אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיריית רמת גן הקפיאה העברת 50 מיליון שקל לרכבת הקלה

עיריית רמת גן הקפיאה העברת 50 מיליון שקל לרכבת הקלה

ראש העירייה סירב להעביר את התקציב לפיתוח תשתיות הרכבת ברח' ז'בוטינסקי בשל התנגדותו להקמת נתיב תת־קרקעי במקום עילי: "המדינה חייבת לפצות על הנזקים הצפויים"

15.04.2015, 07:00 | ליאור גוטמן

הסאגה סביב עבודות הרכבת הקלה בתל אביב עולה מדרגה: ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר מסרב לחתום על חוזה לתחילת ביצוע עבודות הרכבת מול חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שאחראית על הקמת הרכבת. זינגר הורה לעירייה להקפיא תשלום של כ־50 מיליון שקל שאמורים לעבור מהעירייה לנת"ע עבור השתתפות בהוצאות פיתוח הרכבת לאורך רחוב ז'בוטינסקי.

קראו עוד בכלכליסט

המהלך של זינגר מגיע לאחר חלופת מכתבים זועמת בין משרד התחבורה לעיריית רמת גן על רקע פיתוח עבודות הרכבת הקלה במטרופולין דן. מדובר בקו האדום שאמור לחבר בין פתח תקווה, ר"ג, תל אביב ובת־ים, והחלק שעובר בר"ג ובתל אביב אמור לעבור מתחת לפני האדמה. זינגר פנה לאחרונה למנכ"ל משרד התחבורה ודרש שהמדינה תעביר את תכנון הקו למעל לפני האדמה, אך במשרד סירבו להיעתר.

הדמיה של הרכבת הקלה. משרד התחבורה מתעקש על קו תחתי הדמיה של הרכבת הקלה. משרד התחבורה מתעקש על קו תחתי הדמיה של הרכבת הקלה. משרד התחבורה מתעקש על קו תחתי

בשיחה עם "כלכליסט" הסביר זינגר שהסיבה להתנגדות שלו היא שתושבי עירו יסבלו מהחפירות שיבוצעו לאורך רחוב ז'בוטינסקי, שעלולות לפגוע בפרנסתם של בעלי העסקים שמפוזרים לאורך הרחוב המרכזי.

"אף שזה לא פרויקט עירוני, המדינה לא משקיעה כמו העירייה", אמר זינגר. "המדינה צריכה לפצות בהרבה כסף, ואומרים לי בחברות הביצוע שאין. כבר למדו את הטעויות של בעלי העסקים של ירושלים ש'אכלו אותה'. זה פרויקט לאומי ואני דורש מהמדינה פיצוי על הנזק שייגרם לעסקים וגם לתושבי רמת גן שנוסעים בכביש, כולל הנחות בארנונה". לטענתו, הקמת רכבת עילית תתממש מהר יותר: "תושבי רמת גן לא יכולים שיהיה להם חור באדמה במשך שבע שנים".  

תגיות

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
מה הסיבה שמסתתרת מאחורי המהלך?
לרמת גן יש היום ( שוב) ראש עיר שנחקר על חשדות בפלילים וכבר נכתב- שמאפיות השתלטו לכאורה על העירייה ואגפיה. וגם:המאזן הכספי של העיריה בסוף 2014 לא היה משהו. . כמו כן יש לציין שזו עיריה שלא אכפת לה מהתושבים, בונה באופן מופקר וגם לא מפקחת על בטיחות בניה.ולכן: 1. היא צריכה לסחוט כספים איפה שאפשר 2.על ז׳בוטינסקי ישנם עסקים לא מעטים הקשורים לכאורה בעולם התחתון ( גם על כל כבר נכתב) וכנראה שעבודות הרכבת יפגעו בהם. זינגר מכהן כבר שנה וחצי. עכשיו קיבל הוראה לעצור את הבנייה. ברור שלא בגלל טובת התושבים
ורד  |  15.04.15
לכל התגובות