מבחן רכב: סובארו יצאה ממשבר הזהות
דגם B4 מצליח לשלב בין הצורך בביצועי שטח טובים ובין איכויות של רכב יוקרה לקהל אנין
סובארו היתה נתונה בקונפליקט זהות חמור בשנים האחרונות: מחד מכוניות סובארו נועדו מאז ומתמיד להיות בסיסיות ואמינות — וגם לחצות משעולים מושלגים בזכות ההנעה הכפולה. מאידך מכוניות סובארו בשנים האחרונות פנו לקהל יותר ויותר אנין טעם, כזה שדורש איכויות שאינן הולכות יד ביד עם פשטות. הדורות הראשונים של מכונית המנהלים של סובארו היו פשוטים מאוד. הדורות האחרונים ניסו יותר מדי חזק לנגוס בטריטוריה של ב.מ.וו, מה שהחליש במידת מה את שימושיותם וגם את התנהגות הכביש שלהם. לעומת זאת, הדור החדש בדמות סובארו לגאסי, או B4 כפי שהיא מכונה בישראל, קולע בול.
מה שהופך את B4 לקנייה מצוינת הוא קודם כל היותה מכונית מנהלים נוחה, שמסוגלת בקלות להתחרות באירופיות. הכיול מעט רך, אך לא רך מדי, ושיכוך המהמורות מצוין. מערכת ההנעה הכפולה אחראית לאחיזת כביש מצוינת, הרבה מעבר למגבלות הנהג הממוצע. נפח המנוע חריג בקטגוריה: 2.5 ליטרים במקום 2.0 ליטרים, והמנוע עצמו חזק הרבה יותר מהמקובל בקרב המתחרות. תיבת ההילוכים הרציפה מצליחה לרסן היטב את כוח המנוע, ובמפתיע המנוע שקט במיוחד בשיוט. גם הפנים ראוי לציון לשבח: B4 מרווחת מאוד, הפלסטיקה מצוינת ורמת הנדסת האנוש גבוהה מאוד. התלונה היחידה נוגעת לדיפוני העץ בתא הנהג, שמעט מרגישים לא בבית בים הפלסטיק השחור. מבחינת איכויות, B4 אמורה להתחרות ברכבים שעולים כ־20 אלף שקל יותר, אך הודות לשער הין והתמחור האגרסיבי, הצרכן מרוויח חבילה מצוינת.
סובארו B4
מנוע: בנזין, נפח 2,498 סמ"ק, הספק מרבי 175 כ"ס, מומנט מרבי 24 קג"מ
ביצועים: מהירות מרבית 210 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־9.6 שניות
צריכת דלק: נתוני יצרן 14.3 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 10.2 ק"מ לליטר
בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי
קבוצת זיהום: 10
מחיר: 158,200 שקל
12 תגובות לכתיבת תגובה