אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניו יורק מציגה: משדרגים את המנהלים

ניו יורק מציגה: משדרגים את המנהלים

תערוכת הרכב של ניו יורק, החשובה ביותר עבור השוק האמריקאי, מגלה שיצרניות רכבי היוקרה יישרו קו עם דרישת השוק ושדרגו את דגמי המנהלים שלהן עם פינוקים חדשים. "כלכליסט" בחן את הדגמים הבולטים שהוצגו בתערוכה ושצפויים להגיע לישראל

06.04.2015, 08:25 | תומר הדר

יצרני רכב מכל העולם מנסים ליישר קו עם טעמו של הצרכן האמריקאי. בתערוכת הרכב החשובה ביותר עבור השוק האמריקאי שנפתחה בסוף השבוע בניו יורק ניכר כי המגמה היתה לעדכן את דגמי המנהלים של רכבי היוקרה.

קראו עוד בכלכליסט

בשנים עברו עיקר תשומת הלב הופנתה דווקא לתערוכות הרכב של דטרויט, אך עם דעיכתה ההדרגתית של עיר המכוניות עלתה בשנים האחרונות חשיבותה של ניו יורק, ויותר ויותר יצרני רכב בוחרים להציג בה את מרכולתם. אלה הן המכוניות הבולטות ביותר שיגיעו גם לישראל בשנים הקרובות.

לינקולן קונטיננטל שובה של המפוארת

בניגוד לשנים שבהן כלי הרכב האמריקאיים היו בעלי פלח שוק קטן בישראל, ב־2015, הודות ליבוא מקביל ערני של רכבים מארה”ב, מדובר בשוק רלבנטי ביותר עבור הצרכן הישראלי. מכוניות לינקולן, חטיבת היוקרה של פורד, אינן משווקות בישראל באופן רשמי על ידי יבואנית פורד הוותיקה, דלק מוטורס, אלא דרך חברת היבוא המקביל איילון מוטורס. בימים אלה נערכת לינקולן לחדירה מחודשת לשוק רכבי היוקרה, לאחר שבמשך שנים לא הציעה מכונית מנהלים גדולה.

לקראת תערוכת ניו יורק מנערת החברה את האבק מאחד המותגים הוותיקים ביותר: הקונטיננטל - שם שהוצמד לדגמי היוקרה הבכירים ביותר של לינקולן כבר בשלהי שנות השלושים. הקונטיננטל החדשה, המוצגת בתערוכה כמכונית תצוגה, מצוידת במנוע בנפח 3 ליטרים מסדרת אקובוסט של פורד, שיצויד במגדש טורבו. אך את עיקר הדגש שמים אנשי לינקולן על הפנים: המושבים, לדוגמה, מציעים לכל נהג 30 אפשרויות שונות לכיוונים כדי להשיג נוחות מרבית; הנוסעים מקדימה ומאחור יכולים ליהנות משני אזורי שמע נפרדים ולהאזין לתוכני מוזיקה שונים בחלקו הקדמי והאחורי של הרכב; לרשות הנוסעים במושב האחורי שלושה מצבי צלילי סראונד; ושמשות הרכב מסוגלות לחוש בחום ולהכהות את עצמן בהתאם כדי להוריד את הטמפרטורה הפנימית.

לינקולן קונטיננטל. מצוידת במנוע בנפח 3 ליטר לינקולן קונטיננטל. מצוידת במנוע בנפח 3 ליטר לינקולן קונטיננטל. מצוידת במנוע בנפח 3 ליטר

מרצדס GLE הקלאס החדש

מרצדס פיצחה כבר ב־2007 את הנוסחה להצלחה בשוק הרכב האמריקאי: רכב כביש־שטח, על פלטפורמת דגם משפחתי, בייצור אמריקאי מקומי למען הפטריוטים. לדגם קראו M קלאס, והוא הפך לסיפור הצלחה. אלא שמאז עברה מרצדס תהפוכות רבות, וכיום רכב כביש־שטח כבר אינו מסוגל לעמוד בזכות עצמו. עליו להצמיח עוד פרות מזומנים: גרסת ספורט, גרסת קופה וגם גרסה מוקטנת — שחייבות לשדר את אותה זהות מותגית.

מסיבה זו עשו במרצדס את מה שגרמנים יודעים לעשות הכי טוב: יישור קו. מהיום מרצדס M קלאס נקרא GLE, בדיוק כפי שאחיו הגדול נקרא GL ואחיו הקטן נקרא GLK. השינוי כמובן אינו רק בשם: ל־GLE מתווספות כל מערכות הבטיחות המותקנות במכוניות הנוסעים של מרצדס כגון מערכת המסוגלת "לקרוא" את תנאי הכביש ולהתריע על סכנות אפשריות. אך גולת הכותרת היא גרסת הפלאג אין, אשר ניתנת לחיבור לשקע ביתי. זו מצוידת במנוע בנזין בנפח 3 ליטרים בעל שני מגדשי טורבו, המפיק 329 כוחות סוס. בנוסף מצוידת גרסת הפלאג אין הייבריד במנוע חשמלי, המפיק 114 כוחות סוס. לטענת מרצדס, GLE מסוגלת לנסוע לטווח של 110 ק"מ על חשמל בלבד.

מרצדס GLE. 329 כוחות סוס מרצדס GLE. 329 כוחות סוס מרצדס GLE. 329 כוחות סוס

יגואר XF נמר שלא מיישר קו

יגואר הבריטית מדשדשת בטבלאות מכירות רכבי היוקרה בעולם אי שם אחרי מרצדס, ב.מ.וו ואאודי. אחת הסיבות לכך היא היעדרה של מכונית מנהלים בינונית חדישה, שתתמודד ראש בראש מול ב־מ־וו סדרה 5 ואאודי A6. לפני כשש שנים הציגה יגואר את XF, שנחשבה בשעתו לחדשנית והרפתקנית, אך מאז התקדמו המתחרות באופן ניכר. כעת יגואר מציגה את התשובה: XF החדשה. בדומה ל־XF הקודמת, המכונית אינה מיישרת קו עם מראה דגמי יגואר הבכירים, אלא דווקא נושאת לא מעט קווי דמיון ל־XF היוצאת.

על פי הצהרותיה של יגואר, XF החדשה תהיה קלה בכמעט 200 ק"ג מ־XF הנוכחית הודות לשימוש נרחב באלומיניום. בנוסף לכך הדגם החדש צפוי להיות קשיח בכ־30% מ־XF היוצאת. היצע המנועים יכלול, בין היתר, מנוע טורבו דיזל צנוע בנפח 2 ליטרים, שיפיק 160 כוחות סוס, אך גם מנוע בנפח 3 ליטרים בעל מגדש־על, המפיק 380 כוחות סוס.

יגואר XF. שוקלת 200 ק”ג פחות מהדגם הנוכחי יגואר XF. שוקלת 200 ק”ג פחות מהדגם הנוכחי יגואר XF. שוקלת 200 ק”ג פחות מהדגם הנוכחי

קאדילק CT6 ניסיון להביס את השלטון הגרמני

דגמי המנהלים הבכירים והגדולים של קאדילק נהנו מתקופת פריחה משנות החמישים עד שלהי שנות השבעים, אך משנות השמונים ואילך העדיפו הקונים הצעירים בארה"ב לפזול בכיוונן של מכוניות המנהלים הגרמניות הגדולות. כעת מציגה קאדילק את דגם המנהלים הבכיר ביותר מתוצרתה: CT6.

על פי הודעתה של קאדילק, הרכב מייצג גישה חדשה של היצרנית האמריקאית לשוק היוקרה, כזה שמהווה חוד חנית של תוכנית פיתוח בשווי של כ־12 מיליארד דולר, הצפויה להצמיח כמה דגמים חדשים בשנים הקרובות. המרכב עצמו עשוי מלא פחות מ־11 מתכות שונות, כאשר רוב החלקים עצמם עשויים אלומיניום, להפחתת משקל. בכל הקשור במערכת ההנעה, קאדילק זונחת את מנועי שמונה הבוכנות הגדולים שאפיינו את דגמי העבר שלה - ותצייד את CT6 במנוע בעל שש בוכנות, שיפיק 400 כוחות סוס באמצעות צמד מגדשי טורבו. לצד הגרסה הבכירה יוצגו גם מנוע בנפח 3.6 ליטרים ומנוע בסיס בנפח 2 ליטרים. לצד המנועים, הנחשבים למתקדמים למדי במונחי תעשיית הרכב האמריקאית, יוצעו גם מאפיינים כגון מערכת המסוגלת להטות מעט את הגלגלים האחוריים בזמן פנייה. בכל הקשור באבזור, CT6 עמוסה בגאדג'טים ואביזרים, החל במערכת בקרת אקלים בעלת ארבעה אזורים שונים, המסוגלת לצנן את הנהג ולחמם את נוסעיו, וכלה במערכת מולטימדיה ההופכת את הרכב לתחנת אינטרנט ניידת.

קאדילק CT6. מאובזרת במערכת בקרת אקלים משוכללת קאדילק CT6. מאובזרת במערכת בקרת אקלים משוכללת קאדילק CT6. מאובזרת במערכת בקרת אקלים משוכללת

לקסוס RX עכשיו בעיצוב נועז

לקסוס היפנית כבר מזמן קנתה לה אחיזה בשוק הרכב האמריקאי, לא מעט הודות לסקרי אמינות כדוגמת הסקר של ארגון הצרכנים J.D. Power. סקרים אלה מציגים אמינות מוחלטת לדגמי לקסוס, אך החברה ספגה בשנים האחרונות ביקורת, שלפיה דגמי החברה משעממים ושמרניים, במיוחד ביחס למתחרות הגרמניות.

אנשי לקסוס לקחו את הביקורות ללב - והתוצאה: גל דגמים שוברי תדמית, שהאחרון שבהם הוא RX החדש, שמוצג בתערוכת ניו יורק. RX נחשב לדגם הנמכר ביותר של לקסוס בעולם - עם נתון מכירות של 2.1 מיליון יחידות, מה שמצריך מחשבה מיוחדת בכל הנוגע לעיצוב שלא יפגע בלקוחות לקסוס המסורתיים וגם ימשוך לקוחות חדשים. מסיבה זו מדגישה לקסוס את תו התקן של החברה בכל הנוגע לאיכות הגימור והייצור, אך גם את העיצוב החדש, שאמור, לפי לקסוס, להוות "הצהרה ויזואלית עוצמתית". RX, המבוסס על פלטפורמה חדשה וארוכה מקודמתה, יצויד בשלב ההשקה במנוע בנזין בנפח 3.5 ליטרים בעל שש בוכנות, שיוצע הן בגרסה הרגילה והן בגרסה היברידית.

קאדילק CT6. מאובזרת במערכת בקרת אקלים משוכללת קאדילק CT6. מאובזרת במערכת בקרת אקלים משוכללת קאדילק CT6. מאובזרת במערכת בקרת אקלים משוכללת

תגיות