אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק בחרה במפות נוקיה Here

פייסבוק בחרה במפות נוקיה Here

הרשת החברתית בוחנת שילוב של שירותי המיפוי מבית נוקיה באתר שלה ובהמשך גם באפליקציות כמסנג'ר ואינסטגרם. נוקיה עצמה מנסה למכור את חטיבת הניווט שלה - ויתכן שפייסבוק תהיה הקונה

05.05.2015, 12:50 | עומר כביר

פייסבוק מנווטת לנוקיה: הרשת החברתית הגדולה בעולם החלה להשתמש במפות Here של חברת הטכנולוגיה הפינית לתפעול שירותי המיקום אתר המובייל שלה ובוחנת גם אפשרות לשלבן באפליקציות כמו אינסטגרם ופייסבוק מסנג'ר - כך דhווח אתר TechCrunch.

קראו עוד בכלכליסט

המפות של נוקיה משמשות את פייסבוק כדי להציג את מיקומו של משתמש שבחר לשתף מידע זה עם חבריו. בשלב זה פייסבוק לא משתמשת במפות של נוקיה באפליקציית הדגל שלה לאנדרואיד או ל-iOS, שם נעשה שימוש גוגל מפות או בשירות המפות של אפל. עם זאת, לדברי מקורות, פייסבוק עושה שימוש גם במידע המקומי של Here על מנת להציג מידע מבוסס מיקום למשתמשי האפליקציה.

here של נוקיה here של נוקיה here של נוקיה

בשתי החברות אישרו את הפרסום. מפייסבוק נמסר בתגובה ל-TechCrunch: "אנו בוחנים שימוש במפות נוקיה Here בפייסבוק כדי לקבל שליטה וגמישות גדולה יותר במטרה לספק חוויית מיקום עקבית. אנו יכולים לאשר שאנחנו גם בוחנים את שילוב מפות Here בגרסאות האנדרואיד של כמה מהאפליקציות שלנו, כמו אינסטגרם או פייסבוק מסנג'ר". מנוקיה נמסר: “אנחנו נרגשים מכך שמשתמשי פייסבוק יכולים להנות מהמפות שלנו".

באפריל הודיעה נוקיה שהיא שוקלת למכר את חטיבת המפות שלה. זאת, לאור כוונתה לרכוש את אלקטל-לוסנט הצרפתית תמורת 16.6 מיליארד דולר ורצונה להתמקד בתחום רשתות התקשורת. לפי הערכות, השווי של חטיבת Here עומד על כשני מיליארד דולר, כששיתוף הפעולה החדש עם פייסבוק יכול להוות תמריץ משמעותי לרוכשים פוטנציאליים.

אפשרות אחרת, שלא ניתן לפסול על הסף, הינה שפייסבוק שוקלת לרכוש את חטיבת המפות בעצמה ושיתוף הפעולה האחרון נועד לבחון את כדאיות העסקה מבחינת הרשת החברתית.

תגיות