אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נזקי צוק איתן ניצחו את הירידה במחירי הנפט: אל על הפסידה 28 מיליון דולר ב-2014

נזקי צוק איתן ניצחו את הירידה במחירי הנפט: אל על הפסידה 28 מיליון דולר ב-2014

חברת התעופה מעריכה את נזקי צוק איתן ב-70 מיליון דולר, על רקע ירידה של 20% בתיירות הנכנסת במחצית השנייה של 2014. גידור הגנה של 12 חודשים מראש במחירי הדלק מנעו מהחברה להנות מצניחת המחירים

25.03.2015, 09:09 | כלכליסט

אל עלמסיימת שנה לא פשוטה, עם מעבר להפסד: חברת התעופה חותמת את שנת 2014 עם ירידה קלה בשורת ההכנסות, שהסתכמו ב-2.08 מיליארד דולר, מול 2.1 מיליארד דולר בשנת 2013 - ואולם בשורה התחתונה רשמה הפסד של 28.06 מיליון דולר, מול רווח של 26.6 מיליון שקל בשנת 2013.  

קראו עוד בכלכליסט

חברת התעופה סיימה את השנה עם הפסד תפעולי של 3.7 מיליון דולר, מול רווח של כ-40 מיליון דולר בשנת 2013ׁ. אל על רשמה ירידה ב-EBITDA השנתי ל-107 מיליון דולר, מול 144 מיליון דולר בשנת 2013. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בסוף השנה ב-157 מיליון שקל, מול 185 מיליון שקל בשנה הקודמת.

את הרבעון הרביעי סיימה החברה עם הכנסות של 493 מיליון דולר, מול 499 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2013 - ורשמה הפסד של 14.8 מיליון שקל, מול הפסד של 3.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בין ההתפתחויות המרכזיות שהשפיעו על תוצאות אל על השנה, מבצע צוק איתן בחזית הפנימית, שערי החליפין ומחירי הדלק בחזית הבינלאומית.

אל על נהנתה במחצית הראשונה של השנה מעלייה משמעותית בתנועת הנוסעים לישראל וממנה - אך במחצית השנייה התמונה השתנתה, עם פתיחת מבצע צוק איתן, והירידה בתנועת הנוסעים נמשכה למעשה עד סוף השנה, בעיקר בקרב התיירים. במחצית הראשונה נרשמה עליה של כ-18% בתנועת התיירים הנכנסים לישראל בטיסות, ובמחצית השנייה ירידה של 20%. תנועת הישראלים שעלתה ב-15% במחצית הראשונה, עלתה ב-8% במחצית השנייה.  בסך הכול החברה מעריכה את נזקי צוק איתן ב-70 מיליון דולר. 

אשר למחירי הדלק, במהלך שנת 2014 ירדו מחירי הדלק הסילוני ב-8% בהשוואה ל-2013. בחישוב מיוני 2014 ועד דצמבר, תקופת הצניחה של מחירי הנפט, ירדו מחירי הדלק הסילוני בשיעור ממוצע של 45%. הירידה המשמעותית היתה ברבעון הרביעי, ממחיר של 94.7 דולר ל-57 דולר לחבית נפט. ירידה של כ- 40%. ואולם, אל על מבצעת גידורי הגנה על מחירי הנפט לטווח של 12 חודשים מראש, כך שבסופו של דבר, הוצאות החברה על דלק סילוני גדלו השנה ב-1.8% - הן בשל הגידור האמור ובעיקר לנוכח גידול בפעילות. כך שהרווח מירידת המחירים היה נמוך יותר מהירידה במחירי הנפט - ירידה שאל על צפויה להנות ממנה בעיקר בשנת 2015.

תשלומי הגידור השנתיים עלו לרמה של 21.7 מיליון דולר, מול החזרי גידור של 6.1 מיליון דולר בשנת 2013. מעבר לכך רשמה החברה הוצאה של 20.9 מיליון דולר בשל שינויים בשווי ההוגן של עסקאות הגידור, מול הוצאה של 2.2 מיליון דולר בשנת 2013.

כמו כן, השינויים בשערי החליפין גרמו לאל על הפסד שנתי של 9.1 מיליון דולר, מול רווח של 24.6 מיליון דולר בשנת 2013. בסיכום סעיף המימון, החברה רשמה השנה הצאות מימון של 35.7 מיליון דולר, מול הוצאות מימון של 800 אלף דולר בשנת 2013.

דוד מימון מנכ"ל החברה קיבל שכר שנתי של 1.69 מיליון שקל - הסכום כולו כשכר, ללא בונוסים. סמנכ"ל החברה בנימין לבנה רשם השנה שכר כולל של 1.45 מיליון שקל, הסכום כולו כשכר וללא בונוסים.

מנכ"ל אל על דוד מימון, צילום: סיון פרג מנכ"ל אל על דוד מימון | צילום: סיון פרג' מנכ"ל אל על דוד מימון, צילום: סיון פרג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות