אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אם סיזיפוס היה גיימר: מדוע טטריס הוא המשחק הקשה בהיסטוריה?

בשולי הרשת

אם סיזיפוס היה גיימר: מדוע טטריס הוא המשחק הקשה בהיסטוריה?

ניתוח מתמטי של המשחק העתיק מגלה שלא ניתן למלא את המרחב אליו נופלות הצורות. מה זה אומר? שגם אם תחיו לנצח ותשחקו ללא הפסקה, לעולם אי פעם לא תצליחו לסיים אותו. איך זה עובד?

30.04.2015, 19:40 | נמרוד צוק
כל אחד יודע שטטריס הוא אחד המשחקים הפופולריים בהיסטוריה, אבל לא כולם מודעים לכך שמדובר במשחק שאי אפשר להביס - ולא משנה כמה שעות מחייכם תשרפו בניסיון לנצח אותו.

קראו עוד בכלכליסט

הסיבה לכך היא המתמטיקה שבבסיס חוקי המשחק: אם מחברים באופן אידאלי את שבעה סוגי החלקים שנופלים מראש לוח המשחק לתחתיתו, מקבלים מלבן ברוחב שמונה אבנים ובגובה של חמש אבנים. רוחב הלוח, עם זאת, הוא 10 אבנים, דבר שמקשה למלא אותו באופן אידאלי.

בעיה שניה קשורה למנגון הקצאת הצורות של המשחק, שמכונה "התרמיל" - בניגוד לגרסה הראשונה של טטריס, בה נבחרו הצורות באופן אקראי לחלוטין, בגרסאות שמופצות מאז 1996 ישנו מנגנון שאמור להבטיח חלוקה הגיונית יותר של החלקים, אבל במקביל מונע את האפשרות לנצח, בעיקר בגלל שתי צורות בעייתיות במיוחד - אבני ה-S וה-Z. כאשר הן מגיעות אחת אחרי השניה לסירוגין הן משלימות זו את זה ונעלמות מהלוח, אבל במקרים בהם מגיע רצף של 2 או 3 חלקים מאחד משני הסוגים לשחקן לא תישאר לרוב ברירה אלא להשאיר חורים בלוח.

מכירים מישהו שסיים את טטריס? עבדו עליכם מכירים מישהו שסיים את טטריס? עבדו עליכם מכירים מישהו שסיים את טטריס? עבדו עליכם

כאשר מחברים את שני האלמנטים הללו מגיעים לתוצאה בלתי נמנעת: לאורך מספיק זמן, הססטיסטיקה תבטיח היווצרות של מספיק חורים שלא ניתן לסתום כדי להפסיד את המשחק. משחק בו נכללים כלי Z ו-S בלבד ייגמר בהכרח אחרי 7,100 חלקים לכל היותר.

תגיות