אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
GlassesUSA מבני ברק גייסה 12.5 מיליון דולר מקרן ויולה

GlassesUSA מבני ברק גייסה 12.5 מיליון דולר מקרן ויולה

החברה מפעילה קניון מקוון שמתמחה במשקפי ראייה ושמש והוא מהגדולים מסוגו בעולם. GlassesUSA מייצרת את רוב המשקפיים בארץ ומסוגלת להתאים משקפיים לגולש בתוך ארבע דקות. לחברה פוטנציאל צמיחה גדול: שוק המשקפיים מוערך בעשרות מיליארדי דולרים

30.03.2015, 15:12 | אסף גלעד
קרן ויולה מובילה השקעה של 12.5 מיליון דולר באתר המסחר האלקטרוני הישראלי GlassesUSA, חברה שעד כה התחבאה מתחת לרדאר התקשורתי - אך מייצרת הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה ממכירת משקפיים ברשת.

קראו עוד בכלכליסט

GlassesUSA הוקמה לפני חמש שנים על ידי האחים דניאל ואלדד רוטמן ורועי ימנר ומעסיקה כיום 70 עובדים. מאז, הפכה לאחד מאתרי הקניות הגדולים בעולם למכירת משקפי ראייה ושמש. החברה מייצרת את מרבית הדגמים שהיא מוכרת במעבדה באזור התעשייה של בני ברק, מבצעת חיתוך עדשות, מרכיבה אותן על מסגרות ומשלחת עשרות אלפי זוגות משקפיים בחודש בעיקר לשוק האמריקאי.

משקפיים בארבע דקות

מדי יום, החברה משגרת לארה"ב שלוש טיסות של משלוחי משקפיים מותאמים אישית, חלקם הורכבו באמצעות המעבדה של החברה, וחלקם משקפיים של מותגים מוכרים כגון לקוסט, קונברס ואקס ריי.

מייסדי החברה. מימין: אלדד רוטמן, דניאל רוטמן ורועי ימנר מייסדי החברה. מימין: אלדד רוטמן, דניאל רוטמן ורועי ימנר מייסדי החברה. מימין: אלדד רוטמן, דניאל רוטמן ורועי ימנר

כיצד ניתן לבצע התאמה אישית של משקפיים ברשת? GlassesUSA מציעה למשתמשיה 'למדוד' משקפיים וירטואלים באתר הבית שלה בהתבסס על צילומם במצלמות רשת או על ידי העלאת תמונת פרופיל לאתר שלה. במקביל, היא מעודדת אותם לשלוח את המרשם האופטי שכולל את נתוני הראייה לטווח רחוק וקרוב, המולטי פוקל והצילינדר, שנרשמו מראש על ידי אופטיקאי. מעבדת ההרכבה של GlassesUSA בונה עבורם משקפיים מותאמים אישית בתוך ארבע דקות, עד 24 שעות מרגע ההזמנה לפני שילוחים לחו"ל. החברה מבטיחה עד שני ימי עסקים עד להגעת המשלוח. ומדוע בחרה מחזיקה את המפעל בישראל? עלויות ההרכבה והשילוח עדיין זולות יותר מהפעלת האופרציה על אדמת ארה"ב.

שוק של 25 מיליארד דולר בארה"ב

החברה מחזיקה במדיניות של תמורה כספית מלאה על כל ההחזרות (בדומה לזאפוס, שצמחה על סמך מכירות נעליים ברשת ואפשרה החזר כספי מלא אם הנעל לא התאימה ללקוח). את העדשות המוחזרות היא מוסרת לתרומה ואינה יכולה להשתמש בהם בשנית, אך בחברה מדווחים על שיעורי החזרה נמוכים מאוד.

כך, שומרת החברה על מאזן חיובי ועל צמיחה. שוק האופטיקה העולמי מתאפיין בשיעור צמיחה מהיר: יותר מ- 64% מהאוכלוסיה הבוגרת נדרשים לאביזר לתיקון ראייה. השוק העולמי מוערך בעשרות מיליארדי דולרים ובארה"ב הוא עומד על כ-25 מיליארד דולר. ועם זאת, מכירות משקפיים אונליין מוערכות כיום בכ-3% מהשוק בלבד, כך שפוטנציאל הצמיחה קיים. הבונוס עבור המזמינים הוא המחיר: משקפיים שנקנו ברשת יהיו זולים בכ- 40-50% מהמחיר בשוק.

GlassesUSA אינה החברה היחידה שפועלת בתחום מכירות המשקפיים אונליין. מתחרות בה גם Luxottica ו-Essilor שבעבר שקלו להתמזג, אך ביטלו את העסקה ההדדית. זהו גיוס הפרייבט אקוויטי השני בתוך כשנה לאתר מסחר אלקטרוני ישראלי שפועל בארה"ב. בשנה שעברה השקיעה IGP של חיים שני ומשה ליכטמן באתר מכירת התכשיטים James Allen של חברת R2NET. גם במקרה זה וגם במקרה של GlassesUSA מדובר ביזמי אינטרנט ישראלים ממולחים שמקימים אופרציות מסחר אלקטרוני עם ערך מוסף טכנולוגי: שתי החברות מפתחות ומאמצות מודלים של פילוח קונים, פרסום וריטרגטינג, חיוב ושילוח יעילות שהופכות אותן לזולות יותר עבור הלקוח.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות