר", צילום: עמית שעל אלון חסן, יו"ר ועד נמל אשדוד המודח. כץ: "אני לא אתן לוועדים לשבת על השאלטר" | צילום: עמית שעל אלון חסן, יו"ר ועד נמל אשדוד המודח. כץ: "אני לא אתן לוועדים לשבת על השאלטר", צילום: עמית שעל

תגיות

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

24.
כ"ץ בקושי פותח פה, וגם אין לו יכולת חשיבה לוגית לכ
כ"ץ בקושי פותח פה, וגם אין לו יכולת חשיבה לוגית לכמה מהלכים קדימה. קיבל ג'וב של שר תחבורה כי ביבי הרגיש שיכול להפוך אותו לבובה שלו. הפרויקטים שלו בכבישים אינם הולמים לצרכי האוכלוסיה של זמננו. לנקוט בצעדים כאלה ישראל הייתה צריכה לפני 30 שנים נכון להיום גם המטרו של 5 תחנות מתחת לקרקע לא יעזור לנו כבר. בימינו כל 50 תחנות רכבת צריכות לעבור כבר מתחת לאדמה כמו לדוגמה במוסקבה נכון להיום אותם קווי רכבת חדשים תופסים את פסי כבישים וגורמים לפקקים. חייבים להפוך את כל קוי רכבת שמעל אדמה לפסי כבישים נוספים,
אמת 509  |  04.07.21
22.
בחייאת כץ , על מי אתה חושב שאתה עובד? כאילו אנחנו לא חיים כאן. שאזכיר לך
1. מחירי חלפי הרכב בארץ קטסטרופליים (בין 100% ל 300% מעל מחירי החלקים בחו"ל) הסיבה לכך היא שמשרד התחבורה איננו מאפשר יבוא מקביל אמיתי ואיננו מפעיל את כוחו על היבואנים הרשמיים שסוחטים מוסכים המשתמשים בחלפים שהגיעו ממקורות אחרים. 2. כל נושא הרישוי, לימודי הנהיגה והטסטים בארץ כמו מדינת עולם שלישי. 3. כל פעם שמשפצים בארץ כביש הקבלן סוגר נתיבים לאורך עשרות ק"מ למרות שבפועל עובד מול ק"מ ספורים בחודש נתון. 4. מחירי כרטיסי הרכבת בקטעים מסוימים יקרים בעשרות אחוזים ממחרי האוטובוס והרכבות נוסעות ריקות. 5. הרכבת לדימונה יקרה מאוד אך בנוסף לכך התחנה נמצאת מרחק רב מהעיר ואין שאטל מתאים לתוך העיר. משתמשים בה 10 נוסעים ביום. 6. הקטל בכבישים ניגרם מסיבות רבות. העיקרית שבהן היא ריבוי הרשויות שעוסקות במניעה ובאכיפה ללא תיאום ביניהן. האין זה תפקידו של שר התחבורה לטפל בכך? ומה עם השביתות הנמשכות בנמלים?... (רק לפני כשבוע שבת נמל חיפה). ומה עם איכות השירות של הרכבות?... מה יש לשר לומר על העומס בכבישים הגורם לבזבוז של מליוני שעות עבודה ביום?... ניתן להוסיף עוד ועוד אבל גם הרשימה הזאת מלמדת ששר התחבורה מציג עצמו כבולדוזר למרות שהוא בקושי מגרפה.
קצת "הצלחות" שלך?  |  12.03.15
21.
צודק לבנות היו בונים השאלה איך???
למשל כמו ברפורמה התחבורה הציבורית שבה האוטובוסים נוסעים לכל מקום פרט למקומות שאנשים צריכים להגיע אליהם???? ראה דוח מבקר המדינה! או אותו כביש שנוסע לשום מקום אבל הושקעו בו כספים רבים? או אולי כביש זבוטינסקי ב פתח תקווה? ואלו הן רק קצה קצהו של הקרחון של העשייה הכושלת של השר כץ שזרק הרבה מילטארדים לפח!!!!!
שון  |  12.03.15
לכל התגובות